בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מחאה נגד הפסטיגל: "שפל מדרגה חדש"

סרטון ועצומה המופצים ברשת קוראים להורים להחרים את המופע

165תגובות

סרטון וידאו ועצומה המופצים ברשת קוראים להורים להחרים את המופע "משחקי הפסטיגל" שיעלה בחודש הבא לקראת חג החנוכה, בטענה שזוהי הפקה רדודה ומביכה המתמקדת בתרבות הסלבריטי ובשימוש המופרז באינסטגרם. בהפקת הפסטיגל דוחים את הביקורת וטוענים כי החלק במופע שעליו נמתחה הביקורת הוא פארודיה שלא הובנה כראוי.

הסרטון, שזכה לאלפי צפיות ביוטיוב והופץ גם בפייסבוק, משווה בין "יד ביד", שירם של תלמה אליגון-רוז ורוני וייס ששימש המנון הפסטיגל עד תחילת שנות ה-90, לבין "שיר הסלפי" שכתב הזמר רולי אייזן ויבוצע בפסטיגל הקרוב. הוא נפתח בכיתוב "30 שנה שנראות כמו 300 שנות אור" ומציג את "יד ביד" כפי שבוצע בפסטיגל 1984 בפי אילנית, מוני מושונוב, יגאל בשן, אילנה אביטל, אושיק לוי ובועז שרעבי, ומיד לאחריו את "שיר הסלפי" ששרים בין היתר אליענה תדהר ולי בירן במופע של 2014.

כך מתברר כי בעוד שבמופע שהועלה לפני 30 שנה שרו "יד ביד ולב אל לב/ יחד כל דבר הולך/ יד ביד כך בשרשרת/ והדרך מתקצרת", השנה ישירו בו "קניתי טלפון חדש/ משהו דנדש, מותק/ מצלם ת'עצמי בפוזות/ יש לך עותק, מותק" וכן "מת על עצמי/ מת על עצמי/ וואלק אחי/ אני מת על עצמי".

בתום הסרטון צוין כי הוא מוגש כחומר למחשבה ל"הורים שמתלוננים על מצב הנוער" ומתכוונים לרכוש כרטיס לפסטיגל הקרוב.

בעצומה, שעליה חתמו כ-500 גולשים, נכתב כי הפסטיגל, שנוסד ב-1981, אינו עוד מופע אלא מוסד בלתי נפרד מהישראליות. "כולנו אוהבים את הפסטיגל, גם אם נקטר על המחירים, הפקקים, הצפיפות - יש בו משהו נוסטלגי, כולנו הלכנו עם ההורים כשהיינו ילדים וכולנו מתרגשים כשאנו לוקחים את ילדינו בפעם הראשונה", צוין בה, "כמוסד תרבותי כל כך חשוב הוא משקף את תרבות הילדים והנוער. לא רק משקף אלא מושפע והכי חשוב - משפיע. השנה פסטיגל 2014 הולך למקומות הכי שטחיים ורדודים, מתמקד בתרבות האינסטוש, סלפוש ושאר הגיגים. מדובר על שפל מדרגה חדש". העצומה נחתמת בקריאה להורים לוותר על הפסטיגל ולא לרכוש כרטיסים אליו השנה, בתקווה שבשנה הבאה יציג תכנים "איכותיים" יותר.

דניאל צ'צ'יק

יוצר הסרטון, הקופירייטר יוני ברק, אומר כי השוני התרבותי בין ילדי 2014 לאלה של 1984 אינו יכול לשמש תירוץ להעלאת מופע שיפנה למכנה המשותף הנמוך ביותר ולהצגת "ג'אנק" על הבמה, כלשונו, שיגבה גם מחיר גבוה מההורים. "אם ליוצרים של הפסטיגל לא אכפת למכור 'סחורה' באיכות ירודה שכזו לילדים, אז חשבתי שאולי להורים יהיה מה להגיד בנושא", הוא אומר. "ברור לי שהדור השתנה. אפילו כשאני רואה פרקים של 'זהו זה' או 'קרובים קרובים', שהצחיקו אותנו נורא פעם - אני לא חושב שהם היו מצליחים היום. יש בזה משהו תמים ובוסרי, ואנחנו ציניים מדי היום. מה שכן, אפשר לדבר עם הילדים בגובה העיניים ולהיות סחבקים בלי להידרדר לרמות מביכות כאלה".

ברק טוען כי ההיסחפות אחר המסחור החלה בקרב דור ההורים ועברה לילדיהם. "יש לי תחושה שאנשים מתחילים להבין כמה זה ריק". לדבריו, התגובות על הסרטון היו רבות וחיוביות ברובן, גם בקרב הילדים. "יש ילדים שאומרים 'זה לא הדור שלי, אני מתבייש בזה' ויש אמהות שהודו שזה פקח להן את העיניים ושהן צריכות לחשוב שוב מה לעשות בחנוכה. הסרטון היה טריגר לתחושה שרובנו מסתובבים אתה, שהתכנים שאנחנו סופגים תחת הכותרת 'תרבות ופנאי' לא ראויים בחלקם. אולי זו קריאה ליוצרים ליצור תכנים איכותיים יותר. כמו שאפשר לחנך קהל לטראש, אפשר לחנך אותו גם לדברים איכותיים יותר".

הפקת הפסטיגל מסרה בתגובה כי השיר שנכלל בסרטון המחאה שהעלה ברק הוא פארודיה על תופעת הסלפי. "זו פארודיה שדווקא הילדים מבינים היטב והמבוגרים, מסתבר, מעט פחות. נשמח לנהל דיון מעמיק בכל עניין לאחר שהמופע המלא יעלה. כעת אנחנו עסוקים בהכנות קדחתניות למופע, ומזמינים את כולם לבוא לצפות במופע המלא, ורק לאחר מכן להביע דעה מושכלת ועניינית על תכניו. זאת על בסיס התנסות אישית ולא מפי השמועה והפייסבוק".




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו