רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אם מעולם לא ראיתם את בת-שבע, לכו לראות את דקהדאנס

לכתבה
מנחה נופה

המופע המיתולוגי חוזר לבמות בביצוע אנסמבל בת-שבע, וזו הזדמנות טובה לדבר עם רקדני הלהקה הצעירה על מה שהופך את דקהדאנס למופע בלתי נשכח

המופע "דקהדאנס", מאת אוהד נהרין עולה בהצלחה כבר 19 שנה בארץ וברחבי העולם, וכולל קטעים מתוך עבודותיו של אוהד נהרין, שיוצרים שלם העולה על סך חלקיו. המופע מתעדכן מדי עונה בהתאם לרפרטואר העכשווי של הלהקה. בין היצירות שמצוטטות בו תוכלו למצוא את "קיר" (1990), "אנאפאזה" (1993), "סאבוטז' בייבי" (1997), "וירוס של אוהד נהרין" (2001), "כמויות" (2003), "ממותות" (2003), "שלוש" (2005) ועוד.

חזרה למופע דקהדאנס של בת שבע
מנחה נופה

"דקהדאנס" הוא מגרש משחקים שמשתנה ומתעדכן בכל פעם מחדש", אומר עידן פורגס, מנהל הלהקה, "בעבודה אנחנו מחברים בין העבר וההווה, ובכך מציעים היכרות מחודשת עם היצירות המוקדמות לצד המאוחרות". 

פורגס מנהל את הלהקה זו העונה השניה, כאשר בעברו היה רקדן האנסמבל ולאחר מכן פעל כרקדן ויוצר עצמאי. "ב-2006 השתתפתי בתהליך היצירה של קטע שנכנס מאז לתוך 'דקהדאנס'. אני זוכר את ההתרגשות שחוויתי כשאוהד בא לאנסמבל ועבד איתנו על הקטע הזה. אני רואה את מה שהיה שם בסטודיו, שנוצר בלהט הרגע ועם השנים קיבל איזה שהוא משקל שונה, התכווננות אחרת, אבולוציה שקרתה בעדינות ובשקט".

"דקהדאנס" בביצוע אנסמבל בת-שבע – הלהקה הצעירה, צפו:

רוני עזגד ללהקת מחול בת-שבע

עבודה שאסור לפספס?

עידן פורגס
אסקף

מדובר בעבודה נגישה מאוד. מצוטטות שם יצירות אייקוניות, על-זמניות ומורכבות. ראיתי את הקהלים השונים שהצגנו בפניהם את העבודה, בבת-ים או סקנדינביה ובעצם כל מקום - המופע לוחץ על כפתורים אוניברסליים בצורה מדויקת ולכן רלוונטי לכל אחד. אם אתה נושם, זה ידבר אליך".

מבחינתך בת-שבע היא בית?

"לחלוטין. שיתוף הידע, סביבת העבודה, הגאגא, הרפרטואר של הלהקה – כל אלה דיברו אליי תמיד. את לימודיי התחלתי רק אחרי הצבא. לא באתי מתחום המחול, למדתי תיאטרון, תיאטרון פיזי, קרקס, ליצנות ואז פגשתי את שפת הגאגא".

והתאהבת.

"כן. ראיתי את בת-שבע בהופעה בבית ספר, התאהבתי וידעתי שאמצא את עצמי שם. אני זוכר בתור ילד שזה ממש הפעים אותי. בשבילי לנהל את האנסמבל זאת סגירת מעגל. יש פה משהו באמת מיוחד בתחום האמנות של המחול שנוצר ברגע. אני יכול לספר לך על תנועה, אבל אם לא תראי אותה, יהיה קשה לדבר עליה. ביצירה קורה כל הזמן משהו חדש. מדובר באמנות שמתרחשת רק עכשיו, בהווה".

חזרות למופע דקהדאנס של בת שבע
מנחה נופה

בתור רקדן לא מדגדג לך לפעמים הצטרף לאנסמבל?

"השנה היה לי איזה רגע של געגוע  ל"להיות בפנים", אבל באופן כללי התשובה היא לא. כיף לי להיות במקום של עזרה לאחרים. מהבחינה הזאת אני מרגיש קצת במכונת זמן - אני יכול להראות לרקדנים איך זה ייראה בעוד עשר שנים, לפתוח להם את האופק מתוך ההזדהות עם הרגע שהם נמצאים בו עכשיו. אני שמח על כך".

עבר, הווה ומה שביניהם

אנסמבל בת-שבע נוסד על ידי אוהד נהרין על מנת להכשיר רקדנים צעירים ולהנגיש מחול עבור קהל צעיר. האנסמבל מונה כ-18 רקדנים בגילאים 18- 26 הנבחרים לאחר אודישנים, אליהם מגיעים מדי שנה מאות רקדנים צעירים מצטיינים מעשרות מדינות. 

לונדיווה קוזה
אסקף

סיפור מיוחד הוא הרקדנית לונדיווה קוזה (26) שהגיעה מדרום אפריקה. אוהד נהרין שימש לה מנטור כחלק מ״יוזמת מנטור - בן טיפוחים לאמנויות״ של חברת רולקס העולמית. הוא זיהה את הלהט, הסקרנות והכישרון שלה, והזמין אותה להצטרף לאנסמבל כרקדנית מן המניין ב-2017. קוזה, בוגרת אקדמיית קייפ לאמנויות המופע בהצטיינות יתרה, למדה בבית הספר המרכזי לבלט בבריטניה, וכן הוזמנה לבלט יובורג מדרום אפריקה. 

היא עומדת על השוני הגדול בין המדינות בהן רקדה לישראל: "אני מרגישה בת מזל שיש לי את הניסיון מכל אחת מהמדינות בהן רקדתי. יש בישראל הרבה חופש אמנותי ודגש על הקשבה לגוף. מדהים להיזכר עד כמה הייתי מנותקת מהגוף שלי. אני חשה הרבה יותר בטוחה בעצמי כעת - הרבה יותר נוכחת, רגועה ויציבה מבפנים, ולא ממקור חיצוני. להיות רקדנית באנסמבל בת-שבע זה מסע משנה חיים. מסע שהעניק לי תחושת חופש, שבעבר כרקדנית בלט כמעט ולא הרגשתי. בבת-שבע יש לי את הזכות להיות מסוגלת לחקור ולמצוא רגעי ״וואו״ שמרגשים אותי על בסיס יומי".

חזרה למופע דקהדאנס של בת שבע
מנחה נופה

מה מיוחד בעיניך בדקהדאנס?

"אני מאוד אוהבת את היצירה. מבחינתי אם לא ראית אף פעם את בת-שבע, זאת העבודה שצריך לראות, גם אם אתה לא רקדן או חובב מחול. העבודה מאוד מזמינה ומכילה מגוון של צבעים ורגשות. זו טעימה מבת-שבע והמורשת של אוהד נהרין. בין אם אתה בן 4 או בן 80 - ההנאה מובטחת, התחושה היא שאתה חלק מהמופע ומהמסע הזה".

את מורכבותה של היצירה והצלחתה מנסה לפצח גם תום ניסים (21), רקדן הלהקה הצעירה. "עבורי דקהדאנס היא יצירה מורכבת. בגלל האינטנסיביות שבה, אני מצליח להגיע לשיא בכל הופעה. לקראת הסוף אני גם מותש פיזית וגם קצת בתוך טריפ, וזה תמיד מאוד מספק ונעים. יש איזה רגע בו אני מפסיק למדוד, לחשוב ולתכנן ואני פשוט עושה, חי את זה. זה מקום מאוד טהור בעיניי, מקום שמחבר אותי לסיבה למה אני רוצה לרקוד, מה מרגש אותי ומה מזיז אותי".

תום ניסים
אסקף

ניסים, בוגר תיכון האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים, שירת בצה"ל במעמד רקדן מצטיין, והצטרף לאנסמבל בת-שבע – הלהקה הצעירה כתלמיד ב-2017 וכרקדן מן המניין ב-2018. הוא מתאר את החוויה של להיות חלק ממוסד: "אני חושב שבתור מי שגדל בישראל בעולם המחול, בת-שבע תמיד היתה משהו שהייתי מודע לו. יש משהו מאוד מרגש ומעניין לעשות חומרים שבמובנים מסוימים גדלתי עליהם. דבר נוסף הוא שהרפרטואר משתנה כל הזמן, מצד אחד אנו מרגישים את המשקל שיש לעבודה, ומצד שני, היצירה מאוד עכשוויות ורלוונטית".

לכרטיסים: www.batsheva.co.il  או בטלפון: 03-5171471 שלוחה 115