כל הסיבות למה מומלץ לעשות יוגה

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

יוגה היא ללא ספק אחד מהפתרונות הטבעיים והפשוטים ביותר ללא מעט מחלות ובעיות המאפיינות את האדם המודרני. רוב האנשים החיים בעולם המודרני נמצאים בתחושות תמידיות של לחץ, מתח וחרדה לעתיד שלהם. רוב האנושות של היום מעבירה את רוב יומה בדאגות, טרדות ומחשבות כפייתיות. תרגול היוגה יכול להקל על האדם הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית והרגשית. היכולת לשחרר את טרדות היום יום השונות, לעלות על המזרון ולהשאיר את העולם החיצוני בחוץ. תרגול קבוע של יוגה לפחות פעם או פעמיים בשבוע, יכול להכניס לחיים תחושות של שקט ושלווה פנימיים. מעבר לכך, בפן הפיזי היוגה מאפשרת לתקן לא מעט בעיות יציבה שונות, לחזק את שרירי הגוף ולאפשר להיפטר אחת ולתמיד מכאבי גב תחתון מעיקים במיוחד. עבודה מדויקת תחת הנחייה מקצועית, יכולה לחזק ולרפא את הגוף ולהשקיט את ההכרה הסוררת.

יוגה לנשים בהריון

תקופת ההיריון היא ללא ספק אחת התקופות המרגשות ביותר בחייה של כל אישה. התחושות הגופניות משתנות, ההורמונים משתוללים וניתן להרגיש את העובר גדל ובועט בתוך הבטן. אך לא פעם תקופה זו מלווה בחרדות ומתח לקראת הלידה, עצבנות כללית וכאבי גב מציקים. יוגה לנשים בהריון מהווה את הפתרון המושלם לכל הבעיות האלו. מדובר בתרגול נעים וזורם, המאפשר לגוף לנוע ולגב להשתחרר ולהתחזק. התנוחות השונות מכינות את גוף האישה לקראת הלידה, הן מחזקות את השליטה ברצפת האגן ומאפשרות לצאת מהשיעור עם תחושת חוזק ועוצמה פנימית. מעבר לכך, התרגול הרגוע והנינוח מאפשר להשקיט את המחשבות הטורדניות, להירגע וללמוד לנשום עמוק ולאט יותר.

יוגה לתינוקות

יוגה לתינוקות הוא למעשה האפשרות האולטימטיבית של האימא להתחבר עם הילד שלה הן ברמה הפיזית והן ברמה הרגשית. השיעור למעשה מאפשר לתינוק ולאימא הטרייה ליצור שפה משותפת, באמצעותה החיבור בין השניים רק ילך ויתחזק. יוגה לתינוקות נשענת למעשה על תנוחות היוגה הקלאסיות, אך מערבות גם טכניקות עיסוי שונות לתינוק. במהלך התרגול ההורה יעבוד על יציבה נכונה, בעוד שהתינוק ייהנה ממגוון נרחב של מתיחות, טכניקות עיסוי וחיזוק המפרקים והשרירים שלו. הדבר תורם להמשך ההתפתחות התקינה שלו ומעודד את הקשר בין האם לבנה.

כיצד לבחור זרם ביוגה שיתאים לכם בדיוק?

היום ניתן למצוא בשוק מגוון רחב של זרמי יוגה שונים, כאשר הפופולאריים ביותר הם אשטנגה יוגה או איינגר יוגה. אשטנגה יוגה היא שיטה יותר דינאמית, המאפשרת עבודה על סיבולת לב ריאה, חיזוק ועיצוב הגוף וחיבור בין תנועה לנשימה. מדובר בשיטה קצת יותר אקטיבית, שאינה מתאימה לאדם עם פציעות גוף שונות או לאחר ניתוח כלשהו. מדובר באחת השיטות המחזקות ביותר, היות ותרגול קבוע של השיטה מאפשר חיזוק משמעותי של פלג הגוף העליון, עבודה על גמישות ושיווי משקל וכמובן מציאת הריתמוס הפנימי של נשימה בחיבור עם תנועה. לעומת זאת, שיטת איינגר מהווה חלופה רגועה ונינוחה יותר. מדובר בשיטה מושלמת כדי ללמוד לתרגל בצורה מדויקת, מבלי להסתכן בפציעות או לגרום לנזק לגוף. השיטה מתאימה מאוד לאנשים בעלי פריצות דיסק, בעיות ברכיים ופציעות שונות. התרגול נעשה בקצב איטי ומתון, כאשר הדגש העיקרי הוא על תנועה מדויקת ללא עומסים מיותרים על המפרקים השונים. השיטה מאפשרת שימוש באביזרים שונים כגון בלוקים, רצועות ועוד, במטרה להקל על המתרגל ולאפשר לו לבצע את התנוחה בדיוק מקסימלי.

לסיכום, כל אדם בכל גיל ובכל מצב בריאותי מוזמן לתרגל את סגנון היוגה המתאים לו. תרגול עקבי וקבוע מאפשר שיפור והקלה הן בפן הרגשי והן בפן הגופני.