רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

להיט של משאית: ה-Food Truck עושה עלייה

לכתבה
יח"צ

כותרת משנה: בעולם הגדול הן נפוצות אבל בישראל הן רק מתחילות לצוץ: משאיות אוכל מסוגלות להציע מנות מוכרות של מסעדות גם במרחק של מאות קילומטרים מהן. מנכ"ל "אגאדיר" מסביר איך עושים את זה

משאיות אוכל הן קונספט שכיח בכל העולם, אבל אצלנו, בישראל, הוא כמעט ולא קיים. מי שמטייל בארצות הברית ובאירופה נתקל רבות ב-Food Trucks. מדובר בחלק מתרבות האכילה בחוץ ובכלי יעיל והכרחי בשווקים פתוחים, פסטיבלים, אירועים ומתחמי אוכל מהיר. כל אלו הם בית טבעי לרכב שמסוגל להגיע להיכן שצריך ולהאכיל מאות אנשים תוך כמה שעות.

אצלנו, לעומת זאת, הדבר הכי קרוב שאנחנו מכירים הוא המשאית שמגיעה לבסיסי צבא או לאירועים ומתפקדת כקיוסק במחירים מופקעים (ומכאן הכינוי שדבק בה: "גזלן"). אין הרבה יזמים שהרימו את הכפפה של הרחבת הקונספט להסעדה של ממש, בין השאר בגלל הליך הרישוי המורכב הדרוש למכירת מזון מרכב. איתן טרבלוס, המייסד ומהמנכ"ל של רשת "אגאדיר" החליט להתמודד עם האתגר. ביקורים בניו-יורק בהם נתקל במשאיות אוכל, נהנה משירותיהן וחשב לעצמו "למה לא גם אצלנו?" העמידו לפתחו משימה: לשרת את לקוחות "אגאדיר" לא רק במסעדות הרשת, אלא גם בעזרת משאיות אוכל. לפני כשנתיים חרש טרבלוס את הארץ עד שמצא שתי משאיות שמתאימות לצורך הזה. לאחר מכן העביר אותן תהליך התאמה ארוך. כיום אחת מהן מתפקדת ופעילה והשניה - בדרך לשם.

אגאדיר
יח"צ

"המשאיות שקנינו לא היו Food Trucks אלא משאיות רגילות מדגם GMC Grumman", אומר טרבלוס. "השקענו רבות בתהליך שפצור ארוך שבסופו הפך אותן למשאיות האוכל הכי מתקדמות שאפשר לבקש. ציפינו אותן, פתחנו חלון גדול, זיוודנו במקררים בטמפרטורות שונות, תשתיות, גנרטור חשמל, צנרת, מיזוג וקצת קוסמטיקה. חיברנו אותן למקורות של אנרגיה סולארית וכך כשמשאית מגיעה לעבוד באירוע - היא לא צריכה חיבור לחשמל. דאגנו גם לשטח איחסון גדול וכיום משאית כזאת יכולה להאכיל 600 איש. יצאה לנו ה-Food Truck הכי טובה בעולם. היא יכולה לנסוע את כל הדרך למדבר עם מקררים עובדים בזכות אנרגיה סולארית ואנרגיה מתחדשת, להגיע למקום ולהמתין לאירוע וללקוחות עם לוחות סולארים פתוחים שמאפשרים להמשיך לקרר את הסחורה. כשהאירוע מתחיל אנחנו מדליקים את מכשירי הייצור, שמחוברים לגנרטור פנימי, צולים את ההמבורגרים ומטגנים את הצ'יפס והתוספות. קצב העבודה הוא כמאתיים המבורגרים בשעה, הודות לטכנולוגיית בישול חזקה עם גריל מיוחד שמוציא 16 המבורגרים בדקה ו-20 שניות. כך אנחנו מסוגלים לענות על הביקוש באירועים המוניים אליהם מזמינים אותנו. אנחנו רואים שיותר ויותר אירועים מזמינים משאיות אוכל. היו כמה כאלו ב'עיר האירוויזיון' בתל-אביב, בירושלים הן גם כיכבו באחד הפסטיבלים ומועצות מקומיות מעודדות היום את השימוש בהן. לא מזמן היינו עם המשאית בפסטיבל Food Trucks באבן יהודה והיה שם נפלא. משהו מתחיל להשתחרר, מבינים שלפורמט הזה יש יתרונות".
 

מהם היתרונות העיקריים?
טרבלוס: "קודם כל: היכולת להסעיד לקוחות גם במקומות בלי תשתית. ובאמת, אם יש למשאית את היכולת לשרת לקוחות בשטח בלי להתפשר על הסביבה ההגיינית - אז למה לא? יתרון נוסף, לפחות אצלנו, הוא היכולת להגיש את אותו המוצר המוכר והאהוב. כן, ההמבורגרים שאנחנו מוכרים במשאית הם בדיוק אותם ההמבורגרים שאנחנו מוכרים במסעדות שלנו. באירועים פרטיים וקטנים אנחנו מרחיבים את התפריט ויכולים להגיש עוד מנות ועוד תוספות".

אגאדיר
יח"צ

בבוקר בנתב"ג, בערב בפסטיבל

משאית האוכל של "אגאדיר" לא מתפקדת רק באירועים מיוחדים. בשעות היום היא עומדת ליד טרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון ומאכילה את עובדיו והבאים לטיסות. בערב היא שמה גז ונוסעת לאירועים אליה היא מוזמנת, שם יכולים המשתתפים לקבל את ההמבורגר המקורי של אגאדיר גם אם הם במרחק של מאות קילומטרים מהסניף הקרוב.

מה השלב הבא? משאיות אוכל שיפטרלו ברחובות הערים ויציעו את מרכולתן בכל מקום בו הן עוצרות?
"אני חושב שעדיין לא בשלה השעה לכך שהן יסתובבו חופשי ברחבי תל-אביב ונראה לי שגם בעלי עסקים והרשויות לא מעוניינים בזה בשלב הזה".

מי שרצה להתרשם מיכולותיה של הפוד טראק, יכל לעשות זאת באירוע האוכל "תוצרת הארץ" שהתקיים בנמל יפו. "באירוע הצענו את המבורגר הג'וניור שלנו, העשוי מ-100% בקר איכותי וטרי, לצד צ'יפס", מסכם טרבלוס. "זאת היתה הזדמנות לחשוף את המשאית שלנו לקהל של פודיז שמבין איכות ומעריך את ההשקעה שעשינו במותג ובמשאית".

רוצים שהמשאית של אגאדיר תגיע אליכם? הקליקו