פרויקט השכרת אופניים בתל אביב יצא לדרך

200 מנויים כבר נרשמו לפרויקט. מי יכול להשתתף, כמה זה עולה ואיפה תמצאו את התחנות?

אודיה גנור, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
אודיה גנור, עכבר העיר

אחרי עיכובים שונים הפרויקט של השכרת האופניים יוצא לדרך. מהעירייה נמסר כי כבר ביום הראשון לפרויקט, ביום חמישי שעבר, נרשמו 200 מנויים. בחודש ההרצה ההרשמה פתוחה למנויים שנתיים בלבד, תמורת 240 שקל לשנה לבעלי תעודת תושב תקפה ו־280 למי שאינו תושב תל אביב. כדי להירשם על התושב להיות מעל גיל 18 ולהחזיק כרטיס אשראי בתוקף. בהמשך תתאפשר גם הרשמה יומית שתעלה 14 שקל ביום חול ו־20 שקל בשבתות ובחגים, והשכרה שבועית במחיר 60 שקל. התשלום הוא באשראי בלבד לכל סוגי ההשכרה.

המנוי מקבל שובר אלקטרוני להפעלת המערכת, ונעילה ושחרור של אופניים מופעלים בקוד. השכרה של זוג אופניים אחד עד להחזרתו היא לחצי שעה. המשך שימוש לחצי שעה שנייה ושלישית מתומחר בחמישה שקלים, ולאחר מכן התעריף עולה בהדרגה. איחור של עד 24 שעות בהחזרת האופניים יגרור קנס של 1,200 שקל. תושב שלא יחזיר את האופניים כלל, או יחזירן לאחר שישה ימים, ייקנס בסכום המקסימלי של 4,500 שקל. לאופניים מנעול אלקטרוני שמאפשר חניית ביניים, אך זו אינה מומלצת, מאחר שהחנייה נחשבת חלק מזמן הנסיעה.

במסגרת הפיילוט פעילות כיום 20 תחנות באזור המרכז והטיילת. ברחובות בן יהודה, דיזנגוף ושדרות בן גוריון, ישנן שתי תחנות. התחנות המרכזיות הנוספות מצויות ביהודה מכבי, חניון רדינג, אבן גבירול, נמל תל אביב, הסינמטק, ה' באייר, יהודה הלוי, שדרות רוטשילד ומתחם התחנה.

"צריך לראות איך זה יצבור תאוצה", אומרת תושבת תל אביב בת 26 שמרבה להתנייד באופנייה. "בינתיים אף אחד שאני מכירה לא נרשם. בעיניי זה מיועד יותר לתיירים. אני מתכוונת להמשיך לרכוב על האופניים הפרטיים שלי. אם זה היה חינם אולי היה על מה לדבר".

תגובות