רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עיצוב משרדים: 3 מעצבים מובילים שכדאי לכם להכיר

לכתבה
Zastolskiy Victor - Shutterstock

את רוב שעות היום אנחנו מבלים בעבודה, בין אם בחללי עבודה משותפים, בקפיטריה או מול מסך המחשב. בואו להכיר את המומחים בעיצוב משרדים שיוכיחו לכם שגם במשרד אפשר להעביר את היום בסטייל

אורנה ברקת – עיצוב משרדים וחללי עבודה

אורנה ברקת עוסקת בעיצוב משרדים וחללי עבודה מזה שתיים עשרה שנים, בהן עיצבה חללי עבודה לעשרות עסקים. כיום היא מעצבת מגוון חללים – החל ממשרדים קטנים ועד למשרדים המתפרסים על אלפי מטרים.

ברקת הגיעה לתחום לאחר שנים רבות בהן עבדה כמנהלת פרויקטים בהייטק, ניסיון שלדבריה הינו חשוב ביותר עבור מעצב פנים. "מעצב פנים טוב צריך קודם כל להיות מנהל פרויקטים טוב, היות ועיצוב חללים הוא פרויקט לכל דבר ויש בו צורך בעבודה עם אנשים ובניהול התהליך", היא אומרת.

אורנה ברקת 2
רמי זרנגר

ברקת הינה מהנדסת bsc, בוגרת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב ותואר שני במנהל עסקים בתוכנית הבינלאומית של Kellogg-Recanati. החיבור שלה לעולם העיצוב החל בשנת 2008, כאשר החליטה ללמוד עיצוב פנים לאחר ששיפצה את ביתה. את התחום למדה בבית הספר של ברברה ברזין והלקוחה הראשונה שלה הייתה רונית חסין המנכ"לית של ג'רוזלם פוסט. "רונית ביקשה ממני לעצב גם את המשרד החדש שלהם ואז הבנתי שאני צריכה לעסוק בעיצוב חללי עבודה ומשרדים", מספרת ברקת, שלמדה אומנויות ביפן ומכהנת כיום כדירקטורית במוזיאון העיצוב בחולון.

פרקטיות לצד עיצוב

בעיצוב חללי עבודה, ברקת שמה דגש בראש ובראשונה על בניית החלל והתאמתו לצרכי הלקוח, כך שיהיה הכי יעיל עבורו. "לצד זה, חשוב לי שהחלל גם יהיה חוויתי ושהעובדים במשרד ירגישו בו כמו בבית", היא אומרת.

ברקת מספרת על העלייה במודעות של עסקים ועובדים כאחד לחשיבות עיצוב המשרדים:
"דור ה-Z, הנקרא גם דור המילניום, מהווה כיום שלושה רבעים מהעובדים בהייטק ושני שליש משוק העבודה בכלל. מדובר בדור שחשוב לו לא רק על ה'מה' אלא גם על ה'איך' והנראות של הדברים. חשוב להם לעבוד במקומות מעוצבים ובסביבת עבודה נוחה ונעימה, כזאת המאפשרת אינטראקציה מרובה עם הקולגות שלהם, ומשדרת רוגע וביתיות".

אורנה ברקת
אילן בשור

עיצוב נכון של חלל העבודה מעלה את המוטיבציה ותחושת השייכות בקרב העובדים ובהתאם מעלה את התפוקה של החברה. פעמים רבות ברקת משלבת צמחיה בחלל העבודה שיוצרת אנרגיה טובה, מעלה את אחוז החמצן באוויר ובאופן בלתי מודע מייצרת אווירה חיובית יותר.

מה כולל תהליך עיצוב המשרד?

לברקת חשוב להגיע מוכנה לכל פגישת היכרות עם הלקוחות, ולכן היא מקפידה לבצע מחקר רקע על הארגון, טרם מפגש ההיכרות. במפגש עצמו מתקיים שיח על צרכי החברה, לצד הבנת ההתנהלות והתרבות הארגונית, וה-DNA של החברה. "אחת השאלות החשובות שעולות בפגישה היא - מה החברה מעוניינת לשדר לעובדים וללקוחות", משתפת ברקת. שאלות נוספות שעולות הן – מהי כמות העובדים בחברה, מהי החלוקה למחלקות ולצוותים, האם העבודה נעשית בחלל משותף או בחדרים, האם קיימת מזכירות או גורם שמקבל קהל, האם יש צורך במטבח ולמה הוא משמש, כמה חללי מפגשים (חדרי ישיבות) נדרשים לחברה ועוד.

על בסיס המידע המתקבל, מתחילה ברקת בעיצוב סקיצות של החללים עד לבחירת הסקיצה המתאימה ביותר לחברה. השלב הבא מתמקד בבחירת החומרים, החל מרצפה - שיש, שטיחים או פרקט, קירות - זכוכית או גבס, חללים - פתוחים או סגורים, נראות התקרה ועוד. כל זאת בהתחשב בתקציב העומד לרשות החברה. "אני מסייעת ללקוח בבחירת החומרים ומציעה מספר אפשרויות שעשויות להתאים לתקציב. חשוב לי שהלקוח יהיה מעורב לכל אורך התהליך, גם בבחירת החומרים", אומרת ברקת. לאחר בחירת החומרים לחללים השונים, היא מייצרת ללקוחות הדמיה תלת ממדית המאפשרת לחברה להתרשם מהעיצוב המתוכנן. במקביל, מייצרת סט תכניות למכרז קבלנים ונפגשת עם ההנהלה להצגת הפרויקט הכולל תקציב, לוחות זמנים וחומרים.

התאמת עיצוב החלל לאופי החברה ולפעילותה

"כחלק מתהליך העיצוב, אני שמה דגש על עיצוב חללי העבודה בהתאם לצבעי המותג. פעמים רבות אבחר בצבעי הלוגו לקירות או לעמודים, טפטים ממותגים עם חזון החברה ופריטים עיצוביים, כך שבחללים ישתקף אופי החברה", היא מסבירה.

מה חשוב לקחת בחשבון כשמעצבים משרד?

לסיום, מעניקה ברקת מספר עצות חשובות לחברות ולארגונים המעוניינים לעצב את חלל העבודה שלהם. "עיצוב החללים הוא הרבה מעבר לעיצוב. לכן חשוב לבחור בבעל מקצוע שיש לו את הניסיון בניהול פרויקטים ובעיצוב חללים כדי שיוכל להבין את אופי החברה ולדייק את צרכיה", אומרת ברקת.

באשר לעבודה בחלל משותף, טרנד שחברות רבות אימצו בשנים האחרונות, היא אומרת: "אם אתם מתכננים עבודה בחלל משותף – דאגו שבעל המקצוע שמלווה אתכם מתייחס לבניית אקוסטיקה נכונה לחלל העבודה ולייצור מספר מקומות מפגש מחוץ לחלל המשותף".
לבסוף, מסבירה ברקת על חשיבות מעורבות החברה בתהליך העיצוב: "חשוב שמנכ"ל החברה יהיה מעורב בתהליך עיצוב המשרדים, לפחות ברמת המאקרו. זאת כדי להבטיח שהעיצוב יהיה נכון ומדויק לצרכי החברה, לאופי פעילותה ולעובדים עצמם".


סטודיו אורנה ברקת

כתובת: הכרם 4, רמות השבים

טלפון:072-334-0999

לאתר של אורנה ברקת >>>

לעמוד הפייסבוק של אורנה ברקת >>>

לסרטון על סטודיו אורנה ברקת >>>

----------------

סטודיו מיכל רוזן – עיצוב סביבת העבודה להעלאת יצירתיות ותפוקה

מיכל רוזן 3
סטודיו ליליקה (הדמיה)

בסטודיו הבוטיק של מיכל רוזן עוסקים כבר למעלה מעשרים שנה בעיצוב משרדים וחללי עבודה עבור חברות מובילות. רוזן, בוגרת תואר בעיצוב במכון הטכנולוגי חולון (HIT) ומעצבת פנים, עיצבה עד היום מאות משרדים ומלווה באופן אישי כל אחד מהפרויקטים. "לכל חברה DNA שונה", אומרת רוזן, "לכן גם כשאני מעצבת משרדים לחברות שעוסקות באותו התחום, אני שמה דגש על הייחודיות של כל אחת מהן. למשל, כאשר תכננתי משרדים לארבע חברות תעופה שונות, חללי העבודה של כל חברה נראו אחרת, בהתאם לבידול ולמסרים שמנהלי החברה רוצים להעביר".

תכנון מבוסס מחקרים

הייחוד בעבודתה של רוזן הוא בשיטת העבודה שלה – תכנון החללים מבוסס על מחקרים מתחום הפסיכולוגיה הארגונית, העוסקים בהשפעת סביבת העבודה על תחושת הרווחה האישית של העובדים (Wellbeing) ועל היצירתיות והתפוקה שלהם.

לאורך השנים צברה רוזן ידע רב בנושא, ולאחרונה אף יזמה את כנס WELL שעסק בקשר שבין עיצוב סביבת העבודה להצלחה הפיננסית והארגונית של החברות. הכנס, אליו הגיעו מנהלי משאבי אנוש ויועצים ארגוניים מהחברות הגדולות במשק, כלל מגוון הרצאות של יועצים מובילי דעה בתחום עולם העבודה העתידי ומקרי בוחן של עיצוב סביבת העבודה.

אחד המחקרים שהוצגו בכנס מצא כי שילוב אלמנטים מהטבע בסביבת העבודה (כדוגמת צמחיה, בעלי חיים ואור טבעי) הנקרא במתודולוגיה "ביופיליה", מעלה את היצירתיות ותחושת הרווחה האישית של העובדים ב-15% ואת התפוקה ב-6%. את השימוש הנרחב בביופיליה ניתן לראות בין השאר בארגונים בסינגפור ובמשרדי גוגל בעולם.

מיכל רוזן 2
קטיה לוין

רוצים לעודד שיתוף ולגבש קהילת עובדים? תכננו קפטריה אחת לכולם

"עיצוב חלל העבודה משפיע באופן דרמטי ואף מעצב את התרבות הארגונית של החברה ואת התנהלות העובדים בה", מדגישה רוזן. "בבריטניה, סקנדינביה וארה"ב כבר מבינים את הקשר בין עיצוב סביבת העבודה לביצועי העובדים בזכות טכנולוגיות מידע מתקדמות".

למשל, רוצים לעודד שיח בין עובדים שונים וחדשנות בארגון? מחקרים מצביעים על קשר בין אינטראקציה בין עובדים מרקעים שונים וממחלקות שונות בארגון, לבין עלייה ביצירתיות הקבוצתית. "פגישות אקראיות בין העובדים הוכחו מחקרית כדרך מעולה לייצר שיח ולעודד חדשנות", היא אומרת. אחת הדרכים לעודד מפגשים אקראיים היא יצירת קפטריה אחת בלבד בארגון, כדי ליצור הזדמנות לכל העובדים ליצור היכרויות חדשות. "ברוב המשרדים שאני מתכננת אני ממקמת שולחן אבירים ארוך בקפטריה, זהו כלי מעולה לגיבוש קהילה".

מסדרונות - כר פורה לסיעור מוחות וליצירתיות

"אנשים נפגשים רנדומלית במסדרונות לכל אורך היום. זו הזדמנות לפגוש קולגה ממחלקה אחרת ודווקא ברגעים האקראיים האלו קיים פוטנציאל גדול לשיתופי פעולה ולסיעור מוחות", אומרת רוזן. "מסדרון שמתוכנן נכון הוא כזה שמעודד את העוברים בו לעצור ואף לשבת ולהמשיך לשוחח זה עם זה כדי לא לאבד רעיונות טובים שמתהווים בעיצומה של "שיחת מסדרון". כדי שזה יתאפשר, על המסדרון להיות חלל מואר ומרווח שיעודד את העובדים לקיים פגישות קצרות בעמידה או בישיבה". היא מוסיפה. לצורך כך משלבת רוזן בתכנון מסדרונות נישות ישיבה ומציבה לאורכם לוחות מחיקים לשיתוף רעיונות.

מיתוג מעסיק תלת ממדי

האתגר של יצירת קשר בין העובדים לחברה, או כמו שהוא נקרא "מחוברות עובדים" הוא קריטי לחברות שעושות מאמצים אדירים לשמור על העובדים המוכשרים, בעיקר בתחום ההייטק. אחד החיבורים החשובים של העובדים לחברה הוא באמצעות יצירת סיפור על החברה או כמו שזה מכונה: מיתוג מעסיק. אפשר "לספר" את הסיפור של החברה באמצעות סביבת העבודה וליצור מיתוג מעסיק תלת ממדי. לדוגמא: סיפור של חברה שכיף לעבוד בה יכול לבוא לידי ביטוי באמצעות שילוב משחקים בעיצוב המשרד כדי ליצור אווירה כיפית וקלילה.

מסר של הנאה ושובבות על ידי שילוב משחק קוביות
קטיה לין

אפשרות נוספת להעלאת תחושת המוטיבציה וחיבור העובד לארגון היא באמצעות יצירת 'גאוות יחידה' בקרב העובדים. כך למשל ניתן לעצב "קיר כוח" שבו יוצגו מוצרי הדגל של החברה.
"סביבת העבודה היא כלי מרכזי לחיבור העובדים והלקוחות למותג", מסכמת רוזן. "ארגונים שישכילו לעשות את החיבור יוכלו ליהנות מיתרון חשוב במרוץ לגיוס, שמירה על עובדים איכותיים ועל לקוחות נאמנים, ומהצלחה פיננסית וארגונית".


סטודיו מיכל רוזן

כתובת: כורזין 5, גבעתיים

טלפון:03-7326997

לאתר הסטודיו של מיכל רוזן >>>

לעמוד הפייסבוק של מיכל רוזן >>>

לעמוד הלינקדאין של מיכל רוזן >>>

שלוש דקות מתוך פודקאסט עם מיכל רוזן >>>

---------------------------------------------

קורין גרשון – עיצוב משרדים מדויק, יעיל ומהיר

יש אנשי מקצוע שמצליחים בטבעיות לשלב את האופי שלהם בעבודה וקורין גרשון היא ללא ספק אחת מהם. גרשון, אדריכלית פנים עם תואר מהמכללה למנהל, תמיד התעסקה בעיצוב חללים מסחריים כמו בתי קפה, משרדים ועוד. בשבע השנים האחרונות מיקדה את עבודתה במשרדים בלבד בסטודיו שפתחה בשנת 2002. האופי האנרגטי והדיוק העקבי שלה משתקפים בפרויקטים העיצוביים שהיא יוצרת ומביאים תוצאות מהירות ויעילות, כיאה לצרכי הלקוחות העסקיים.

חלל מעוצב
עופר עברי

בידול עיצובי

"אני אוהבת את הדינמיקה של אנשי העסקים, את האופן בו הם מציגים את כל האג'נדה העסקית שלהם באמצעות עיצוב ומיתוג המשרד בלי צורך להסביר, עיצוב זה משהו שמרגישים מיד כשנכנסים לחדר", מסבירה גרשון. "כשהעיצוב מדויק ומותאם אישית, המיתוג משתקף מתוכו בצורה טבעית".

גרשון שמה דגש על בידול הלקוח באמצעות העיצוב, ומקפידה לזהות ולזקק את המהות והייחודיות של כל עסק איתו היא עובדת לכדי חלל עבודה מרשים: "כל עסק מדבר בצורה אחרת וחשוב להבין זאת בהתחלה כדי להתאים את העיצוב בכל פרט ופרט".

תהליך העבודה

התהליך שגרשון דוגלת בו מתחיל מהיכרות יסודית של הלקוח ומהות העסק שלו, תוך הבנת הצרכים והמטרות ומסתיים בעיצוב המורכב משילוב בין המלצותיה של גרשון לבין רצון הלקוח. "בסופו של דבר הלקוח הוא זה שנשאר עם התוצאה הסופית, ולכן חשוב לי מאוד לדעת שהוא מרוצה ושהוא הביא את העסק לידי ביטוי בעיצוב המשרד. אני תורמת את חלקי בהמלצות המקצועיות כמובן ומהניסיון שצברתי במשך השנים, אך לעולם לא משתלטת", היא מציינת בחיוך. "כשהדינמיקה בין המעצב ללקוח נכונה והעבודה יסודית, התרגום העיצובי מדויק".

גרשון מעניקה יחס אישי חם בתהליך העבודה ומקפידה להיות זמינה לכל עניין ודבר שצץ בדרך. "זמינות מובילה למהירות. אצלי אין עיכובים ואין למידה בשטח על חשבון הלקוח", מציינת גרשון.

מהו סגנון העיצוב המועדף עלייך?

"אני מאוד אוהבת קווים נקיים וישרים שתחילתם וסופם ברורים. אני מתחברת לסביבה נקייה, אסתטית ולא עמוסה בה הכל מתחבר בחלל, מרגיש נכון, הרמוני ומהווה קרקע פורייה לחשיבה עסקית.

"לימודי האופנה בבית הספר לאומנויות שלקחתי בהם חלק בעברי פיתחו אצלי את החיבור לטקסטורות, גוונים, חומרים מגוונים, צבעים וטרנדים והם משפיעים עליי עד היום. אני משלבת את האהבה לתחום בבחירת הצבעים, הריהוט ובחפצים בחלל עיצוב המשרדים".

חלל מעוצב
יפעת גבאי

שליטה והבנה בכל המערכות

בנוסף לצדדים המהנים של עיצוב החלל המשרדי, התהליך כולל גם צדדים בירוקרטיים וטכניים שהבנה מעמיקה בהם מקלה על המסע והופכת אותו למהיר ומוצלח יותר. לגרשון ידע רב בתחומים הרלוונטיים כגון היכרות עם קבלנים ויועצי הבניין שמובילה לדיוק וקיצור תהליכים בכל הנוגע לבטיחות, מיזוג אוויר, חשמל וכל המערכות הנדרשות.

הניסיון הרב של גרשון בתחום מאפשר לה לזהות בקלות את המינוסים והפלוסים בכל בניין, למנוע טעויות ולתקן במידת הצורך וכך גם לחסוך בעלויות מיותרות של אנשי מקצוע חיצוניים כדי לשמור על תקציב הלקוח.

"עיצוב הוא לא רק לשם היופי והאסתטיקה, הוא חייב להיות פרקטי לעבודה כדי שהעסק יצליח", מסבירה גרשון. כשהיא בוחרת למשל מחיצות אקוסטיות למשרד, מקפידה גרשון בראש ובראשונה להבין למה החלל מיועד ומהם צרכי הלקוח ובהתאם לכך מתאימה את רמת האקוסטיקה הנכונה, מידת איטום החלל הפנימי והפרטיות הנחוצה בו כדי להתאים את המחיצה הנכונה מבחינת סוג החומר שיחזיק לאורך זמן, ולא רק כדי שייראה יפה ואסתטי".

מהם הטיפים העיצובי שלך לעסקים?

"חשוב לשים דגש על אקוסטיקה נכונה ומותאמת בחדרי ישיבות כדי שהמקום ישדר כבוד ואופי, שכל הנוכחים ישמעו אחד את השני מכל מקום בחדר.

"במשרדים יש להקפיד על ניצול נכון של החלל, בדגש על חללים מתים. הבנת צרכי העסק תוביל לתכנון ומקסום החלל הקיים כדי שישרת את העובדים בו. ניצול חללים מתים למקומות אחסון יעילים תוך שמירה על סדר וניקיון תוביל לשיפור הריכוז בעבודה ולהישגים טובים.

חלל מעוצב2
אודי פורט

"בימינו מקובל מאוד לעבוד באופן ספייס. אם גם המשרד שלכם בנוי לעבודה בחללים פתוחים, שימו לב שהקצתם גם מקומות בהם העובדים שלכם יכולים לשבת, לדבר ולחשוב. צרו להם מקומות מפגש ליצירת אינטראקציה עם אנשים נוספים".

סטודיו 2 K – קורין גרשון

טלפון: 052-8762277

כתובת: יוסף מילוא 5, תל אביב

קישור לאתר

קישור לפייסבוק

קישור לאינסטגרם

---------------------------------------------

דונסקי אדריכלים ומעצבים - סביבת עבודה נוחה המתאימה לצרכי העובד והחברה

דונסקי אדריכלים ומעצבים, שהוקמה ב- 1993, הינה בין המנוסות בתחום. החברה עוסקת בתכנון ועיצב מבני ציבור ומשרדים, תוך התמחות בנושא סביבת עבודה. בראש החברה עומדים צביקה דונסקי, אדריכל מזה שלושים וחמש שנים ובעל תואר שני באדריכלות מאוניברסיטת קולומביה, וזהבית שפיצר זוהר, אדריכלית ותיקה בוגרת אוניברסיטת ת"א ומשמשת כראש מגמה לאדריכלות ועיצוב פנים במכללת הנדסאים תל-אביב. לדונסקי תפיסה שונה ומפתיעה בכל הנוגע לתכנון חללי עבודה, כזו ששמה את הדגש דווקא על העובדים ולא רק על עיצוב החלל.

דונסקי 3
הדמיה באדיבות דונסקי אדריכילים

תכנון החלל כך שישרת את הארגון שנים קדימה

ראשיתו של תהליך תכנון ועיצוב החלל הינו באיפיון מדוייק של הלקוח וצרכיו. "הכרות העומק והמחקר על הארגון ויחידות פעילותו הינו מרכיב הכרחי בהבנת אופי וצרכי הלקוח, צורת העבודה בחברה וחוויית העבודה שהארגון מעוניין לספק לעובדיו", אומרת זהבית. לדבריה, על התכנון האדריכלי לשקף את אופי החברה והחזון שלה לשנים הבאות, ולפיכך עליו להתייחס גם לשינויים האפשריים שתעבור החברה בעתיד.

"חברות וארגונים משנים את הצרכים שלהם לאורך הזמן, בהתאם לשלב ההתפתחות שלהן, כמו גם שינויי תפישת עבודה, לעיתים בהתאם לתחלופה בשדרת דרג הניהול הבכיר. חשוב לנו להבין את השינויים האפשריים שהחברה עשויה לעבור. את התובנות האלו אנו מצליבים עם המידע שברשותנו על מגמות בסביבת העבודה, לתכנון חלל המאפשר גמישות מקסימלית, מבלי שהחברה תדרש לבצע שיפוץ נוסף בכל שינוי שתעבור. כך למשל, ניתן לתכנן חלל עבודה משותף לעובדים, שבמידת הצורך יהפוך בקלות לחדרים".

דונסקי 2
עמרי אמסלם

לא עוד גימיקים והסחות דעת

כיום חברות גדולות, וביניהן חברות הייטק, עושות שימוש במשרדים ככלי לגיוס עובדים, מתוך מחשבה שמשרדים "מגניבים", צבעוניים ומלאי גימיקים, הפתעות וריגושים, הינם אטרקטיביים יותר. חברות אחרות אף מגדילות לעשות ומעצבות את משרדיהן כך שייראו כמו בית. "סביבת העבודה אינה בית, ולא אמורה להחליף בית", מדגיש צביקה. "עובד שנמצא במשרדים 12 ו- 14 שעות ברוטו, פוגע בחייו הפרטיים והמשפחתיים, וגם עבודתו – עקב הסחות הדעת ה'מגניבות' – אינה יעילה ואינה ממוקדת. אנחנו חיים בעידן של הפרעות קשב, וכמות הריגוש והסחות הדעת בחלל העבודה מוגזמת. בדרכן לייצר חלל עבודה שהוא גם לונה-פארק קטן, חברות מאבדות את האחיזה בדבר החשוב באמת - יצירת סביבת עבודה נוחה המתאימה לצרכי העובד וצרכי החברה". לדבריו, על החברות להשקיע יותר מחשבה בפיתוח וגיבוש קונספט סביבת העבודה התומכת לעובד, מרחבי עבודה אישיים ומענה לצרכים האמיתיים של העובד. אלו יפעלו להגברת תפוקת העובד ותחושת הרווחה שלו.

דונסקי 1
הדמיה באדיבות דונסקי אדריכילים

תכנון חללים מותאמים, הנותנים מענה לצרכי העובד

בדונסקי אדריכלים מאמינים בארכיטקטורה שקטה ומאופקת של חללי העבודה, שמורכבת מתמהיל מדוייק שעונה על דרישות הלקוח, מבין את הצרכים האמיתיים של העובדים, ולוקח בחשבון גם גמישות עתידית בשימושי החללים לסוגיהם. זאת, לצד יצירת אזורי רווחה, המאפשרים מגוון צורות ישיבה, עבודה, מפגש וסיעור מוחות. "אחרי שהושגה המטרה הראשונה – גיוס העובדים הטובים ביותר, כל חברה צריכה לשאול את עצמה איך אני גורמת לעובדים שלי לרצות להשאר?", אומר צביקה, "התשובה טמונה לא רק בתנאים כספיים או בסביבה גימיקית המועתקת ללא אבחנה מאתרי-עיצוב. התשובה מצוייה ביכולת של הארגון לאפשר לעובדים מענה רגשי-נפשי. מענה זה יינתן באמצעות יצירת סביבת עבודה תומכת, בחללים לא רועשים ויזואלית ואקוסטית, ומלאי אור טבעי.

"בסופו של דבר כולנו בני אדם, ואנחנו שואפים לעבוד במקום שבו נרגיש שמכבדים אותנו, ושיש בו איזון בין מרחב ציבורי לפרטי", אומרת זהבית, "אלו יעודדו את היצירתיות, תחושת הנוחות ולבסוף גם יגבירו את תפוקת העובד ותחושת ההזדהות שלו עם הארגון ומטרותיו". "כאדריכל, אני סבור שלסביבה הפיזית יש יכולת להעביר ולחזק מסרים של אכפתיות וכבוד, לצד סטנדרטים המצופים מהעובד. אלו, יחד עם אותם מסרים ניהוליים של הארגון, מייצרים את הסביבה התרבותית הרלוונטית ומאפשרים לעובד להרגיש באמת 'בבית' " מסכם צביקה.

 דונסקי אדריכלים ומעצבים

כתובת: פנקס 51, תל אביב

טלפון: 03-6121249

לאתר של דונסקי אדריכלים ומעצבים >>>

 לעמוד הפייסבוק של דונסקי אדריכלים ומעצבים >>>

 לעמוד האינסטגרם של דונסקי אדריכלים ומעצבים >>>