קידום אתרים בגוגל

איך עובד כל הסיפור הזה של קידום אתרים? בואו נניח שיש לכם עסק שמספק מוצרים ושירותים ש-100,000 גולשים מחפשים בגוגל מדי שנה. עכשיו נוסיף למשוואה את העובדה שאתם יודעים את זה ולכן מיהרתם והקמתם לעצמכם אתר אינטרנט מושקע ואיכותי

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

האתר שלכם מעוצב לתפארת ומציע חוויית משתמש מצוינת כך שהוא מצליח להפוך כל גולש עשירי שנכנס אליו ללקוח. כעת נצרף לחגיגה את הנתון הבא - 90% מהגולשים שמחפשים מידע בגוגל ילחצו על אחד מעשרת האתרים שמופיעים בעמוד התוצאות הראשון. כלומר, הופעה של האתר שלכם במיקומים האלה יכולה להפוך 100,000 חיפושים ל-10,000 לקוחות. נשמע לא רע, אה?

צילום: Dreamstime

אז איך מגיעים לעמוד הראשון בגוגל? ובכן, לא מדובר במשימה פשוטה כלל. התוצאות בעמודי החיפוש מסודרות לפי אלגוריתם סודי שרק מעטים במשרדי גוגל יודעים (באמת) איך הוא עובד. כאן נכנסות לתמונה חברות לקידום אתרים אשר בעזרת מתודולוגיות מתוחכמות ובעיקר ניסיון ותשתית רחבה ברשת מצליחות לחשוף את הקלפים שגוגל שומרת קרוב לחזה.

קלפים שאגב מתחלפים כל הזמן שכן גוגל לא שוקדת על שמריה ומעדכנת את האלגוריתם שלה באופן תדיר. לרוב ללא התראה מוקדמת כך שבעלי אתרים (וחברות קידום) מגלים על השינויים בדיעבד וצריכים לבצע התאמות במהירות שיא.

אלו פרמטרים משפיעים על קידום אתרים בגוגל?

שאלת מיליון הגולשים היא כמובן אלו פרמטרים משפיעים על קידום אתרים בגוגל ומה עליכם לעשות בכדי שהאתר יופיע במיקומים גבוהים בביטויים רלבנטיים. התשובה מורכבת מאין ספור פרמטרים שחלקם נוגעים לאתר האינטרנט וחלקם מבוססים על פעילות רוחבית ברשת.

מומחים לקידום אתרים בגוגל מעריכים שמאחורי האלגוריתם של מנועי החיפוש עומדים עשרות פרמטרים שונים שגם עומדים בפני עצמם וגם מתממשקים זה עם זה. גלישה קצרה בבלוגים ובמאמרים בנושא תחשוף בפניכם את העובדה שאפילו המומחים חלוקים לגבי פרמטרים מסוימים ו/או לגבי על מידת השפעתם של פרמטרים כאלה ואחרים.

כך או כך ישנם כמה פרמטרים שהתקבעו היטב בתודעה לגבי השפעתם על קידום אתרים ואלו הם תוכן איכותי ומקורי, קישורים רלבנטיים ואותנטיים מאתרים איכותיים, היררכיה ברורה של מבנה ואופטימיזציה באתר, קוד נקי, זמן טעינה קצר, שיעורי שהייה ארוכים באתר מצד הגולשים, עדכון שוטף ועוד.

איך חברה לקידום אתרים מבצעת את מלאכתה?

תפקידה של חברה לקידום אתרים הוא לייצר באתר האינטרנט מענה לכל אחד ואחד מהאלמנטים הללו. העבודה של חברה זו נעשית במקביל וביחד עם אנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחומים ספציפיים כמו מתכנתים, אנשי שיווק, אנשי תוכן, מנהלי פרויקטים ועוד. במקביל יש לחברת קידום אתרים כלים אנליטיים מדויקים שמאפשרים לבצע ניטור מתמיד של הביצועים ברשת. הן מבחינת האופן שבו הגולשים משתמשים באתר והן מבחינת המיקומים בעמודי התוצאות לפי ביטויים שונים.

על מנת למקסם את הנוכחות הווירטואלית כל קידום אתרים בגוגל מבוסס על מספר מילות מפתח שמשלימות זו את זו. למשל, ביטויים כללים כמו "עורך דין פלילי", ביטויים ממוקדים כמו "מטבח מעץ מלא", ביטויי גיאוגרפיים "חנות תכשיטים בנתניה", שאלות ממוקדות כמו "אייפון או גלקסי" ועוד. הבחירה במילות המפתח צריכה להיות גם כמותית (כמה חיפושים יש לביטויי ברמה החודשית והשנתית) וגם איכותית (מי הם הגולשים שמשתמשים בביטוי ומה הם מעוניינים לקבל כתשובה בגוגל).

המאמר מוגש כמידע עסקי לציבור הרחב על ידי חברת "מדיה גרופ" המתמחה בשיווק באינטרנט ובקידום אתרים בגוגל. המומחים של "מדיה גרופ" מדגישים כי אחד היתרונות הגדולים של קידום אתרים בגוגל הוא היכולות לבצע מעקב שוטף על ביצועי הקמפיין עם התאמות לאור ניתוח הנתונים.