אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נסיך מצרים: הצלחה מרשימה ומשמחת

פומפוזיות תיאטרלית, אפקטים במידה נכונה ושמירה על הסיפור הקלאסי השגור בפי כל: נסיך מצרים הוא המחזמר הכי מפתיע בפסח. אפילו המבוגרים יזמזמו את השירים הקליטים הרבה אחרי החג

תגובות

בפרסומי המופע הובטח שמדובר בהפקה עדכנית, וכיוון שהעלילה לא שונתה, העדכניות באה לידי ביטוי במספר רבדים, רובם לא לגמרי בולטים לעין. כך למשל, הוכנסה לסיפור כאמצעי להפוגה קומית בדרמה הסוערת, דמותה של החרטומה (שמגולמת לסירוגין על ידי ניקי ומיקי), מיקי קם הנהדרת בעלת הנוכחות הכובשת והקול העוצמתי וניקי גולדשטיין הקומיקאי שעושה רושם שתפקיד של אשה קולנית הולם אותו להפליא. מאחר שצפינו בהצגה שבה השתתפה קם, נוכל לספר שאקס הריאליטי "רוקדים עם כוכבים" הפגינה אזכור קל להשתתפותה בתכנית ההיא בדמות שפגאט מושלם שזכה לתשואות הקהל. סחתיין. החרטומה ופרעה הצעיר, "רעמסס ההורס", שמגולם על ידי אודי גוטשלק בחינניות נוירוטית אופיינית, מספקים מספר צחוקים, ובכך מנגישים ומקלים את חווית הצפייה גם בעבור הקטנטנים וגם להוריהם, כנהוג בהפקות הילדים בעידן הנוכחי.רובד נוסף של עדכניות יוכלו חדי העין לזהות בדמותו של משה, המנהיג העממי והכריזמטי שיורד אל נתיניו, עובד בעבורם, ומסתכל להם ישירות בלבן של העיניים ברגעיהם הקשים. רעמסס העדכני של "נסיך מצרים" לא שועה להנחיות של משה כיצד להנהיג נכון את העם ("צריך לצאת ולראות את העם ששולטים עליו"), מתנשא על נתיניו ונראה מנותק במיוחד ואף שבע רצון במובהק מעושרו ומעמדו, ולא מבחין בשעבוד ובסבל נתיניו (או כפי שהמלך עצמו מסכם את המפגש שלו עם העם: "הכרתי את העם, חשתי את העם, ומא-אסלאם"). לעומתו מפגין משה מנהיגות טבעית, עממית ומרגשת (הוא אפילו הורג נוגש עבדים מצרי אכזר), ולכן הצלחתו במשימה, בסיוע הבלתי ייאמן של אלוהים (או אלוקים, כפי שמכנה אותו רינת-מרים, שגם מחווה בידיה לשמיים בעת שהיא משתחווה בהודיה) כל כך גורפת. לא בטוח שתת-המסר הזה עובר לקהל ההורים העמוסים בטף ובבמבה, אבל עושה רושם שהוא, הרובד העדכני הנוסף, שם. מצליח לסחוף את הקהל, הורים וילדים. נסיך מצרים (צילום: רונן אקרמן)עוד אלמנט עדכני הוא הפן המוזיקלי של המופע. על המוזיקה חתומה לא אחרת מאשר רינת גבאי עצמה, ומדובר על מפגן אקלקטי של שלל סגנונות ומקצבים, שניכרת בו השפעה אדירה של מיוזיקלס ואזכורים לקטעי מוזיקה מוכרים ממבחר כיוונים. כך למשל מרקיד מקצב רוקנרול בסגנון שנות ה-50 את הקהל והשחקנים-רקדנים שעל הבמה בשיר של מיקי קם אודות כוחות הכישוף ("שוף על הכישוף"), ומצד שני שיר נוגה מתובל ברגעים אופראיים של ממש (שעושים טוב לקולה של רינת), מרטיט את הלבבות בקטע הפרידה של מרים ממשה המושט לגורלו על הנהר. אל אלו נמזגים קטעים שאינם רק אזכור אלא הדבר האמיתי, בדמות שירת "אל תירא ישראל אל תירא, כי גור אריה הלא אתה", או "בכפיים" של פוליקר, שסוחפים את הקהל בהרגשה של רגע.בסופו של דבר פומפוזיות תיאטרלית מתערבבת בפופיות מתקתקה, והתוצאה היא מחזמר עתיר בריקודים מקפיצים ובמוזיקה קליטה ומדבקת. אם טרם נדבקתם במשפט "ממשה עד משה הוא נסיך מצרים", שמככב בפרסומת למופע, מובטח לכם שכשתצאו מהאולם תפזמו אותו במשך זמן לא מבוטל, ואם תתפתו למרצ'נדייזניג ותרכשו DVD של "נסיך מצרים" לצפיות חוזרות ונשנות בבית, אזי סביר ששירי המחזמר ידבקו בכם ובכל המשפחה עוד זמן רב.

כתבות שאולי פספסתם

*#