אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"אנה": מציאות בימתית מרגשת

עם בימוי משובח של אלון אופיר ועבודת משחק טבעית ומרגשת של דנה מיינרט, העיבוד החדש של הקאמרי לסיפורה של אנה פרנק מוכיח שניתן לרענן את המיתוס ולהחיות ברגישות רבה את הכתבים המוכרים

תגובות

אלון אופיר, בעבודת הבימוי המרשימה שלו עד כה, השכיל לתרגם את המחזה היפה למציאות בימתית אמינה ונוגעת ללב. יש תחושת אמת על הבמה, הצופים מאמינים לבני האדם שנמצאים עליה, ולכן זה עובד. אמנם אין בסיפור דרמות גדולות, אבל זהו סיפור על בני אדם, ובהפקה של הקאמרי מבינים את זה. התפאורה המשוכללת והמרשימה של לילי בן נחשון – קונסטרוקציה מסתובבת של דירת המסתור על חדריה – עוזרת לתחושת הריאליזם ומאפשרת לשחקנים "להתקיים" יותר מאשר לשחק. נכון שקולנוע עושה את זה טוב יותר, אבל אי אפשר שלא להתרשם מההישג. הרבה מונח על כתפי השחקנים העושים עבודה מחויבת ויפה, גם אם ריבוי הדמויות לא תמיד מאפשר לכולם לקבל מרחב מספק לביטוי. אוהד שחר מביא טוב לב שקט לתפקיד אוטו פרנק, שזוכה לרגעים בימתיים מצמררים במונולוג המסיים שלו; מוטי כץ ושרה פון שוורצה וולגריים כנדרש בתפקיד הזוג שחולק עם הפרנקים את הדירה; יגאל זקס שוב מתגלה כשחקן אופי מרתק בתפקיד רופא השיניים; נוגעים ללב גם מיכל בלנקשטיין, אבי טרמין, עדי ארד, איה שבא ואחרים עושים עבודה מרשימה. סיר לחץ אנושי. "אנה" (צילום: כפיר בולוטין)אבל בעיקר ובמיוחד צריך לציין את דנה מיינרט בתפקיד אנה, שהוא ללא ספק תפקיד שיכול להרים או להפיל הפקה מהסוג הזה. מיינרט מזנקת על התפקיד בחדווה, ברגישות וגם בהרבה חוכמה. נוכחותה היא טבעית, משוכללת וחסרת פחד. אי אפשר שלא להיכבש על ידה ולכאוב דרכה את סיפורה של אנה. הופעתה של מיינרט היא לב פועם של הצגה מרשימה מאוד, שכדאי לחוות אותה.    אנה - תיאטרון הקאמרי. בימוי: אלון אופיר 3.5

*#