השינויים שחלו בעולם הקידום והפרסום של גוגל בשנים האחרונות!

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

שנת 2017 מתקרבת אלינו בצעדי ענק וזירת השיווק והפרסום באינטרנט רותחת מהשינויים שהחלו רק בשנה האחרונה, שנת 2016 הייתה שנה מלאת שינויים מבחינת מנוע החיפוש של גוגל והוא הביא אלינו שתי בשורות משמעותיות, הראשונה היא ללא ספק השינוי המרכזי בהצגת המודעת הממומנות (הסרת העמודה השמאלית והוספה של תוצאה רביעית במקומות הראשונים) והשני הוא עדכון פינגווין (4.0) האחרון של האלגוריתם עצמו שחידד את הכללים בכל הקשור לתוצאות האורגניות של אתרים ברשת.

אפשר כבר לסכם את השנה האחרונה ולהסתכל קדימה לשנה הבאה, להבין שהחוקים השתנו וגוגל מעלה את הרף ומחדד את הדרישות שלו עבור בעלי האתרים וגם המקדמים שבהם, שנהנים גם מהאפשרויות החדשות ברשת המדיה, הכוללת מיליוני אתרים בעולם המאפשרים חשיפה ענקית בעלויות נמוכות יחסית לרשת החיפוש הפופולרית, ההתחזקות משמעותית החלה גם בפרסום סרטונים בעקבות אפשרויות הקיימת של פרסום ביוטיוב כחלק מהאפשרויות שגוגל מציע לפרסום.

אם בשנת 2014 הייתה התבססות על איכות וכמות התוכן באתרים עצמם ובשנת 2015 הייתה התבססות על רמת האתר במובייל וההתאמה למכשירים ניידים, השנה האחרונה שילבה את השנים האחרונות ביחד עם עשרות הפרמטרים הישנים והעיקריים של קידום אורגני שהם בעיקר וותק, אמינות וקישורים איכותיים, אסור לשכוח שחוץ מהענף של קידום אתרים אורגני שנועד במטרה לשפר את דירוג האתר, קיים גם פרסום ממומן בגוגל המתבסס על תשלום ורלוונטיות של המודעות עצמם באופן שונה מהקידום האורגני.

השינוי בהצגת המיקומים האורגניים בין מכשירים ניידים למחשבים נייחים השנה מוכיח למעשה שגוגל שם דגש על בניית האתר עצמו לא פחות משאר הפרמטרים היודעים של קידום אתרים מקצועי בגוגל, זאת אומרת שנכון להיום אתר צריך להיות בנוי בצורה תקינה לפי הקריטריונים של גוגל, התאמת האתר למובייל בצורה מיטבית, הרבה לפני החשיבות של קידום האתר עצמו בעזרת תוכן, קישורים או כל דרך אחרת שקיימת, רק בדרך זאת יכול האתר להיות מועדף על פני אתרים אחרים במובייל, בו כמות הגולשים היא הגדולה ביותר ומהווה 80% מהסך כל הגולשים כיום.

נכון לימים אלה, כאשר בעל עסק או מנהל מותג בחברה אשר מעוניין בפרסום עסקים וחברות הוא צריך למצוא סוכנות פרסום דיגיטלית וחדשנית, רצוי שימצא נותן שירותי קידום אתרים שיש ברשותו גם יכולות בעיצוב ובפיתוח אתרים, אמנם מדובר בחיפוש בעייתי מכיוון שרוב העוסקים במלאכת קידום האתרים אינם בעלי ידע בעיצוב או פיתוח, מה ששם בספק את היכולת שלהם לבצע את העבודה בצורה תקינה נכון לדרישות הקיימות כיום ממקדם אתרים.

גם אם מצאתם לבסוף חברה העוסקת בקידום אתרים אורגני (seo) וגם בעיצוב ופיתוח אתרים, היא לא בהכרח חברה שעוסקת במסעות פרסום באינטרנט וקמפיינים ממומנים, שכן הידע בפרסום אתרים ממומן ובביצוע קמפיינים בגוגל דורש הסמכות לא פשוטות ואף קשות ביותר להשגה, גוגל דורש מהמפרסמים שלו להיות יותר ויותר טובים עם הזמן, זאת אוליי הסיבה שיש בעולם בסך הכל 5000 סוכנויות פרסום מוסמכות בתוכנית של גוגל פרטנרס, כמות קטנה ביחסית לכמות העסקים והחברות שצריכים פרסום בעולם כולו.

אז מה בעיקר השתנה השנה מהשנים הקודמת? רף הכניסה עלה במיוחד כשמדובר על פרסום בגוגל, התשלום עבור חשיפה ברשת החיפוש עלה ברוב מילות המפתח החל מחודש אפריל בו נחשפנו לשינוי בכמות המודעות בעמוד הראשון, לעומת זאת בקידום האורגני אנחנו יכולים לראות איך אתרים לא מושקעים בתוכן ואופטימיזציה של קוד הולכים אחורה ומאידך אתרים בהם יש פעילות תקינה ממשיכים ומתקדמים בהתאם לפרמטרים החדשים של גוגל.

במידה ואתם בעלי עסקים, מנהלי שיווק בחברות שמחפשים חברה שעוסקת בעיצוב, פיתוח וקידום אתרים (אורגני וממומן) בגוגל, חברת לאוס מדיה ואינטראקטיב קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש, מספקת את כל השירותים הקיימים היום בצורה המקצועית והטובה ביותר תחת קורת גג אחת! החברה בעלת ניסיון של מעל ל 10 שנים עם מגוון מחלקות שונות ומגוונות, המסוגלות לתת מענה לכל סוג עסק בארץ ובעולם, למעשה מדובר בחברה היחידה בישראל המספקת מערכות מתקדמות ללקוחותיה המאפשרות מעקב על נתונים בזמן אמת, מהמחשב או מהסלולר.