רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

5 טיפים לחיים בריאים יותר

חיים בריאים הם הגביע הקדוש של העת המודרנית וכולנו מחפשים כל הזמן דרכים חדשות להגיע אליהם. מסתבר שהטיפים הכי חשובים נמצאים ממש מתחת לאף: החל מפעילות גופנית, דרך תזונה ושעות שינה ועד שתיית מים - הנה המדריך המלא

תגובות
עוברים לתזונה נכונה. טיפים לחיים בריאים
Pexels

שמירה על חיים בריאים היא משימה קלה מכפי שנהוג לחשוב. הבעיה היא שמסביבנו יש כל הזמן פיתויים שעלולים לפגוע באיכות החיים, כמו גם תחושה מסוימת של חוסר ביטחון כאשר מבצעים שינוי בסגנון החיים הנוכחי. מצד שני, כולם רוצים לחיות בריא יותר ומסתבר שזה אפילו לא כל כך מסובך. קבלו 5 טיפים בסיסיים לחיים בריאים יותר.

» כל מה שקורה בתל אביב
» מדור אוכל - עכבר העיר
» המדריך המלא להופעות חו"ל

פעילות גופנית

פעילות גופנית קבועה וסדירה תשנה בצורה דרמטית את איכות החיים שלכם. אתם לא חייבים לרוץ מרתון או לשלם אלפי שקלים בשנה על חדר כושר, אלא רק צריכים לבחור פעילות שעושה לכם את זה. התחילו עם פעילות קלילה פעמיים בשבוע והעלו את הקצב לפי התחושה האישית וכוח הרצון. אם כבר התחלתם להתאמן, עשו זאת לפחות 5-6 שעות לפני שאתם מתכננים ללכת לישון. 

תזונה נכונה

אתם צריכים לאכול מגוון רחב של ירקות ופירות כדי להזין את הגוף. עכשיו כבר אין תירוצים: זה הזמן לוותר על ממתקים ומלוחים ולבצע הזמנת פירות וירקות באינטרנט שיגיעו עד אליכם הבית. תזונה נכונה תעזור לכם בחילוף החומרים, תגרום לכם להרגיש רעננים יותר למשך היום ותצמצם בעשרות אחוזים את הסיכוי למחלות לב. 

הפסקת עישון

אם הגעתם עד לכאן ואתם עדיין מעשנים, כדאי שתחפשו פתרונות אחרים לשמור על איכות חיים. אין שום דרך לחיות בריא ולהמשיך לעשן. הפסקת עישון צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלכם, גם אם כבר ניסיתם כמה פעמים בעבר וזה לא הצליח. ותרו על פתרונות קסם ולחשי כישוף, כי השיטה הכי טובה היא פשוט להפסיק ולא לחשוב על זה יותר. 

שעות שינה קבועות

הגוף זקוק לשינה כדי לחדש את מאגר האנרגיות ולהתחזק. שמירה על שעות שינה קבועות תעזור לכם לשמור על חיים בריאים יותר בטווח הקצר והארוך. תכננו את היום סביב שעות שינה מסוימות, ותרו על שנת צהריים ארוכה שפוגעת בשנת הלילה ונסו לשמור על השגרה גם בסופי שבוע. השתמשו במיטה רק לטובת מה שהיא מיועדת עבורו ואל תכניסו טלוויזיה או מחשב לחדר השינה שלכם. 

שתיית מים

10-15 כוסות מים ביום יעשו פלאים לעור הפנים שלכם ולתחושת הבריאות. שתיית 2 כוסות מים לפני כל ארוחה מזרזת את הירידה במשקל, שתיית מים גורמת לגוף לייצר יותר חום ולהגביר את חילוף החומרים והיא כמובן עדיפה על משקאות מתוקים עתירי קלוריות. הראו דוגמא אישית לילדים והסבירו להם על החשיבות של המים בשגרה ובמהלך פעילות מאומצת.