שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

הורים ממליצים: תוכניות טלוויזיה עם ערך מוסף

תוכניות קלאסיות כמו "פרפר נחמד" או צעצועים מדברים ב"אומי זומי". מול איזו סדרה הכי כדאי להושיב את הילדים? הורים מנוסים ממליצים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עכבר העיר

מי יכול לתת טיפים יותר טובים לבילויים עם הילדים מאשר הורים מנוסים? מדי שבוע נביא לכם המלצות של הורים על כל מקומות הבילוי שאתם יכולים להעלות על הדעת: מהצגות ועד גינות, חופי ים ועד אטרקציות, מפארקי מים ועד אירועים חינם. שווה לעקוב. » הורים ממליצים - לכל הטורים» דיסקים מוזיקליים שהילדים יאהבו» סדנאות יצירה שוות

מסרים חיוביים ומסעות: "מגלים עם דורה"

מי אני: שרון כהן, אבא לילדות בנות 5 ו-9, ולתינוק בן חצי שנה, מקיבוץ גרופית.אני ממליץ על: "מגלים עם דורה".קצת על התוכנית: הילדות שלי אוהבות את דורה ורואות אותה מאז שהן בנות שנתיים. מדובר בילדה קטנה שהיא חוקרת שמדברת עברית ואנגלית ומלמדת מילים באנגלית לצד מסרים של חברות, אהבה, שיתוף פעולה, סבלנות וכדומה. בכל פעם היא יוצאת להרפתקה חדשה עם חברים קבועים. הילדות מכירות בעל פה את החברים, את השירים ויכולות לראות את אותו הפרק שוב ושוב.למה כדאי לראות: הילדות לומדות אנגלית בצורה כייפית ובנוסף, מצליחות להבין את הלקחים ואת מוסר ההשכל בסדרה. אני יכול להשתמש בחטפני (השועל הערמומי שחוטף להם דברים כל הזמן) כדוגמה להתנהגות לא נאותה והן מבינות ומקבלות. מסעותיי עם בוטס. "דורה החוקרת"לשיר שוב עם עוזי חיטמן: "פרפר נחמד"

מי אני: מיטל ליפשיץ שפירא, אמא לילדות בגילאי 4 ושנתיים מעין ורד.אני ממליצה על: "פרפר נחמד".קצת על התוכנית: הדמויות המוכרות מילדותנו - אוזה, בץ, נולי ושבי, יחד עם עוזי חיטמן ז"ל, דודו זר, אפי בן-ישראל ושאר הצוות המוכר והאהוב - בשירים, סיפורים ומשחקים שמלמדים המון, כולל תוכניות מיוחדות לחגים ולעונות השנה.למה כדאי לראות? בתי הגדולה יושבת ונהנית, לומדת תוך כדי, ואני מתמוגגת מכך שהיא גדלה על תוכנית שגם אני גדלתי עליה. שלום לכם שלום. "פרפר נחמד":

צעצועים מדברים: "אומי זומי"

מי אני: סוניה מיטר, אמא לדניאלה בת הארבע, מראש העין.אני ממליצה על: "אומי זומי".קצת על התוכנית: דמויות מצוירות קטנות מככבות כאן יחד עם דמויות אנושיות וגם חיות וצעצועים מדברים. הדמויות עושות סדר בעיר ששמה אומי, ובמקביל מלמדות את הצופים על צורות, צבעים, מספרים, גדלים ועוד. סדרה אינטראקטיבית של שאלות ותשובות, והילדים משתתפים בפתרון חידות.למה כדאי לראות: הילדים לומדים הרבה, בעיקר בעזרת מחשבון שנמצא בכל מקום ולומדים לאהוב חשבון כבר מגיל צעיר.

אנימציה אינטראקטיבית. "אומי זומי"

שפן, צב וברווזה יצאו לטייל: "וונדר פטס"

מי אני: יהונתן, אבא לילד בן 4 וילדה בת 3 מיבנה.אני ממליץ על: "וונדר פטס".קצת על התוכנית: בסדרה עושים שימוש בבובות, ציורים, ותצלומי חיות אמיתיות. מדובר בשלוש חיות: שפן, צב וברווזה - שלושה גיבורים שמצילים חיות שנמצאות בצרה. בכל סדרה הם יוצאים להציל חיה אחרת, יש שירים, מוזיקה והמון חוויות. החיות נוסעות למקומות רחוקים ומעניינים, לומדות הרבה על המקום ועל אופני ההתנהגות של חיות אחרות, וכך גם הילדים. המוטיב המרכזי הוא עבודת צוות - אם הן לא פועלות יחד, הן לא מצליחות לבצע את המשימה.למה כדאי לראות: מעבר לכך שהחיות חמודות ומצחיקות, הן נוסעות למקומות שאפילו אני נהניתי ללמוד עליהם. השיר "רק עבודת צוות" "נתקע" לי בראש אחרי כל פרק. חיות אמיתיות והרפתקאות מרתקות. וונדרפטס

הקלאסיקה המצויירת חוזרת: "החיים"

מי אני: מזל לביא, אמא לתאומות בנות 3.5 וילד בן 2.5, מרחובות.אני ממליצה על: "החיים".קצת על התוכנית: הסדרה לוקחת את הילדים הצעירים והמבוגרים כאחד למסע מופלא בגוף האדם ולתהליכים המתרחשים בו. הסדרה מאפשרת לכל אחד להבין את המתרחש בגופו בעזרת סיפורים מרתקים המכילים גם לימוד של מושגים אנטומיים בצורה נגישה וברורה. כל זה נעשה על ידי הדמויות מסדרת האם "היה היה" שהילדים (לפחות שלי) כבר מכירים ואוהבים.למה כדאי לראות: בעזרת הסדרה הילדים לומדים בצורה משעשעת ומוחשית על מנגנוני גוף האדם ועל האיברים הפנימיים המרכיבים אותם. 

זהירות - מדבק. "החיים":

דבר המומחית

טיפים מאת שרי גלזר, מנחת הורים ויועצת שינה של הבית להתפתחות תינוקות:

אם רוצים להראות טלוויזיה לילדים, מומלץ לעשות זאת בצורה מבוקרת: » לכל היותר חצי שעה ביום (לפחות עד גיל שלוש), ובכל מקרה יש להקפיד לרווח בין שעות הצפייה לזמן ההשכבה. » יש לבדוק היטב את תכני התוכנית, שאינם מכילים אלימות או מסרים שליליים ושהשפה נאותה. חשוב להקפיד על תכנים חינוכיים שמותאמים לגילו של הילד כך שיבין את המסרים המועברים.» מומלץ לצפות יחד עם הילד על מנת לשמש כמתווך, להסביר את הנעשה על המסך ולהקביל זאת לאירועים בחיי היומיום שלו. אם אין אפשרות לשבת לידו, יש להיות קשובים גם ממרחק לנעשה, על מנת לוודא שהתכנים מתאימים ושנדע במה הילד צפה.» ניתן להיעזר בתכני התוכנית (למשל אם התוכנית עסקה בפיל) ולהמשיך לדון בפיליפ לאחר סיומה, לצייר אותם, לברר פרטים נוספים עליהם ועוד.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ