לא רק בכיפור: מסלולי אופניים מומלצים בראשון לציון

מסלול אורבני בין גינות העיר, מסלול שטח בפארק אגמים ומסלול שפורץ את גבולות העיר ומגיע עד לחוף פלמחים. אז תוציאו את האופניים מהמחסן ותתחילו לדווש <BR>

שרון מגנזי
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
שרון מגנזי

יש יום אחד בשנה שבו עושים פאוזה במירוץ החיים וחונים ליממה שלמה של דום שגרה ואכילה. חשבון הנפש המגיע ביום הכיפורים מאפשר מעבר בתחנות השונות של מסלול השנה החולפת ותכנון התחנות הבאות אליהן נבקש להגיע בשנה החדשה, באיחוליי חתימה טובה. בגלל שביום כיפור הדרכים פנויות משאון הרכבים נמצא כמויות מדהימות של ילדים ומבוגרים רוכבים על אופניים שמנצלים את ההזדמנות לרכוב בחופשיות וללא חשש בכבישים הפנויים. רכיבה על אופניים הפכה להיות חלק מהתרבות האורבנית בארץ ובערים שונות תמצאו מסלולי רכיבה ושבילי אופניים עבור המדוושים. גם ראשון לציון מקדמת בהילוך גבוה את תרבות הרכיבה בעיר ואפילו מעודדת את הרכיבה במסלולים שונים מחוצה לה. עכבר העיר אסף עבורכם שלושה מסלולי רכיבה בדרגות קושי שונות ששווה לכם לבדוק אז ממש לא חובה לחכות עד ליום כיפור בכדי להוציא את האופניים מהמחסן ולהתחיל לדווש.    אירועים בראשון לציון - המדריך המלאמסלול רכיבה עירונית - סובב גינות מערב העיר מסלול עירוני זה הוא מסלול מעגלי כאשר נקודת ההתחלה ונקודת הסיום נמצאת בחניון החי- כיף. מחניון החי- כיף רוכבים לכיוון התחנה המרכזית החדשה דרך רחוב גולדה מאיר. בצומת פונים ימינה, ממשיכים עד לגשר הולכי הרגל הצמוד למוזיאון אגם החדש, שיפתח בקרוב, ועולים על הגשר ברכיבה לצידו השני של הרחוב. בירידה מהגשר ממשיכים חזרה לכיוון צומת התחנה המרכזית. כ-30 מטר לפני הצומת, פונים ימינה ונכנסים לפארק הגינות שמאחורי קרית גנים ונאות אשלים הקרוי "פארק החולות". בגינות הפארק שפע של מסלולים ומדשאות מרהיבות. מומלץ לרכוב לאורך המסלול הימני הצמוד לחומת הבתים הפרטיים. הפארק שוכן בין שכונות קרית גנים, נאות אשלים, פרס נובל וכביש 431 וחוצה את שד' חומה ומגדל ושד' מוטה גור. חוצים את הפארק וממשיכים לאורך הגינות, עד שמגיעים לטיילת היפיפייה של פרס נובל לאורכם של רחובות רנה קאסין, הנרי קיסינג'ר ואלי ויזל. לאורך הטיילת תוכלו לצפות ולקרוא על חתני פרס נובל למיניהם. בסוף הטיילת בשד' מוטה גור פונים שמאלה, (בצד של המכללה למנהל), עד לכיכר יצחק רבין . חוצים את הכביש ורוכבים מערבה בגינה הצמודה לשד' יצחק רבין. חוצים את המנהרה מתחת לרחוב מורשת ישראל, עד שמגיעים למגרש החניה הצמודה לגבעת המצודה האשורית. רוכבים דרך רחוב מרים הנמצא בצידו הימני של מגרש החניה לגינות נאות שקמה וחוצים את הגינות בקו ישר, דרך סמטאות נעמי שמר, שושנה דמארי ואור החיים, עד שמגיעים לרחוב לוי אשכול, אשר מחבר אותנו לגינה הבאה, גן הזיכרון.  גן הזיכרון שופץ לאחרונה וניתן להתרשם מהמזרקות שבאגם. רוכבים לאורך גן הזיכרון שבקצהו השני שוכנים אנדרטות לזכר השואה וחסידי אומות עולם. יוצאים מגן הזיכרון לשד' התקומה וממשיכים לכיוון משה דיין. בצומת תמצאו מזרקה מרהיבה בכניסה לגן ערים תאומות, שבו חלקות רבות עם מאפיינים רבים מהערים התאומות. מומלץ לבקר באנדרטת התקומה  'המנורה,' שעל קירה מוטבע סיפור תלאות קום המדינה וציוני דרך של העיר ראשון לציון. ביציאה מגן ערים תאומות ברח' גולדה מאיר, רוכבים לאורך האמפיפארק חזרה, עד לנקודת הסיום בחניון החי- כיף.אורך המסלול : כ-15 קילומטרדרגת קושי : קלהקסדה בראש טוב (צילום: ליאור ספקטור)

מסלול שטח - פארק האגמיםגם מסלול פארק האגמים הוא מסלול רכיבה מעגלי והוא מסלול בעל אופי ומראה פראי עם צמחיה טבעית, בעלי חיים ומקווי מים. אם יתמזל מזלכם יתכן ותיתקלו בלהקות האיילים המדהימות שבשמורה. הכניסה לפארק נמצאת בין חניון אגם הנקיק לשער הכניסה של השפד"ן, כאשר מיד בכניסה תוכלו לראות את מפת שבילי הרכיבה בפארק.  מסלול הרכיבה המתואר פה, הנו מסלול השביל הירוק בהיר והירוק כהה בלבד. התחילו את הרכיבה בזהירות בירידה התלולה המחברת אתכם למסלול הרכיבה. רוכבים בשביל הירוק הבהיר כשאגם הנקיק נצפה משמאל. אגם הנקיקי הנו שטח פתוח שהוא למעשה אוסף בריכות איגום יבשות. לאחר כ-1.5 ק"מ מגיעים למפגש עם השביל הירוק הכהה (הנמצא משמאל), לא פונים אליו אלא ממשיכים ישר. המסלול כפי שציינו מעגלי והוא יחבר אתכם עם צידו השני של השביל הירוק כהה. לקראת סיום השביל הירוק כהה מגיעים לאחר טיפוס קל, לתצפית המשקיפה מערבה על איזור בריכות האיגום היבשות. בנקודה זו, אולי תיקרנה בתצפיתכם להקות האיילים. לאחר מנוחה קלה בתצפית אפשר להמשיך בשביל עד למפגש השבילים הירוקים. במפגש פונים שמאלה, כשאגם הנקיק הפעם מימינכם, רוכבים עד לסיומו של השביל ובסופו פונים עם השביל ימינה בעליה וחוזרים לנקודת המפגש בחניית אגם הנקיק.קישור למפה: http://www.hironit.co.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/rishoopy.pdfאורך המסלול: כ-7 קילומטרדרגת קושי: קלה - בינוניתמדוושים בשטח (צילום: ליאור ספקטור)

מסלול היוצא מן העיר לכיוון חוף פלמחיםהגזירה של הקמת כפר נופש בחוף פלמחים, הוסרה לא מכבר וכעת אפשר ליהנות מחוף ים יפהפה בניהול רשות הטבע והגנים, שבו שרידים מלפני 6,000 שנה. בימים של שגרה, מסלול הרכיבה הזה עובר בין כבישים בינעירוניים סואנים ומסוכנים לרכיבה למי שאינו מורגל ברכיבה מקצועית. ביום הכיפורים, כל הדרכים פתוחות  וזה הזמן לבדוק את המסלול וליהנות מרכיבה מהנה ומשובבת נפש.תחילת המסלול בצומת עין הקורא, שהגישה אליו מכביש 431 ממערב העיר, או מכבישים 4 ו-42 ממרכז העיר. פונים בצומת ימינה מערבה,חולפים על פני איקאה וממשיכים לכיוון מושב נטעים. הרכיבה ממשיכה מערבה עד לחוף פלמחים היפהפה, כשבדרך תחנות רבות לעצירה שעוצרות נשימה, בין שמורות הטבע באיזור. אחת המומלצות היא חורשת הצנחנים, מצד שמאל של הכביש. בסוף החורשה ישנו שביל אופניים מוסדר העובר לאורך נחל שורק. נחל שורק המתחיל בהרי ירושלים ונשפך לים התיכון, מעניק לתושבי המרכז אופציה לטיול טבע מהנה ומרתק בקרבת הבית. הנחל בזרימתו היפה משופע בתצפיות מרהיבות וחיות נדירות הנודדות עד לגשר הצבים, שגם זו תחנת חמד להפליא, שאסור לכם לפספס במסע  הרוחני בין התחנות שלכם.אורך המסלול: 20 קילומטר, הלוך וחזורדרגת קושי: קלה- בינונית» נהר בלב השכונה: סיור בנאות אשלים» בין שני אגמים:טיול משפחתי בראשון לציון» מטיילים על הגבול» שני דקלים בשדה פתוח

שני המסלולים הראשונים שהוצגו בהמלצת ליאור ספקטור, מדריך אופניים מוסמך מטעם מנהל הספורט ומנהל מועדון האופניים העירוני ראשון לציון. לאלו מבינכם שרוצים להמשיך לרכוב וליהנות, החברה העירונית מקיימת באמצעות ליאור ספקטור את מיזם 'ראשונים על אופניים', המציע רכיבות אופניים מודרכות ברחבי הארץ לתושבי העיר. הטיולים מתקיימים בשבתות, אחת לשבועיים, במגוון רחב של מסלולים וללא תשלום.לפרטים והרשמה : ליאור ספקטור 050-3322999E-mail: lior@biketeams.co.il