לדוגמה, אדם שרוצה לעקוב אחר אשתו בהליך גירושין יקליד בגוגל "חוקר פרטי לגירושין" ולאו דווקא יחפש ספציפית את "משרד יוסי חקירות". כלומר, חוקר פרטי שרוצה להגיע לגולשים צריך לדאוג לנראות לפי "בנק" ביטויי חיפוש ממוקדים (במקרה שלנו - "חוקר פרטי במרכז", "חוקר לסכסוך גירושין" וכדומה).

העיקרון הזה הוא רק המעטפת של המתודולוגיה שכן קידום עסקים בגוגל הוא מערכת הרבה יותר מורכבת ומתוחכמת. לצד יתרונות ישירים של גוגל לעומת פלטפורמות פרסום אחרות (כמו טלוויזיה, עיתונות, רדיו וכו'), יש למדיום האינטרנטי מעלות בולטות באופן ספציפי. אלמנטים שיווקיים שניתן להגשים רק באמצעות גוגל. להלן כמה מהיתרונות המרכזיים של קידום עסקים בגוגל לעומת אמצעי תקשורת אחרים.

עלות מול תועלת

אחד היתרונות הגדולים של גוגל בא לידי ביטוי בעלות מול תועלת. על פי רוב התקציבים לפרסום במדיומים מסורתיים יהיו יקרים ביחס לשיווק באינטרנט. קידום עסק במספר ביטויי מפתח מרכזיים בגוגל זמין לרוב במחיר אטרקטיבי בהשוואה לפרסום מודעה בעיתון או העלאת פרסומות ברדיו או בטלוויזיה. זאת בעוד שהתועלת מהשיווק ברשת עשויה להיות גבוהה לא פחות. כמו כן, מודעה בעיתון או פרסומת בטלוויזיה לא יופיעו לנצח אלא לפרק זמן מוגדר (על פי תקציב). מנגד, קידום אתרים בגוגל הוא קמפיין ארוך טווח שממשיך לעבוד בעקביות במשך חודשים ושנים.

קהלי יעד מפולחים

אחד מסודות קסמו הידועים של הקידום בגוגל הוא היכולת לפנות לקהלי יעד מפולחים. דהיינו, בעוד שפרסום במדיומים מסורתיים נעשה בדרך של "שלח לחמך על המים" עם חשיפה לצרכנים רבים (וככל שהתפוצה גדולה יותר כך התקציב הדרוש גבוה בהתאמה), קידום בגוגל הוא פרסום ממוקד מטרה. טכניקת שיווק שהרציונל שלה הוא שגולשים ספציפיים מקלידים ביטויים ספציפיים המאפיינים צורך ספציפי.

אם נחזור שוב למשרד החקירות של יוסי, מודעה במקומון שמספרת על שירותי המשרד פונה לכל מי שמחזיק בידיו את העיתון ואילו קידום אורגני בגוגל בביטוי "משרד חקירות במרכז" פונה לכל הגולשים שמחפשים כרגע חוקר באזור גוש דן והשרון. 

ניתוחים סטטיטיים ועמידה בתקציבים

סוגיה מהותית נוספת היא היכולת לכמת ולנתח את הקמפיין בכלים אנליטיים מדויקים. במסגרת קידום עסקים בגוגל ניתן להפיק דו"חות סטטיטיים לגבי ביצועים תוך כדי תנועה. כמה גולשים נכנסו לאתר בפרק זמן מסוים, כמה זמן הגולשים שוהים באתר, מהו היחס בין הגולשים שנכנסים למספר הפניות (יחס ההמרות), אלו ביטויי חיפוש הם האפקטיביים ביותר ועוד. את המידע הכמותי מצליבים עם ניתוח איכותני ובכך הופכים את הקמפיין למכונה משומנת היטב.

לדוגמה, אם מתברר שבביטוי חיפוש אפקטיבי אתר האינטרנט ממוקם בתחתית העמוד הראשון של גוגל ניתן להשקיע משאבים לקידום ביטוי זה באופן ספציפי וליהנות משיפור בכמות הפניות. כמו כן, בעל העסק יכול לזהות עמודי תוכן "בעייתיים" שסובלים מאחוזי נטישה גבוהים ולשפר אותם ברמה הנקודתית. מדובר כמובן רק בשתי דוגמאות שהן מעט המחזיק את המרובה.

קידום עסקים בגוגל – לא רק קידום אורגני

המערכת של גוגל מציעה מגוון אפשרויות לשיווק ופרסום. לצד קידום אתרים אורגני שמבוסס על יצירת נראות בתוצאות ה"טבעיות", גוגל מעמידה לרשות בעלי עסקים אופציות נוספות. קידום ממומן במודעות מודגשות במיקומים בולטים, פרסום ברשת המדיה של גוגל (באתרי אינטרנט מובילים) ועוד.

חברות מקצועיות שמתמחות בשיווק באינטרנט יודעות לשלב את אפיקי השיווק תוך תפירת תמהיל בהתאמה אישית. למשל, בעוד שקידום אורגני מניב תוצאות רק לאחר תקופת זמן של כמה חודשים, קידום ממומן יכול לספק מענה לשלבי הביניים. אפשר גם לקדם עמודי נחיתה ייעודיים במודעות ממומנות על פי צורך רלבנטי כמו שיווק מבצע ייחודי של חבילת נופש בחודשי הקיץ או ייעוץ משפטי לחברות בעקבות שינויי חקיקה עדכניים.