כל הריהוט המשרדי שישדרג לכם את העבודה

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

אנשים הולכים לעבודה ומנסים לשדרג את המקום שבו הם נמצאים תשע שעות ביממה כמה שיותר. יש כאלה שיביאו חפצים אישיים לנוי, יש כאלה שיעדיפו להתפנק באוכל מהבית ופינת מטבח מושקעת שהבוס מצייד אותה בכל מה שנדרש. אולם הדרך הטובה ביותר להשקיע במקום עבודה כדי לשדרג אוו היא להפסיק להסתפק בריהוט המשרדי הנושן או הציוד המשרדי שאינו מתקדם, ולצעוד לתוך המאה העשרים ואחת עם כל הפיתוחים והעיצובים הנוחים והנכונים ביותר. בדרך זו תוכלו לשדרג את סביבת העבדה שלכם כך שהיא תתאים גם לקוחות שבאים אליכם וגם לעובדים, שיעריכו את המקום שלהם עוד יותר. יש כמה דרכים לעשות זאת וכדאי לנסות לפחות כמה מהן.

עיצוב חלל העבודה והחדרים

בין אם אתם עובדים בחלל פתוח (Open Space) ובין אם אתם עובדים בחדרים שמיועדים לכל אחד מהם, תפיסת החלל של מקום העבודה וחלוקתו הנכונה יש חשיבות רבה. לא בכדי עובדים רבים על המשרד עם הכי הרבה חלונות או זה שנמצא בפינה ולכן גם הכי פחות הפרעות מכל הצדדים. תכנון נכון של המקומות שבהם יושבים העובדים לפי חשיבותם ותפקידיהם תורם גם לשקט ביבם, גם ליעילות התפקוד שלהם ולתפוקה. את זה משיגים גם בעזרת ריהוט משרדי והצבתו במקומות הנכונים כמו גם הצבת המיכון המשרדי היעיל והנכון בפינות הנוחות לעבודה מבלי שיפריעו ברעש שלהן ובהתגודדות העובדים שם לעובדים אחרים.

עיצוב קו אחיד

גם אם התחלתם עם עיצוב מסוים שהוא לפי טעמכם, בוודאי הרגשתם שעם הזמן הגידול במספר העובדים והלקוחות מחייב שינוי. השינוי קורה גם ההתאם לכך שקלטתם כבר את הקצב הנכון של העבודה ואת האנרגיה והדינמיקה של המקום. לא צריך להיות מיסטי ולהאמין בפנג שווי אלא פשוט להרגיש את הזרימה של העבודה במקומות מסוימים ולשאול את העובדים מה נוח להם. מערכות ישיבה, שולחן מנהלים ושולחן ישיבות ומזכירות, הצבת דלפק קבלה ושולחנות כתיבה יוצבו אחרת ברגע שתנסו לחשוב על חלוקה נכונה יותר של חלל העבודה לפי סדר עדיפויות וזרימת עבודה של העובדים עצמם עם הזמן.

עיצוב ארגונומי מכובד

האנשים שזקוקים הכי הרבה לעיצוב הייצוגי והמכובד הם המנהלים והבכירים שמציגים את החברה ופניה ללקוחות וספקים. חדר מנהלים או חדר ישיבות אינם יכולים להיראות כמו חדר מאולתר שהתנקזו אליו שאריות ריהוט של מערכות ריהוט שונות מכל התקופות והעיצובים שניסיתים בעבר. זה גם לא אסתטי, גם לא מכובד וגם לא יעיל יותר. מטבע הדברים, לכיסאות מנהלים יש תוקף מסוים שנשחק עם הזמן, ולבריאות האורתופדית של העובדים והמנהלים שלכם נחוץ להקדיש מחשבה ומשאבים. אחרי הכל, ישיבה לא נוחה גורמת להם לא להפיק מעצמם את המיטב בגלל אי נוחות מתמשכת.

שטחי עבודה וקבלת קהל

מקום העבודה שלכם הוא גם המקום שאליו נקלע קהל הלקוחות שלכם או שותפים לעבודה וספקים. הייצוגיות של המקום הזה, יחד עם המכובדות של שטחי העבודה של שאר העובדים שלכם חייבות להיות במיטבן. רהיטים יפים הם תמיד רצויים אולם יותר מכך הם חייבים להיות ארגונומיים ומותאמים לעובדים ולישיבה זמן רב מול קהל וליד שולחנות, משום שזוהי העבודה העיקרית שאותה עושים היום ברוב המשרדים. ארגונומי פירושו מותאם למבנה הגוף של כמה שיותר, וזה אפשרי אם קונים ריהוט משרדי שאפשר לכוונן אותו ולהתאים אותו לכמה סוגים של מבנה גוף. ההשקעה במקרה כזה בכיסא משרדי או בדלפק קבלה או בשולחן נוח או בארונות חכמים תשתלם כאשר לעובדים יהיה גם נוח יותר וגם נעים יותר אסתטית לעבוד בסביבה כזאת. מאליו מובן שגם התפוקה תעלה והיעילות של העובדים תגבר.