"אויב הציבור": האשליה התיאטרונית הגדולה

העיבוד של דן שפירא ויונתן אסתרקין ל"אויב הציבור" מעמת בין השחיתות שבמחזה למציאות העכשווית, ומאלץ את הצופים להשתתף בעלילה ואולי אף להשפיע עליה

מיכאל הנדלזלץ
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מיכאל הנדלזלץ

כיוון שהשרה מירי רגב העניקה למי שרואים עצמם כבני תרבות פטור מהיכרות עם צ'כוב, חשוב להבהיר לצופים הבאים לראות את "אויב הציבור", הצגתם של דן שפירא (שתרגם, עיבד ומשחק את התפקיד הראשי) ויונתן אסתרקין (שתרגם, עיבד וביים) בתיאטרון הקאמרי, שהנריק איבסן כתב את המחזה שלו על הון־שלטון־עיתון בנורווגיה של 1882 ולא בישראל של 2017. העובדה שהצופים בהצגה המתרחשת לפניהם על הבמה, סביבם ובתוכם, מרגישים לרגעים שהם נאלצים לשחק תפקיד ולהשתתף בעלילה — ואולי אף להשפיע עליה — היא מעלתה הגדולה של ההצגה, ובמקביל גם אחת ממגרעותיה.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ