הצגה שוביניסטית בעידן מי טו? זה מרתיח - ביקורת תיאטרון - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הצגה שוביניסטית בעידן מי טו? זה מרתיח

לכתבה
אודליה מורה־מטלון ואריאל וולף ב"נושים". יזרעאלי רק הקצין את השוביניזםיעל אילן

"נושים" הוא מחזה מבריק של סטרינדברג, אולם אי אפשר להעלותו מבלי להתייחס באופן ביקורתי ליחס כלפי נשים הקיים בו. הבימוי של יוסי יזרעאלי בתיאטרון החאן נוטף שוביניזם שתוקפו פג מזמן - מאחורי הקלעים ועל הבמה

14תגובות

בתוכניית ההצגה "נושים", לאחר שם המחזה, מופיעה כותרת המשנה: "מותחן קלאסי על אהבה, תשוקה ונקמה". לא המחזאי השוודי אוגוסט סטרינדברג ניסח אותה, אלא כנראה מי שהיה אחראי על התוכנייה או על יחסי הציבור. בעיניי קיימת בעייתיות מה בכותרת הזאת — שנועדה למשוך קהל. שכן לא מדובר פה על "מותחן", בטח לא במובן הידוע של המלה. "נושים" הוא מחזה פסיכולוגיסטי אינטנסיבי על יחסים, והוא מבוסס, באופן החשוף ביותר, על חוויותיו ורגשותיו האמביוולנטיים של סטרינדברג עצמו עם נשים ספציפיות ועם נשיות בכלל. טקלה היא אשה מושכת ודעתנית. את בעלה הראשון, גוסטב, מומחה ל"שפות מתות", היא עזבה למען אדולף, הצייר, ואפילו כתבה על כך ספר,...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות