בניית אתרים - איך בונים אתר אינטרנט מנצח

בין חוויית המשתמש לקידום במנועי החיפוש

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

בניית אתרים בשנים האחרונות היא כמו הליכה על חבל דק בין חווית משתמש מושלמת, להתאמה למנועי החיפוש. נכון, בגוגל מדגישים את חשיבות התאמת האתרים לכלל המשתמשים, במיוחד בסלולר, אך עם זאת שינויים קלים בעיצוב יכולים להשפיע באופן מהותי על מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש, ועל היכולת של הגולשים להגיע אליו. אז איך בונים אתר מנצח שגם הגולשים וגם מנועי החיפוש יאהבו? שאלנו את המומחים בתחום חברת NextSite.

אם יצא לכם לגלוש בשנים האחרונות ברשת, מן הסתם הבחנתם במגמה זהה בעיצוב כל האתרים. כולם בנויים באותה הצורה פחות או יותר, תמונה פנורמית גדולה למעלה, או וידיאו. הלוגו נמצא משמאל, התפריט באפור מימין, והעמוד הראשי נגלל מטה עד אין סוף.

המגמה הזו בעיצוב האתרים החלה עם מעבר לאתרים רספונסיביים, או אתרים שמשנים את צורתם בהתאם למסך עליו גולשים. במסכים קטנים כמו של טלפון סלולרי האלמנטים השונים באתר ניצבים אחד מעל השני, התמונות קטנות ואפילו גודל הטקסט משתנה בהתאם. התפריט נעלם וניתן להגיע אליו באמצעות לחיצה על כפתור. נראה כאילו מדובר בשני אתרים שונים לגמרי. 

גם אתר AirBnB בנוי באותה צורה כמו מרבית האתרים שנבנו בשנתיים האחרונות

בפועל, מאחורי הקלעים, מדובר בשורות קוד המשנות את צורת האתר בהתאם לרוחב המסך. האתרים נראים יפים יותר, אך מי שמחפש יותר מידע ופחות תמונות, עשוי שלא להתמצא באתר. אז להיכן נעלם כל התוכן? התכנים החשובים בעמוד הבית של האתרים הרספונסיביים מחולקים ברובם לחלקים קטנים יותר, ולרב המידע ניתן בצורה של קוביות טקסט עם פונט מוגדל,  וכמות מצומצמת של טקסט בכל חלק כזה.

איך מוכרים את המוצר או השירות שלך ב-2016 - מפזרים את התכנים באתר בצורה נכונה

בניית אתרים מודרניים היא בעיקר משחק נכון בין כמות התמונות באתר לכמות הטקסטים. אם אתם רוצים להבהיר בצורה הטובה ביותר איך אתם מבדלים את החברה שלכם מאחרים, בחרו את התמונות הכי טובות שיציגו אתכם באופן ויזואלי, וקחו קופירייטר מקצועי שיכתוב מספר משפטי מפתח מנצחים שמתחתיהם תוסיפו את כל המידע על החברה שלכם. עמוד אודותינו ארוך ומייגע שייך לעידן הישן. היום הלקוחות שלכם רוצים לראות בכמה שורות ותמונות מה אתם עושים, ולהחליט אם הם קונים מכם או מהמתחרים.

לצורך דוגמה נניח שאתם מעוניינים למכור שירות הכנת קינוחים למסעדות. אם בעבר עמוד הבית הכיל טקסטים רבות שהסבירו על המנות השונות שאתם מכינים, אתר מוכר בשנת 2016 יהיה ממוקד בעיקר בתמונות של המנות האחרונות שלכם. צילומי תקריב איכותיים של המנות השונות שלכם, ומעט מאד טקסט שמסביר ללקוחות הפוטנציאליים למה הם צריכים לסיים את הארוחה הבאה שלהם בקינוח מעשה ידיכם. את הטקסטים הארוכים, התפריטים וכל המידע המייגע אפשר להשאיר לעמודים הפנימיים ולקשר אליהם מדף הבית.

אתר PayPal - גם הוא עבר לעיצוב רספונסיבי, והמידע מפוזר לקוביות טקסט קטנות

איך מעבירים מסר בצורה גרפית? משתמשים במספרים ואינפורגרפיות

אנשים היום לא קוראים את אתר האינטרנט שלך, הם סורקים אותו במהירות וממשיכים הלאה, יש לכם בערך 20 שניות לשכנע אותם שהשירות שלכם טוב מספיק על מנת להשאיר אותם באתר, ולגרום להם ליצור עמכם קשר. הדרך הקלה לעשות את זה היא באמצעות הוכחה קצרה ומהירה שאתם החברה הנכונה עבורם.

ב-NextSite בנינו בשנים האחרונות מאות אתרים, מניסיוננו אנו יודעים שחלק חשוב מכל אתר היום הוא שימוש במספרים ונתונים המופיעים בצורה ברורה על המסך בצורת אייקונים. אנו עושים זאת בהצלחה עם מרבית הלקוחות שלנו. כמעט כל נתון ניתן להפוך למספר. אם אתם מוכרים שייק פירות - תוכלו לציין כמה שייקים מכרתם בשנה האחרונה, כמה אחוז ויטמין C יש בו ביחד לכמות הכמות המומלצת וכו'. חברת בניית אתרים טובה תדע לכוון אתכם איך להציג את היתרונות של העסק בתוך שניות.

השתמשו במספרים ואייקונים להציג את המסר שלכם בקלות (מתוך אתר NextSite)

התאכלס של האתר - הניעו את הגולשים שלכם לפעולה

ב Next Site לא בונים רק אתר תדמית רק כדי שתהיה כתובת אינטרנט לשים על כרטיס הביקור. בונים אתרים שמכניסים עבודה. גם אם האתר שלכם מאוד אינפורמטיבי, והגולשים שלכם מכירים את כל המוצרים והשירותים שאתם משווקים, לא עשיתם כלום אם בפועל הם לא הזינו פרטים בטופס צור קשר או הרימו אליכם טלפון על מנת לתאם פגישה. החלק החשוב שלכם באתר הוא ההנעה לפעולה. קיימים הרבה טריקים לעשות את זה.

הטריק הראשון - צ'פרו את הלקוחות שלכם במבצע לזמן קצר

לא משנה מה אתם מוכרים. אם הלקוחות שלכם יכולים לקבל שתי יחידות במחיר של אחד, או שירות נלווה ללא תשלום ברגע שהזמינו את השירות שלכם - הם לא יהססו וימלאו פרטים. הבטיחו להם קופון לאי-מייל, צרפו לרשימת התפוצה, ולאט לאט תוכלו לבנות מאגר של לקוחות פוטנציאליים שניתן לשלוח להם קופונים נוספים אחת לתקופה.

הטריק השני - הוספת צ'ט לאתר

לקוחות רבים מעוניינים לדבר אתכם, ועכשיו. הדרך הכי טובה לעשות את זה היא לתת להם אפשרות לקשר ישיר מבלי שיצטרכו להרים את הטלפון. אם בעבר הוספת צ'ט לאתר היה פעולה מסובכת, היום NextSite מוסיפים צ'ט בקלות ומאפשרים קשר ישיר עם החברה. אינכם חייבים להיות זמינים 24 שעות ליד הצ'ט, ובשעות בהם אתם לא זמינים הצ'ט יכול לאסוף פרטים כמו שם, אי-מייל ומספר טלפון ובבוקר שאחרי תוכלו להפוך את הליד ללקוח. 

הטריק השלישי - טופס צור קשר בכל עמוד

הטריק השלישי - טופס צור קשר בכל עמוד

את טופס צור קשר לא כדאי להציב רק במקום אחד באתר. פרטי יצירת הקשר ומפה למקום שלכם יכולים להיות בעמוד המיועד לכך, אך את הטופס עצמו מומלץ להציב בכל עמוד. אינך יודע איזה פרט מידע גרם ללקוח ליצור עמכם קשר, ועד שהוא מקליק על מנת לעבור לעמוד המתאים, אתה עלול לאבד אותו.

אלה רק מקצת מהטיפים ליצירת עמוד אינטרנט מנצח. הרבה אנשים יודעים לבנות אתרים, וחלקם אפילו למדו את זה בבית ספר. האתר שלך הוא הנכס השיווקי שיכול לקבוע את שורת הרווח של החברה בסוף השנה, כמו שלא היית נותן לבן הדוד שלך בתיכון לנהל לך את העסק, גם בבניית האתר אתה חייב לעבוד עם חברה מקצועית.

 צור קשר עוד היום עם NextSite לקבלת הצעת מחיר משתלמת לבניית אתר שיזניק את העסק שלך מעלה