רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קוריאה זה כאן

בלתי אפשרי להתעלם מהשפעת הטרנד הקוריאני על תחום הטיפוח בכלל ועל שגרת הטיפוח האישית של רבות מאיתנו בפרט. קרם ה-BB, ה- CC והאפילו ה- DD, מסכות הבד ומייקאפ הקושיון הם כולם פרי פיתוח של האומה הקוריאנית שפיתחה אובססיה של ממש עם כל מה שקשור ליופי

תגובות
מרדף תמידי אחר החידוש הבא. טיפול פילינג רוז דה מר
שלומי ארביב

רבות כבר נאמר על המעצמה הקוריאנית וההשפעות שלה על השוק הקוסמטי. החל בזליגתם של מוצרים מסוימים אל המערב שמקורם בקוריאה, פיתוח טרנדים חדשים לאיפור וטיפוח עור ועד הנחלת תפיסות יופי חדשות ושונות ליתר העולם. בעוד שניתן תמיד להתמקד בעוד ועוד מוצרים שגרתיים יותר (מסכות השפתיים) או פחות (קרמים המופקים מריר חילזון), או לחזות מה יהיה הטרנד הבא שיתר העולם יאמץ בעקבות (ההימור שלנו- האסנסים), מעניין אפילו יותר להבין מה עומד בבסיס השיגעון הקוריאני והמרדף התמידי אחר החידוש הבא.

» מה עושים היום? - לוח אירועים
» עכבר תל אביב יפו

» עכבר סופ"ש - מה עושים בסופ"ש

למעשה, לא מדובר בשיגעון חולף. כבר שנים רבות שסטנדרט היופי הדרום קוריאני הולך ונעשה יותר תובעני ולפיכך מצריך כל הזמן אימוץ מוצר נוסף או שלב נוסף בשגרת הטיפוח כדי להשיג את המראה היופי הקוריאני הנכסף. הקיי- ביוטי (K- beauty) כפי שהוא נקרא בפי יודעות דבר, הוא למעשה מראה המקדש את הנעורים והתמימות ודוגל במראה (שנראה) טבעי, בשונה למשל מהמראה הכבד והמפוסל שהינו סימן ההיכר של הקרדשינאס או של דור מאפרי האינסטגרם.

אידאל היופי הוא עור לבן וצלול ככל הניתן, נטול פיגמנטיציות, פצעים או קמטים. לכך מתווספת סלידה מכל מרקם מאט או אבקתי על העור כשהשאיפה העיקרית להיות מבריקה (dewy בעגה המקצועית) בכל חלקי הפנים, באופן שנבדל מהיילטינג ממוקד עם עצם הלחי או הגבה. שאיפה זו היא למעשה אשר הביאה לפיתוחם של מוצרי בסיס קלילים יותר ממייקאפ מסורתי כמו הקושן או ה- BB שמספקים לרוב כיסוי מועט למדי בגימור זוהר ושכוללים גם מקדמי הגנה גבוהים שנועדו לשמור על לובן העור. גם הקונטורינג, אומנות פיסול הפנים, איננה חזקה במיוחד בקוריאה ואם מתבצעת כלל הרי שהיא מעודנת מאוד ומושגת באמצעות מוצרי קרם ולא אבקות הצללה.

כמו כן בשונה מטרנד השפתיים המנופח והמדויק נוסח קיילי ג'נר שמסרב לעזוב אותנו כבר כמה שנים שהביא לעלייה חסרת תקדים במכירות עפרונות שפתיים בגווני ניוד, בייג' ורוז (והזרקה אחת או שתיים), בקוריאה רוצים שהשפתיים יראו טבעיות, אמנם רכות ומלאות לחות אך לא משורטטות, מראה שבעיניהם נתפס נוקשה ומיושן. שפתיים מוכתמות בגוונים בהירים כמו כתום, ורוד או אדום שמקנות מראה של שפתיים כמו אחרי אכילת שלגון כאשר המתחם החיצוני של השפתיים הינו מטושטש ובהיר יותר ממרכז השפתיים, שבהם נמצא עיקר הצבע, הוא הלוק העכשווי. מראה זה פחות שם דגש על גודל השפתיים ולמעשה מעניק מראה  קטן יותר אך גם תמים וצעיר, שהוא הרי המטרה העיקרית. אפילו החזות החיצונית של מרבית המוצרים היא אופטימית, צבעונית וסכרינית – פעמים רבות עם איורי חיות וסמייליס למכביר.  

בעוד שרבים מטרנדים אלו אומצו בחום על ידי המערב והם מספקים אלטרנטיבה מבורכת בעולם האיפור,  שגרת הטיפוח הקוריאני ידועה בנוקשות וקפדנות גדולה, שהרי כל המראה למעשה מבוסס על איכותו של העור שמתחת לו ועל כן ישנה אובססיה של ממש עם מוצרים ועם משטר טיפוח שכולל לא פחות מעשרה שלבים! בכדי להגיע אל התוצאות הרצויות. הקוריאנים לא נוהגים בקלות בטיפוח העור. האישה הדרום קוריאנית הממוצעת מקדישה פי שניים יותר זמן וכסף לעומת האישה האמריקאית על טיפוח וגם מוציאה כסף רב יותר על מוצרים מאשר על פרוצדרות קומסטיות.

פילינג רוז דה מר של כריסטינה
שלומי ארביב

עשרת השלבים העיקריים כוללים: ניקוי ראשון (להסרת איפור), ניקוי שני (לניקוי העור ושאריות אחרונות של איפור), אקספוליאציה (פילינג מבוסס חומצות לרוב), טונר, אסנס (מעין נוזל קליל במרקם מי פנים עם תמציות ייעודיות ומותאמות לצרכי העור), אמפולה (סרום מחוזק במנות קטנות), מסכת פנים, קרם עיניים, אמולסיה (סרום קליל נוסף ללחות) וקרם לחות. כל אלו לא כוללים בכלל את מסכות הקולגן הייעודיות עבור העיניים, השפתיים או מסכות הפנים העתידניות משהו עשויות האלומיניום או הגומי, שגם מהן כנראה נראה בקרוב בארץ.

לפי נתונים של משרד המכס הקוריאני בשנת 2015 ייצאה קוריאה מוצרי טיפוח בעלות של 2.6 ביליון דולר לרחבי העולם וגם בשנת 2016 לא נרשמה האטה בקצב זה. העולם, עוקב בכיליון עיניים אחר כל המצאה או בשורה חדש שתצא מקוריאה והמגמה לא צפויה להשתנות.

אבל כמו תמיד, יש טוויסט ישראלי ומפתיע לגלות שאפילו לטרנד הקוריאני יש זווית מקומית שכן לא אחת קורה שחברות קוריאניות מגיעות ארצה כדי לאתר מוצרים, חידושים ורכיבים חדשניים לטיפוח העור. כך לדוגמא קרה שהחברה   SYSCO BDשהינה למעשה אחת ממפיצות הקוסמטיקה הגדולות ביותר בקוריאה סיימה לאחרונה ביקור רכש מוצלח נוסף בארץ. מסתבר שמזה מעל שלוש שנים מפיצה החברה את מוצרי חלוצת הקוסמטיקה הישראלית 'כריסטינה' לדרמטולוגים וקוסמטיקאיות ומשווקת את טיפולי החברה בהצלחה כקוסמטיקה מקצועית וקלינית.

למעשה, ג'רי קים, מנכ"ל SYSCO BD אף סיפר כי פילינג רוז דה מר, טיפול מיוחד מבית כריסטינה הוא אחד מהטיפולים הנמכרים ביותר בכל קוריאה והוא מבוצע שם גם בקליניקות רפואיות לקבלת תוצאות שלא ניתן להשיגן משימוש במוצרים הזמינים על המדף.

"מדובר בטיפול פילינג שהינו טבעי שמביא לשיפור נראה לעין במרקם, במוצקות, באחידות ובגוון העור. הטיפול מבוסס על צמחי ים שעברו תהליך עיקור קפדני, אשר מנשיל ומשקם את עור הפנים באמצעות הסרת תאי עור מתים ועוזר להבראת פגמי עור, שיפור גוון הפנים, תיקון נזקי שמש וכתמים, צמצום נקבוביות וצלקות אקנה." מסבירה מרים זהבי, נשיאת חברת הקוסמטיקה הישראלית 'כריסטינה'.

אז בזמן שכל העולם עוקב אחר מה שמתרחש בקוריאה ומחכה לייצוא הלוהט הבא שלה, מסתבר שפעם נוספת, על אף כל הידע, המומחיות והחדשנות של תעשיית הביוטי שלה, הסצינה הקטנה אך מוצלחת של קוסמטיקה מקומית מספקת למובילה העולמית מוצרים מתקדמים אפילו יותר. עור לגויים אמרנו כבר לא?