האם בעתיד תיאלצו לעמוד בזמן טיסה רק כי אין לכם מספיק כסף?

בעוד שהמושבים במחלקות העסקים הולכים ומשתדרגים, הנוסעים במחלקת תיירים עלולים למצוא את עצמם בקרוב ב"מושבי עמידה". מה צופן העתיד בתחום?

משה גלעד
משה גלעד
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
משה גלעד
משה גלעד

הצירוף "מושב עמידה" נשמע לא אפשרי. תחליטו — לשבת או לעמוד? כל מי ששאלתי "איך ייראו הטיסות שלנו בעתיד?", חייך ושאל אם שמעתי על "מושבי עמידה". יש להם כמה כינויים. המוכר ביותר הוא הכינוי האופטימי "רוכב השמיים" (skyrider). הדימוי לקאובוי שדוהר על סוסו נשמע אולי נחמד לאנשי המכירות של החברה האיטלקית שפיתחו את מושב העמידה, אבל הוא ייראה פחות משעשע לנוסעי מחלקת התיירים, אנשים שנוטים ממילא לעצבנות ורגישות. הסקייריידר, שצורתו מזכירה אוכף, הומצא לפני כארבע שנים בידי המהנדסים היצירתיים של חברת אוויואינטריורס (AvioInteriors). הצבתו מאפשרת לדבריהם רווח של 57 סנטימטר בין שורות המושבים במחלקת התיירים, במקום 78 סנטימטרים שמקובלים כיום (המרווח נמדד בין משענת הראש של מושב אחד למשענת הראש במושב שלפניו). הפיתוח הזה הוצג מאז בכמה תערוכות מקצועיות. בתצלומים רואים נשים נאות ומחייכות — חצי יושבות חצי עומדות — כלומר נשענות לאחור בתנוחה לא אפשרית. הן לא נראות גמדות, או קצרות גפיים באופן חריג. שורת המושבים השנייה נראית קרובה באופן חשוד לשורה עליה הן נשענות. המעצבים האיטלקים סבורים שזה הרגע להוסיף — ברוכים הבאים לעתיד התעופה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ