ענף התיירות הנפיץ ביותר במזרח התיכון: תיירות בית המקדש

האם ייתכן שעד עכשיו פשוט החמצנו את ענף התיירות המבטיח ביותר במזרח התיכון תיירות בית המקדש? ומי הם האנשים שמשקיעים מאמצים עצומים כדי לאפשר לנו לראות איך נראה מקדש שניצב בירושלים לפני אלפיים שנה? לרגל סוכות, סיור נפיץ שמתחיל באטרקציית מציאות מדומה בסמוך לכותל, נמשך במוזיאון ישראל, ומסתיים במציאות העכשווית הטעונה של הרובע היהודי

משה גלעד
משה גלעד
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
משה גלעד
משה גלעד

ברגע שבו הסתיים סרט המציאות הווירטואלית שקעתי המום בכורסה המסתובבת. במשך 15 דקות סיירתי בבית המקדש. מציאות וירטואלית עובדת עלי, כלומר, אני מתפתה די בקלות להאמין שזו מציאות ממשית. רגע לאחר ההתחלה אני נוטה להסיר את המחסומים, מדומם את חוש הביקורת ופשוט שוקע במראה הפנטסטי. ועכשיו, מול עיני, ריצדו הכוהנים ובירכו את הקהל. התרגשות גדולה אפפה אותי. התבוננתי סביב במשקפת המציאות המדומה, רואה פרטים אחרים בכל זווית, נהנה מתצפית של 360 מעלות. כשאני מנסה לשחזר את החוויה נדמה לי שבמשך רוב הסרט התבוננתי מעלה. המקדש נראה לי גבוה מאוד, עצום, עיטורי הזהב שלו בוהקים בשמש. ברחבה סביבי שוטטו מאמינים. לא היה צפוף שם סביב המקדש והאווירה היתה נעימה. בכמה מקומות שרו שירים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ