רק לא בקניון: מתי תגיע אופנת הילדים לרשת?

בישראל אולי אפשר לקנות ילדים באינטרנט, אבל עדיין מסובך לאללה להשיג להם שם בגדים. דפנה לוסטיג קוראת לסדר צרכני חדש

דפנה לוסטיג, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
דפנה לוסטיג, עכבר העיר

ללכת עם ילד לקניון זה סיוט. ידוע לי שיש הורים שטוענים שהשיטוט בקניון רמת אביב עם עגלה או מנשא הוא תענוג גדול, או לפחות אירוע שאינו מלחמתי, אבל אני לא משתכנעת - ילדים וקניון לא הולכים יחד. זה שילוב שהכל בו מסויט: ניווט העגלה בין ערימות האנשים הממלאים את המעברים הצרים, עמדות החלפת החיתולים המגעילות בשירותים הציבוריים והנדנוד הבלתי פוסק של כל פעוט שעבר את גיל שנתיים לקבל פיצה, צ'יפס ועשרה צעצועים חדשים. אני מזדהה עם הנדנוד הזה - הרי גם אני רוצה את כל מה שאני רואה בחלון של זארה.

» המעצבים של התינוקון העליון» אירועי האופנה של 2012

מקום כמו קניון עזריאלי מעמיס אפילו על אדם מבוגר כמות לא סבירה של גירויים ויזואליים. רוב האנשים שאני מכירה מתייחסים לביקור בקניון כאל פרויקט, כי הקניון הוא מקום מעייף. אז למה לעזאזל לגרור אליו פעוטות, שסף ההכלה המקסימלי שלהם כולל בקבוק, מוצץ ואת "מעשה בחמישה בלונים"?

למה? כי לפעמים, כשצריך לקנות בגדי ילדים, אין ברירה. אם לא נמצא סידור לשעות אחר הצהריים ובבוקר לא היה זמן ובדיוק התחיל החורף ואין בבית מעיל או שהפיג'מה, שלחצה מזה עשרה ימים הפכה בבת אחת לחונקת בקטע מתעלל, אז באמת שאין ברירה. נגררים לקניון, יחד איתם, כי בישראל הסופר וירטואלית אין אפילו רשת בגדי ילדים אחת שמציעה קנייה מקוונת כהלכתה.

גם לקטנים מגיע (צילום: אורית פניני)

המסחר סביב אופנת תינוקות וילדים באינטרנט הישראלי מתמצה בבוטיקים קטנים עם בגדים יקרים ומעוצבים מדי לשימוש יומיומי. יש גם כמה אתרים גדולים יותר שמציעים ביגוד יומיומי, אבל באלה, לרוב, אין מבחר מספק, הבגדים בהם לא באמת יפים, המלאי מוגבל והשליחות עד הבית כרוכה בתשלום. זאת אומרת שלמעשה אין דרך זריזה ויעילה לקנות בגדי ילדים באינטרנט הישראלי.

מדובר בפרדוקס מכמה סיבות. ראשית, כי הקניונים מפוצצים בסחורה. מחלקות הילדים של גולף, הוניגמן, פוקס ושאר החנויות מלאות בבגדים שבדרך כלל יש עליהם דילים טובים כבר מתחילת העונה. מה הבעיה להציע אותם גם באינטרנט? שנית, כי אם יש סוג אחד של שופינג בעולם שבאמת אינו דורש יציאה מהבית - הרי שזה שופינג של בגדים לילדים ובמיוחד לתינוקות. המסחר הווירטואלי ממש נתפר עבור קניות לתינוקות שאינן מצריכות מדידה. ושלישית, כי בארצות הברית ובאירופה הורים כבר מזמן הפסיקו ללכת לקניון כדי לקנות לילדים משהו ללבוש. לא יעלה על הדעת שרשת אופנה גדולה כמו גאפ או צ'ילדרנז פלייס לא תאפשר ללקוחותיה קנייה וירטואלית, בעיקר כי היא תפסיד קהל לקוחות עצום שיעבור בשנייה לקנות באתר של הרשת המתחרה. ובאמת, הזמנת בגדים מאתרים בחו"ל היא פתרון שהורים רבים בארץ נעזרים בו, אבל גם הוא מייגע - דמי המשלוח לישראל יקרים יותר מהבגדים עצמם, ולשלוח חבילות לחברים או למשפחה בחו"ל הוא פתרון פרקטי נוכח המצב, אבל לא באמת מניח את הדעת.

להגיע בסטייל לג'ימבורי (צילום: אורית פניני)

הפרדוקס הזה לא יחזיק מעמד זמן רב. במסגרת העבודה על בלוג האופנה לילדים בייבי פאשן (babyfashion.co.il) אני מגלה שיותר ויותר הורים מאסו בריצות לקניונים, ופותחים עסקים וירטואליים לבגדי ילדים שמציעים משלוחים חינם ברחבי הארץ. ההיענות מצד הלקוחות גבוהה. ההתנהגות של הרשתות הגדולות משדרת במקרה הטוב עצלנות ובמקרה הגרוע שמרנות. טוב יעשו אם יתחילו לפתח אופציות רכישה שפויות לבגדי ילדים באינטרנט. עד שזה יקרה, נראה שנישאר עם הקניונים, התסכול ודמי המשלוח המופרכים על הזמנות מאולד נייבי. דוגמנים: יונתן, רותם וגפן

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ