רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

על בנים ועל בנות: רקדני המופע Girls & Boys נחשפים

לכתבה
הדר סתיו

מופע המחול של רקדני אמסמבל בת-שבע – הלהקה הצעירה, מביא לבמה את היחסים והתפקידים המגדריים של גברים ונשים, בנים ובנות בחברה הישראלית. פגשנו שישה מרקדני הלהקה לשיחה על תהליך הלמידה בלהקה, החלק האהוב עליהם במופע, ועל שיעורים שלמדו במהלך העבודה על המופע

מופע המחול "Girls & Boys" של אנסמבל בת-שבע –הלהקה הצעירה, הוא למעשה גלגולה של עבודות שיצר הכוריאוגרף רועי אסף באופן עצמאי.  ב–2013 יצר את  "Girls" שנה לאחר מכן יצר גרסה מוקדמת של העבודה לנשים ולגברים ללהקת מחול גרמנית, ואחר כך יצר את "Boys" - מחול כל-גברי. היצירה המחודשת של "Girls & Boys" מבוססת על עבודה שיצר עבור תיאטרון בראונשווייג, גרמניה, בשנת 2014.

בואו לראות את רקדני האנסמבל במופעים האחרונים לעונה של Girls & Boys. כרטיסים באתר בת-שבע >>

זוהי עבודתו הראשונה עבור רקדני האנסמבל, והיא עוסקת באופן מובהק ביחסים והתפקידים המגדריים של נשים וגברים, בנים ובנות, בחברה הישראלית, והשפעתו אופפת את הצופים. לכן, ביקשנו להכיר טוב יותר שלושה רקדנים ושלוש רקדניות שלוקחים חלק במופע "Girls & Boys" ולראות מה משמעות המופע גם עבור אלה שמופיעים בו.

שם: 
אביתר עומסי

גיל: 
21

היכן למדתי:

"בית הספר הארצי לאומנויות 'תלמה ילין'."

מה למדתי באנסמבל:
"למדתי להיות זמין ורגיש לכל פיסת אינפורמציה שנמצאת סביבי. ליצור ולאפשר לדברים לקרות ואף להפתיע באופן מודע ומבוקר."

הקטע האהוב עלי מהמופע ולמה:
"במהלך ההופעה יש קטע שלם בו הבנים פשוט יוצרים תמונות בחלל. קטע זה הוא האהוב עליי מכיוון שהוא מרגיש מאוד טעון. הוא מעורר המון אסוציאציות שונות וכולו מתרחש בשקט מוחלט בעוד שאנחנו 'צועקים'."

השיעור הכי חשוב שלמדתי מהעבודה עם רועי אסף:
אנחנו, הרקדנים, משפיעים על הכוראוגרף ועל היצירה באופן ישיר. העבודה עם רועי היא כמו מגרש משחקים והכל מותר (במסגרת התהליך כמובן). אנחנו מסירים מעצמנו את ה"מסננות" שלנו ומשתוללים עם ההשראה או כל דבר שמרגיש טוב ונכון באותו הרגע. רועי מחליט מה לסנן ומה להשאיר, ואנחנו זמינים ומוכנים לקבל ולעבוד עם השינויים, שיכולים לקרות בכל רגע.

אביתר עמוסי
רועי דורי

שם:
שיר לוי

גיל:
בת 23

היכן למדתי:
"נולדתי והתחנכתי בכפר סבא, בקונסרבטוריון העירוני למוסיקה ומחול ובתיכון הרצוג, ואחר כך, במקביל לשירותי הצבאי כרקדנית מצטיינת, למדתי במסלול להכשרת רקדנים בתל אביב."

מה למדתי באנסמבל:
"אני לומדת באנסמבל לחיות את האין סוף. כל יום קורים דברים חדשים ואנחנו תמיד בתנועה (ליטרלי). תמיד יש התרחשות נוספת, ובכל רגע אני מרגישה רחוקה שנות אור מהיכן שהייתי ברגע שלפני.אני לומדת לא לוותר ומצד שני גם כל הזמן לוותר על דברים מעצמי לטובת דברים חדשים או הרפתקניים יותר."

הקטע האהוב עלי מהמופע ולמה:
"אני אוהבת את הרגע של הסלואו. אני נהנית מהפגישה עם הבנים ומהאינטימיות, ומרגיש לי שלשם כל היצירה מתנקזת."

השיעור הכי חשוב שלמדתי מהעבודה עם רועי אסף:
"רועי פער בי תהום גדולה ואפשר לי להסתכל אל עצמי, ולבחור מה ואיך אני רוצה להיות. בין אם בחזרות, על הבמה ברגעים קטנים, רועי חשף לי עוד חתיכה מעצמי:"

שיר לוי
רועי דורי

שם:
אריאל גלברט

גיל:
23

היכן למדתי:

"בוגר מגמת מחול קציר – רחובות, והמסלול להכשרת רקדנים 'ביכורי העיתים'."

מה למדתי באנסמבל:
"חלק משמעותי בעבודה היום-יומית באנסמבל מושתת על ה'גאגא' - השפה התנועתית שאנחנו עובדים איתה. שפת הגאגא מכריחה אותי לשבור הרגלים, להעמיק את המודעות הפיזית שלי ומאפשרת מרחב בטוח לחקור את התנועתיות שלי. גם בעבודה עם רועי אסף , שהביא שפה ודרך עבודה שונה וייחודית לו, גיליתי שהשילוב בין השניים יצר תהליך עמוק, ותוצאה חד- פעמית."

הקטע האהוב עלי מהמופע ולמה:
"בתחילת המופע, ישנה סצנה בה הבנים רוקדים לצלילי הסימפוניה החמישית של גוסטב מאהלר. הקטע מאופיין בניגודיות תנועתית בולטת. שילוב בין תנועות קצרות וקטועות לבין תנועות רכות ומתמשכות. אנחנו נעים בחדות בין פוזיציות שמזכירות גיבורי על או גיבורים מיתולוגים לבין דמויות מופנמות וכנועות. אני מתחבר לתנועתיות בקטע הזה, כי הוא דורש ריכוז והתאספות על מנת לאפשר את המעברים הקיצוניים הללו."

השיעור הכי חשוב שלמדתי מהעבודה עם רועי אסף:
"באופן טבעי, כאשר כוריאוגרף מתחיל תהליך יצירה עם להקה קיימת, הדינמיקה שהקבוצה רגילה אליה משתנה. חשוב מאוד בתור רקדן לגלות פתיחות לדרך עבודה חדשה, על מנת לאפשר תהליך יצירה משמעותי ופורה. אני מרגיש שהתהליך עם רועי נתן לי ולרקדנים סביבי הזדמנות לגלות דברים חדשים על עצמנו כאינדיבידואלים וכאנסמבל."

אריאל גלברט
רועי דורי

שם: 
רוני רחמים

גיל: 
20

היכן למדתי:

"התיכון השש שנתי לאומנויות "רעות'" 

מה למדתי באנסמבל: 
"על העוצמה האדירה שיש בכל אחד ואחת מאיתנו, וכמה אני מתרגשת מהאנשים לידי."

הקטע האהוב עלי מהמופע ולמה: 
"האנדרטאות. על הבמה יש תמונה של בנים/ בנות או של שנינו ביחד עם פה פתוח. עבורי זה אחד הרגעים הכי חיים בעבודה. התמונה קיימת מבחינה כוראוגרפית, אבל הפנטזיה והסיפור משתנים בכל כניסה אל ויציאה מן הקטע, והן פרי אותו רגע." 

השיעור הכי חשוב שלמדתי מהעבודה עם רועי אסף:
"אינסופיות. אין פתרון אחד שעליי לספק, אין דרך אחת להבין הנחיה והיצירה באמת אף נגמרת. התרגשתי מאד מהדרישה המתמדת לפשטות ואנושיות , שאת אלו לא תמיד קל לשלוף מהשרוול. אבל בתוך תמונה כל כך פשוטה מסתתר הומור, מורכבות וחיים, הפשטות מרגשת  כמו פלא בריאה."

רוני רחמים
רועי דורי

שם: 
איגור פטשנצ'וק 

גיל:
20

היכן למדתי:

"בית הספר השש שנתי לאומנויות, "רעות'"

הקטע האהוב עלי מהמופע ולמה: 
"הקטע האהוב עלי הוא ההליכות בהתחלה - זה קטע נורא פשוט אנחנו לא עושים הרבה, אבל למעשה קורה המון על הבמה. אנחנו הולכים בו זמנית, במסלולים שונים בחלל עם חוקיות מאד ברורה, קטע פסנתר קצר מתנגן ברקע ואיתו אנחנו יוצאים למסע חדש בחלל, לאחר כמה שניות סוגרים מעגל ומתהלכים יחדיו במעגל. ברגע שישמע תו פסנתר חדש אנחנו נצא למסלול חדש אחר שגם הוא מסתיים במעגל.  הסנכרון של המרכיבים והנאמנות לחוקיות מאפשרת לנו  ליצר קסם בחלל , מפעולה פשוטה של הליכה בלבד.

השיעור הכי חשוב שלמדתי מהעבודה עם רועי אסף:
"השיעור הכי חשוב שלמדתי מרועי הוא שלא משנה מה הדרך שבחרתי ללכת בה, אם אני נאמן לדרך לאורך המסלול ורגיש לשינויים שקוראים במהלך הדרך. התוצאה תהיה מספקת.

איגור פטשנצ'וק
רועי דורי

שם:
חני סירקיס

גיל:
19

היכן למדתי:

"תלמה ילין"

מה למדתי באנסמבל:
"למדתי שאם אני לא מוצאת בכל יום מה מעניין ומרגש אותי במה שאני עושה, אצעד במקום ואפילו אדעך".

הקטע האהוב עלי מהמופע ולמה:
"החלק בו אנחנו רצים וצורחים לאורך הבמה. אני מרשה לעצמי לצלול בצורה פיזית לכל הלחצים שאני נתונה בהם."

השיעור הכי חשוב שלמדתי מהעבודה עם רועי אסף:
"שלפעמים בתהליך יצירה, יותר מדי רצונות טובים יכולים ליצור כאוס. אבל אולי רק מתוך כאוס נבראים דברים."

חני סירקיס
רועי דורי