אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"אש בראש": הגיבורה הראשית שתתאהבו בה

הצגת היחיד שיצרה מור ענטר מביאה את דמותה של קרולין, ילדה מופרעת ובודדה. בזכות משחק משובח וסצנות אמינות, היא לא נופלת לסטריאוטיפים ומצליחה לעורר הזדהות בקרב צעירים ומבוגרים כאחד

תגובות

הילדה החריגה. "אש בראש"הכירו את קרולין, נערה בת 12 עם פתיל קצר במיוחד ולב רחב ורגיש, שמתחבא מאחורי התנהגות פרועה וחסרת רסן. קרולין היתומה מאם (שמתה בלידת בתה) חיה עם אביה וקצת הולכת לאיבוד בין ההתמודדויות בחייה. על אף שיש לה סבתא עם מבטא צרפתי מצחיק, וחבר טוב שנשאר לצדה גם כשהיא לא מתייחסת אליו יפה, היא מרגישה בודדה. היא שונה משאר הבנות ולא מצליחה למצוא שפה משותפת עם בני גילה. רגע לפני שהיא מושעית מבית הספר, היועצת מציעה להמיר את העונש בחוג קראטה, שם, למרות התחלה צולעת, מוצאת קרולין לאן לנתב את האש שבוערת בה. את קרולין תוכלו לפגוש ב"אש בראש", הצגת יחיד שיצרה המחזאית מור ענטר, ואין ספק שתתאהבו בדמותה מיד. » "מלך הג'ונגל והגיבורה הלוחמת" - לוח מופעים» ראש השנה 2016 - כל האירועים» לאן מטיילים בראש השנה?» מבשלים עם ילדים: כל המתכונים» ספרי ילדים - כל הביקורות» הצגות ילדים - כל הפרטיםמנתבת את האש שבה. "האש בראש"קסם האנטי גיבורה בחיי היומיום החברה מעדיפה להרחיק את הילד החריג, המסוגר, המופרע והלא נורמטיבי, אך על במת התיאטרון הוא דווקא מתקבל בברכה. אחרי הכל, הסיפור שלו מעניין יותר. ענטר, שכתבה את המחזה "אש בראש" בשיתוף הבמאי יוסי ג'וז, מצליחה לברוא את קרולין, דמות מורכבת שעל אף היותה מופרעת, מעוררת בקרב הצופים רגשות חיבה כלפיה. קרולין גוזרת צמה לאחת הבנות בכיתה, יורדת לחייו של הילד החלש ומתחצפת לכל המבוגרים שבסביבתה, אבל היא גם אמיתית ומודעת לעצמה, והכנות, הביקורת העצמית וחוש ההומור שלה כובשים. ענטר לא עושה הנחות לדמותה של קרולין. היא בוראת נערה שהיא גם ילדותית ועקשנית וגם בוגרת ורגישה, גם קצרת רוח וגם חרוצה, גם שוברת את הכללים וגם רוצה "להיות ילדה רגילה, כמו כולם". דווקא הסתירות האלה הן שיוצרות דמות אמינה שבה כל אחד יכול למצוא מעצמו, ושאפשר להזדהות עם התסכול שלה. התחושה שאת בודדה במערכה ("אף אחד לא מבין אותי, אף אחד") היא תחושה מוכרת לכל מתבגרת ומתבגר שמנסים למצוא את מקומם בעולם, גם אם אין להם אש בראש.

אף אחד לא מבין אותה. "אש בראש"המסע הנפשי ענטר לא מחפשת אשמים. היא מתארת סיטואציה, אנשים, דמויות, אינטראקציות. אין אצלה טובים ורעים, אלא מצב מורכב הדורש התמודדות יצירתית וגיבורה שמנסה למצוא מרגוע לנפשה הגועשת. קרולין מצליחה להתנער מדימוי המופרעת לאחר תהליך פנימי שהיא עוברת, תהליך שבו היא נעזרת בקרובים אליה. אימוני הקראטה לא רק מאפשרים לה לשחרר אנרגיה, אלא גם נותנים לה מסגרת יציבה שבה היא לומדת לדייק, להתאפק, להפגין משמעת עצמית ולנתב את האש המיוחדת שלה למקומות טובים יותר. לפני שהיא משתלבת בתוך החברה הנורמטיבית היא לומדת להיות שלמה עם עצמה."אש בראש" היא הצגה מורכבת ורבת רבדים שחודרת ללב ומצליחה להצחיק ולרגש את הקהל הצעיר והמבוגר כאחד, אך מה שהופך אותה לחוויה תיאטרלית מפעימה הוא המשחק המדהים והמדויק. ענטר היא שחקנית ורסטילית שנותנת את הנשמה על הבמה ומפגינה תזמון קומי, יכולות דרמטיות ואנרגיה בלתי נדלית. היא עוברת באלגנטיות בין כמה דמויות, ומציגה לנו אותן דרך עיניה של קרולין בלי ליפול לבור הסטריאוטיפים. עבודת הבימוי, התפאורה והאביזרים מאפשרים לענטר ניצול אופטימלי של הבמה, והאלמנטים הקוליים מדגישים את מצבה הנפשי של הדמות. התוצאה הסופית היא מסע ברכבת הרים רגשית אל תוך לבה של ילדה אחת מיוחדת במינה. מצליחה להצחיק ולרגש. "אש בראש"

*#