למרות הפוטנציאל, ההצגה הזו לא מצליחה לחדש בנושא הגזענות כלפי מזרחים - ביקורת תיאטרון - הארץ

למרות הפוטנציאל, ההצגה הזו לא מצליחה לחדש בנושא הגזענות כלפי מזרחים

מזרחית קשת־יום לובשת דמות של אשכנזייה עשירה במחזהו של נעם גיל. הפוטנציאל קיים, אך לא הוחלט אם "ליידי עמר" הוא מחזה ריאליסטי או פנטסטי, קומי או דרמטי. אורלי טובלי הנפלאה בתפקיד הראשי מצילה קצת את המצב

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
ננו שבתאי
ננו שבתאי

בתחילה נדמה ש"ליידי עמר" מציגה עלילת חטיפה של אשה אשכנזייה עשירה על ידי שלושה צעירים מרוקאים — שני גברים ואשה — שזקוקים לכסף. בשתי הדקות הראשונות — והארוכות, יש לומר — כשהבמה כמעט חשוכה, נגררת פולין וייס על ידי גבר המחליף את חולצתה למעין כותונת לבנה. אלא שהחוטפים שואלים את החטופה איפה היא גרה, ומשאינה יודעת לענות מתגלה שהסיטואציה שונה לגמרי ממה שנדמתה: שלושת הצעירים הם למעשה שלושת ילדיה של ג'קי עמר, שלקתה לפתע בשיכחה טוטאלית של זהותה: היא שכחה מי היא ומי הם ילדיה. מבחינתה היא אשה בשם פולין וייס, עשירה הנשואה ל"דייויד", איש עסקים שאמור לטוס איתה לפגישה עסקית חשובה, וכשיגלה שהיא נעדרת, לבטח יזעיק את מיטב הבלשים, ישתמש בכוחו ובכספו הרב לאיתורה והאירוע יוזכר במהדורה המרכזית של החדשות.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ