זו לא (רק) השיחה, זה המדיום: חוקר מוח מסביר מה הבסיס המדעי מאחורי "עייפות זום"

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מקהלה מלטביה מתאמנת דרך הזום, החודש. בשיחות הווידאו חסר ההקשר המרחבי המשותף, והמוח נאלץ להשלים מידע בעצמו
מקהלה מלטביה מתאמנת דרך הזום, החודש. בשיחות הווידאו חסר ההקשר המרחבי המשותף, והמוח נאלץ להשלים מידע בעצמו צילום: STAFF/רויטרס
אסף רונאל
אסף רונאל

נגיף הקורונה גרם לשינויים רבים באספקטים שונים של החיים האנושיים, ואחד המשמעותיים שבהם הוא המעבר לתקשורת מקוונת — ממקומות עבודה, דרך לימודים באוניברסיטאות ובבתי הספר ועד לדייטים. לתקשורת דרך מסכים יתרונות שונים, שאחד המרכזיים בהם הוא העובדה שהיא מאפשרת לשמור על תקשורת רציפה בין בני אדם גם בעיצומה של מגפה. יתרון אחר הוא שינוי האופן שבו מלמדים באוניברסיטאות: מכיוון שהמעבר להוראה מקוונת בוצע באופן חלק יחסית, בכירים באקדמיה מעריכים שגם לאחר החזרה לשגרה והפתיחה מחדש של המוסדות, המצב לא יחזור לקדמותו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ