רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

איך לא להירדם מול הטלוויזיה?

זה קרה כמעט לכל אחד מאיתנו - קובעים ערב שלם של צפייה בסרט או סדרה, מתחילים דרוכים וערניים, אבל אחרי כמה שעות מתעוררים על הספה מעוכים עם כאבי גב. אז איך נמנעים מזה?

תגובות
יש דרכים להימנע מזה
Katarzyna Bialasiewicz | Dreamst

אתם מכירים את זה היטב: כולם מדברים אתכם על הסדרה הזאת, שאתם חייבים לראות. אתם מארגנים לעצמכם ערב צפיית בינג' עם הפינוקים הכי מוצלחים: בגדי בית נוחים, נשנושים מעולים, איזה כוס יין, טמפרטורת חדר מושלמת ושקט. ואז, כשהכל מושלם אתם מדליקים את הטלוויזיה, מחייכים לעצמכם בסיפוק של "יאללה איך אני יודע לפרגן לעצמי" ו...מתעוררים אחרי כמה שעות קפואים, עם כאב צוואר מצמית, בוהים במסך התכלכל שכבר שעות לא משדר שום דבר. אז נכון, יש שאלות יותר חשובות בחיים, ומטרות יותר נעלות - אבל אוף, איך מצליחים להישאר ערים מול הטלוויזיה?

» עכבר סופ"ש - ההמלצות שלנו לסוף השבוע
» מה עושים היום? - לוח אירועים

כיבוי אוטומטי

אם אתם כמו כולם, צופים בטלוויזיה אחרי יום עבודה מתיש או יום לימודים עמוס, לא יעזור כלום. גם אם הסדרה תהיה מרתקת ומותחת, בשלב מסוים העפעפיים שלכם יצנחו והנחירות יתחילו דיאלוג משלהן עם השחקנים בסדרה. הבעיה בהירדמות הזו היא בעצם ההתעוררות באמצע הלילה, עם גב תפוס או צוואר כואב. לפעמים החדר חם מדי או קר מדי, בגלל מזגן שאיש לא עצר בזמן. הכי סיוט זה להתעורר מכך שהטלוויזיה פתאום מתעוררת לחיים בקול רם מאד, ומעירה אותנו בבהלה נוראית. במיוחד אם אנו צופים באמצעות הוי או די, אחרי זמן מה שהפרק או הסרט מסתיימים, השידור חוזר לעצמו בקול רם ומבהיל, במיוחד אם זה בדיוק נופל על פרומו לסדרת מתח או סרט אימה, ואם זה באמצע הלילה ואתה ישן שנת ישרים מול הטלוויזיה. לפחות בהקשר של הטלוויזיה, ניתן לתכנת אותה כך שתיכבה באופן אוטומטי, ותאפשר לנו להמשיך לישון בשקט על הספה. אולי לא שנת הלילה הכי מומלצת שיש, אבל לפחות לא נמות מהתקף לב.

הימנעות מנישנושים

באופן כללי, לא ממש מומלץ לאכול מול הטלוויזיה גם בגלל שזה גורם לנו להכניס קלוריות רבות מבלי לשים לב כמה אכלנו, וגם כי אוכל שנצרך סמוך לשעת השינה עלול להיעכל באופן חלקי בלבד, ואז לעלות מהקיבה כריפלוקס לגרון וליצור תחושת חנק אצל האדם הישן. כשמנסים להימנע מהירדמות מול הטלוויזיה, מומלץ להימנע לחלוטין מצריכה של אוכל או נשנושים. קודם כל, כשנרדמים באופן פתאומי ולא מתוכנן, לא מספיקים לצחצח שיניים - וזו חגיגה גדולה לחיידקים, במיוחד אם אכלתם משהו מתוק (אבל לא רק). בנוסף, אוכל מסוים נוטה להפיל שינה על אנשים מסוימים. אצל כל אחד זה אינדיווידואלי:   יש אנשים שדווקא קפה מרדים אותם, ויש כאלה שאוכלים מתוק וישר נופלים לשינה עמוקה. איכלו ארוחת ערב טובה בשעה סבירה, עד שמונה בערב, כדי שלא תהיו רעבים בהמשך הערב, ואם אתם חייבים משהו מול הטלוויזיה הכינו לכם תה צמחים לא ממותק, עם כמה רצועות של ירקות כמו גמבות ומלפפונים.

לתכנת את המזגן

כדי שלא תמצאו את עצמכם חולים למחרת בגלל המזגן שלא כיביתם כי נרדמתם, או בגלל החימום שהתגבר וגרם לכם להזיע כמו בסאונה, תכנתו את המזגן כך שייכבה כחצי שעה לאחר סיומו של הפרק שתכננתם לראות. אם תהיו ערים ותרצו להמשיך לצפות בטלוויזיה, תדליקו אותו שוב.

לשים שעון מעורר לסוף הפרק

דרך נוספת להילחם בשינה מול הטלוויזיה היא לשים לכם שעון מעורר לזמן בו הפרק אמור להסתיים. אם אתם מרגישים שאתם מאד עייפים , כנראה שאין לכם שום דרך להחזיק את העיניים פקוחות. השעון המעורר לפחות יעיר אתכם בזמן כדי שתוכלו ללכת למיטה ולהמשיך את שנת הלילה שלכם כמו שצריך.

לזרום עם ספה נוחה במיוחד

באיזה שהוא שלב תצטרכו להיכנע. אין דרך להילחם בעייפות, ואתם כבר יודעים שתירדמו.  עזבו אתכם מסדרות וסרטים, הצפייה המסודרת תצטרך לחכות לסוף השבוע. פרגנו לעצמכם. אתם עייפים, היה לכם יום גדוש ומחר יש לכם יום ארוך. יישמו את כל ההמלצות שנתנו לכם כמו לתכנת מראש את הטלוויזיה ואת המזגן כך שייכבו בשעה מסוימת, הצטיידו בשמיכה נעימה והכי חשוב - רכשו ספה נוחה במיוחד ומפנקת, כזו שתוכלו להירדם עליה בכיף אפילו עד הבוקר, שקמים ממנה בלי גב תפוס וצוואר עקום. שימו לב שהספה מספיק ארוכה כדי לישון עליה עם רגליים מיושרות, שהיא רכב מספיק לשינה של לפחות חצי לילה - ושהבד שלה יכול להתנקות בקלות (אתם הרי יודעים שתירדמו בדיוק כשתהיה לכם ביד כוס של מיץ כלשהו).