קוסמטיקה טבעית: לא להתפשר על בריאות העור והגוף

לאורח החיים האינטנסיבי של רובנו יש השלכות בריאותיות, אך גם הכימיקלים אשר נמצאים במוצרי הטיפוח בהם אנו משתמשים כמעט מידי יום עלולים להזיק לא פחות. הפתרון אמנם נוגע לטבע, אך נמצא קרוב לבית

מעיין מליח
תוכן מקודם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
קוסמטיקה טבעית
מעיין מליח
תוכן מקודם

המודעות לחשיבות אורח חיים בריא ופעיל חלחלה לתחומי המזון, הספורט וגם לתחום הקוסמטיקה. לא מעט אנשים הבינו כי המוצרים הבסיסיים בה הם משתמשים מידי יום, כמו דיאודורנט וקרם גוף כוללים לא מעט חומרים אשר עלולים להזיק בטווח הארוך (והקרוב). אימוץ קוסמטיקה טבעית, כזו החפה מכימיקלים ומבוססת על רכיבים נקיים, נחשבת אף יותר אקולוגית. כיום, המגוון של מוצרים כאלה הוא רחב, נגיש וכולל יתרונות נוספים. בין החברות שמציעות מוצרים בתחום: לבנדרsimee via natureבוטני קוסמטיקס ו-INES L’APOTHICAIRE

לבנדר קוסמטיקה טבעית

בשנים האחרונות, עם המודעות ההולכת וגוברת לכימיקלים המסוכנים שקיימים ברוב מוצרי הטיפוח שכולנו צורכים באופן תדיר, אנשים רבים בוחרים לעשות שימוש במוצרים המבוססים על טהרת הטבע. טלי מצליח, הבעלים של חברת הקוסמטיקה המובילה "לבנדר קוסמטיקה טבעית", מסבירה מעט על המגמה ועל הצורך ברתימת הטבע לאורח החיים שלנו, תוך הפחתת השימוש במוצרים מתועשים אשר מזיקים לבריאות העור והגוף שלנו.

קוסמטיקה טבעית לחלוטין כזו שחפה מכימיקליםצילום: טום לנגפורד

"כשראינו את הנזק, החלטנו שאנחנו לא מתפשרים על הבריאות שלנו"

את "לבנדר קוסמטיקה טבעית", הקימו טלי ועידו, בעלה, לפני 13 שנים. "עידו הוא מהנדס כימיה, וכשהוא היה סטודנט בטכניון הוא למד על טיהור שפכים", מספרת טלי. בעקבות כך, החליטו עידו וטלי להקים מערכת לטיהור שפכים בבית שלהם, שהורכבה ממספר בריכות – כאשר האחרונה שבהן הייתה בריכת דגים. כאשר ביום אחד מתו הדגים בבריכה, הבינו טלי ועידו כי שמפו שנשפך לאמבטיה וחלחל למערכת הוא האחראי. בני הזוג בחנו את התווית ואת רכיבי השמפו, הסבון ומוצרי הקוסמטיקה האחרים שברשותם, וגילו כי הם מכילים לא מעט חומרים אגרסיביים, אשר גורמים הן לנזקים אקולוגיים והן לנזקים לגוף – כמו למשל גרד ונשירה. "כשראינו את הנזק, החלטנו שאנחנו לא מתפשרים על הבריאות שלנו", מספרת טלי. בשל חוסר בפתרונות קיימים, החליטו בני הזוג ליצור את הפתרונות בעצמם – וכך נולדה "לבנדר קוסמטיקה טבעית".

התמסרות לטבע

בתחילת דרכם רקחו טלי ועידו פורמולות עבור משפחתם. כאשר היו מרוצים מהתוצאות,  הם העבירו מוצרי התנסות לשכנים, מכרים וחברים – והפידבקים החיוביים לא איחרו להגיע. אותה הבנה הובילה אותם להתמסר לקוסמטיקה טבעית לחלוטין, כזו שחפה מכימיקלים, חומרים משמרים או רעילים וחומרי ריח סינטטיים, שאנשים רבים מגלים רגישות אליהם. "העור שלנו חדיר, ואנחנו משלמים מחיר בריאותי על שימוש ממושך בחומרים רעילים לאורך השנים". כיום, ל-"לבנדר קוסמטיקה טבעית" מעל ל-100 מוצרי טיפוח שונים, אשר מתאימים למגוון של צרכים וגילאים. את הפיתוח והייצור, מבצעים טלי ועידו בעצמם בבית מלאכה בכרכור, תחת פיקוח ורישיון משרד הבריאות.

המוצרים של לבנדר

ל"לבנדר קוסמטיקה טבעית" מגוון של מוצרי טיפוח שונים, אשר מושתתים על טהרת הטבע. אחד מהמוצרים הבולטים ביותר של החברה הוא דיאודורנט טבעי, אשר אינו מכיל אלומיניום ומבוסס, בין היתר, על שמנים אתריים טהורים. "דיאודורנט עם אלומיניום משנה את הפעולה הטבעית של הגוף", מסבירה טלי, "אנחנו מייצרים משהו שמצד אחד הוא טיפולי, לא משנה את הגוף, ומצד שני גם מכיל ריח נעים". בנוסף, החברה מחזיקה בסדרת מוצרים המבוססת על אצה אדומה שמקורה בערבה. "לאצה הזו יש איכויות רבות, מחקרים מצאו שהיא עוצמתית במיוחד ויכולה להתמודד עם רדיקלים חופשיים, לעכב את ההזדקנות של העור ולשמור על האלסטיות שלו, למנוע פיגמנטציה ולהבהיר פיגמנטציה קיימת", אומרת טלי. כלל מוצרי החברה מתאפיינים בריכוז מקסימלי של חומרים טבעיים, כך שניתן להשתמש בהם בכמויות קטנות במיוחד על מנת ליהנות מהאפקט שלהם.

עכשיו גם במשלוחים מהירים לכל חלקי הארץצילום: טום לנגפורד

מהיצרן – ישירות ללקוח

טלי מסבירה כי על מנת לשמור על טריות מוצרי החברה באופן המיטבי, הם רוקחים מוצרים חדשים מדי שלושה חודשים, מוכרים את המוצרים ברשת החנויות שלהם ואף מבצעים משלוחים מהירים לכל חלקי הארץ. כלל אנשי הצוות בחברה עוברים הכשרה מעמיקה, על מנת לספק מענה לכל שאלה או צורך שמתעוררים בקרב הלקוחות, וטלי מעידה כי לחברה לקוחות חוזרים רבים עימם הקשר הוא יומיומי. המחירים של מוצרי החברה נעים בין 18 ל-285 שקלים, מתוך רצון להנגיש את מוצרי הקוסמטיקה הנקייה למגוון רחב של אנשים.

לבנדר קוסמטיקה טבעית
טלפון: 077-2127172
מעבר לאתר >>
לעמוד הפייסבוק >>
לחשבון האינסטגרם >>

-------------

simee via nature

אין ספק כי ככל שעוברות השנים, אנו מגלים את כוחו של הטבע ואת היכולת שלו לסייע לנו במגוון של תחומים שונים, כאשר הבולט שבהם הוא תחום הטיפוח. בשנים האחרונות, נראה כי ישנה מגמה גוברת לשמור על כדור הארץ שלנו, כמו גם לשמור על גופנו מפני מגוון של כימיקלים מזיקים, שאנו חשופים להם על בסיס יומיומי. שלי גלזברג כהן, מייסדת חברת הקוסמטיקה הטבעיתsimee via nature, שמה לעצמה למטרה לעשות בדיוק את זה: לייצר מוצרים טבעיים ואיכותיים, אשר יטיבו לא רק עם הסביבה, אלא גם ובעיקר עם הגוף.

"הבנו שניתן לפתור כל בעיה באופן טבעי"צילום: איה וינד

עסק משפחתי

את simee via nature, הקימה שלי בשנת 2017 יחד עם אמה, פנינה גלזברג. "הגענו לזה דרך שינוי ביתי שעשינו", מספרת שלי, "התחלנו לשים לב למה שאנחנו אוכלים וצורכים – וככה הגענו לקוסמטיקה הטבעית". מאז שעולם הקוסמטיקה הטבעית נפתח בפניהן, נראה היה כי את הדלת הזאת כבר לא ניתן לסגור חזרה. "הבנו שניתן לפתור כל בעיה באופן טבעי", מספרת שלי ומסבירה: "שמנים זה משהו שהיה קיים תמיד – עוד מימי קליאופטרה. כשהתחלנו לחקור את הנושא, התאהבתי בשמנים האתריים וגיליתי שכל שמן הוא עולם בפני עצמו, שמכיל לא רק ריחות – אלא גם תכונות ריפוי". בשלב זה, החלו שלי ופנינה לרקוח מתכונים עם רכיבים טבעיים, על מנת להגיע לפורמולות האיכותיות ביותר. מאז, אמונה פנינה על הרוקחות ואילו שלי מתפעלת את השיווק ושירות הלקוחות, כאשר שתיהן מפתחות יחד את כל הפורמולות הייחודיות של החברה.

מוצרי החברה

simee via nature מייצרת מוצרים לגוף, לשיער ולפנים – כולם עשויים מרכיבים טבעיים בלבד, ללא כימיקלים, SLS, פראבנים או חומרים מזיקים אחרים. "הכל טבעי לחלוטין", מדגישה שלי, "המוצרים שלנו עשירים ושונים ממה שניתן למצוא במדפי החנויות". את כל המוצרים, מקפידות שלי ופנינה לנסות על עצמן, כמו גם לשלוח לחברים ולמכרים לצורך התנסות. "חשוב לנו לקבל פידבקים", מסבירה שלי, "זה עוזר לנו לפתח כל מוצר עד לשלמות". מוצרי הדגל של חברה כוללים "מורנינג סרום" המותאם לכל סוגי העור ומכיל שמנים טבעיים, באדי טיים – קרם גוף מפנק, ומוצרים העשויים מאצה אדומה, אותם מחשיבה שלי ל"תותחים הכבדים" במוצרי החברה. "האצה האדומה היא פיתוח ישראלי מדהים מקיבוץ קטורה. הם מגדלים את האצה שמכילה חומרים פעילים וחזקים, שעובדים על אנטי אייג'ינג ומשמשים כנוגדי חמצון", היא מסבירה. את הסרום לשיער, מוצר דגל נוסף, מגדירה שלי כ"התמכרות קשה", ומעידה שמי שמתחילה להשתמש בו – לא מפסיק. "זה סרום מצוין למזג האוויר הישראלי. הוא עשיר, מונע קצוות מפוצלים, נותן לשיער ברק והריח שלו משגע".

שינוי טוב בכל פרמטרצילום: איה וינד

"יקר זה לא בהכרח טוב"

שלי מסבירה כי עורנו הוא האיבר הגדול ביותר בגופנו והוא סופח אליו חומרים שונים. "הכימיקלים חודרים לעור שלנו, ויש חשיבות למה שאנחנו מורחים על עצמנו", היא מדגישה, ומסבירה באותה נשימה שחשוב לה להעביר את המסר שלכל בעיה יש פתרון טבעי, כזה שאינו כרוך בפגיעה רצינית בסביבה או בגוף. "זו לא נישה היפית רגעית, זה משהו שמלווה את כולנו ומשתרש בנו משנה לשנה. אם אפשר לגרום לשינוי, כזה שעושה טוב בכל פרמטר, אז למה לא?", היא אומרת. על אף הרכיבים האיכותיים בהם עושה החברה שימוש, שלי מסבירה כי מחירי המוצרים אינם גבוהים. "חשוב להבין שיקר זה לא בהכרח יותר טוב", היא מסבירה, "ובסופו של דבר, זה חלק מהמטרה – להנגיש את המוצרים שלנו לכולם, לא רק לעשירון העליון".

simee via nature
טלפון: 055-5508118
מעבר לאתר >> 
לחשבון האינסטגרם >>

------------------------------------

Botany - מותג הטיפוח שרותם את כוחו של הטבע לטובתכם

בשנים האחרונות המודעות לנושא הקוסמטיקה הטבעית הולכת וגוברת, ואיתה גובר גם הצורך לעשות שימוש במוצרים אורגניים אשר אינם מנוסים על בעלי חיים ומכילים רכיבים טבעיים – כאלה שיהיו בריאותיים עבור הגוף שלנו ויטיבו עמנו ועם הסביבה בטווח הארוך. "Botany", המותג של חברת "נטורופוד", ששמה לעצמה למטרה לעשות בדיוק את זה: דאגה לרווחת הצרכנים, לצד מחויבות לסביבה ולרווחת כל בעלי החיים.

25 שנות ניסיון

חברת "נטורופוד" הוקמה לפני 25 שנים ומאז הפכה ליבואנית המובילה והגדולה ביותר בתחום המוצרים האורגניים והטבעיים. בין היתר, מייבאת החברה לארץ מוצרים כמו ויטריז, נטורה נובה, תחליפי חלב, מוצרים ללא גלוטן, חומרי ניקוי אקולוגיים ועוד. כחברה העוסקת בתחום המוצרים האורגניים והטבעיים מספר לא מבוטל של שנים, זה היה רק עניין של זמן עד שישיקו מותג טיפוח אשר שומר על נאמנות מלאה לעקרונות הללו, ומעניק לצרכן חוויה טובה ובריאה יותר – הן עבורו והן עבור הסביבה שלו.

"יש לנו היכרות גדולה עם התחום", מסביר אור פנן, מנהל התפעול של החברה, "אנחנו לא רק מכירים את התחום, אלא ממש חיים אותו וזה מה שהביא אותנו לפתח גם מוצרי קוסמטיקה".

מקלחת בחסות הטבעצילום: צילום: איה וינד

מחויבות לאיכות ולשמירה על הסביבה

על המותג "Botany", עבדו בחברת נטורופוד במשך כשנתיים עם צוות של אנשי מקצוע מובילים בתחומם – ובכלל זה כימאים ומומחים לצמחים. יחד, יצר הצוות פורמולות שונות מתוך מטרה להגיע לכמות המקסימלית של רכיבים טבעיים ואורגניים במוצרים השונים של המותג.

"עשינו הרבה ניסיונות עד שהגענו לפורמולות מעולות", מספר אור ומסביר כי בשונה ממוצרים טבעיים רבים, כמו למשל מוצרי שמפו טבעיים אשר עשויים להפוך את השיער לנוקשה, ב"Botany" יצרו פורמולות שאינן גורמות ליובש, לנוקשות או לבעיות אחרות שבדרך כלל מזוהות עם מוצרים טבעיים.

כלל מוצרי החברה אינם מכילים פראבנים, SLS, פטרוכימיקלים או רכיבים מהחי, עניין אשר הופך אותם לאיכותיים במיוחד. כמותג שחרט על דגלו את המחויבות לסביבה, לרווחת בעלי החיים ולרווחת הלקוחות, עושה "Botany" שימוש ברכיבים אורגניים נבחרים, המאושרים על ידי ECOCERT, אחת מחברות הפיקוח הגדולות באירופה, על פי התקנים המחמירים ביותר, על מנת להעניק לצרכן חוויה איכותית ויוקרתית.

על אף השימוש בחומרי גלם איכותיים ויקרים, ב"Botany" מקפידים לשמור על מחיר נגיש יחסית, על מנת לאפשר לכמה שיותר אנשים ליהנות מקוסמטיקה טבעית איכותית. "רמות המחיר של המתחרים שלנו גבוהות מאוד, אבל אנחנו החלטנו לשמור על מחירים נגישים יותר לצרכן", מעיד אור.

המוצרים של "Botany"

הכינו עצמכם לפינוק אמיתיצילום: צילום: איה וינד

נכון לימים אלה, למותג ארבע סדרות של שמפו, מרכך, סבון גוף וסבון ידיים, כאשר כל סדרה נבדלת מהשנייה באופן הפעולה וברכיבים שלה עם תמציות אשר נבחרו בקפידה עבור כל סוג עור ושיער, על מנת לאפשר התאמה מקסימלית למגוון רחב של אנשים עם צרכים שונים. "סדרה אחת מבוססת על גרניום, ארגן ולוונדר; הסדרה השנייה מבוססת על שמן קוקוס, עץ התה ואלוורה; הסדרה השלישית מכילה רימון, קמומיל וזרעי ענבים; והסדרה הרביעית מבוססת על תפוז, לימון ומורינגה. לכל סדרה יש את השימושים שלה – לדוגמא טיפול בשיער יבש, טיפול בשיער שמן ועוד".

את כלל מוצרי המותג ניתן לרכוש בחנויות טבע וברשתות נבחרות. על אף שכיום הסדרות מתמקדות בשיער ובגוף, בהמשך מתכננים בחברה להרחיב את המותג ולהוסיף לו עוד מוצרים, אשר יהיו מבוססים גם הם על חומרי גלם אורגניים וטבעיים, ללא פטרוכימיקלים, פראבנים, סיליקונים, חומרי צבע או רכיבים מהחי.

Botany

טלפון: 09-7444018
מעבר לאתר>>
מעבר לפייסבוק>>
מעבר לאינסטגרם>>

------------------------------

INES L’APOTHICAIRE

מאז ומתמיד בני האדם ידעו את כוחות הריפוי של הצמחים והשתמשו בהם למגוון תחומים – הן עבור רפואה, מה שמכונה "תרופות סבתא", והן עבור קוסמטיקה. על אף ההתקדמות הטכנולוגית והתפתחויות חדשניות, הביקוש למוצרים טבעיים השואבים ידע מתורת הצומח, אינו נפסק. עובדה זו, היא הקו המנחה את איריס רוקח דור, יזמית והבעלים של מותג הטיפוח "INES L’APOTHICAIRE", קוסמטיקה טבעית המשלבת תמציות ארומטיות 100% טהורות.

"אם יוצאים מגיעים למקומות מופלאים..."

לפני 32 שנים, איריס סיימה את לימודי הקוסמטיקה שלה, ונבחרה לעבוד במשך 4 שנים כמדריכה ראשית ונציגתה הישראלית של חברת הקוסמטיקה הבינלאומית "קלרינס פריז". במסגרת תפקידה, נסעה תכופות לפריז וביקרה במפעלי החברה ובמזקקות השמנים, שם החלה לרקום את חלומה. "כשהגעתי לראשונה למפעל, וחוויתי ערמות של לבנדר, רוזמרין, ורדים, פשוט התאהבתי", מספרת איריס, "היה לי ברור שאני רוצה להקים מותג קוסמטי על טהרת הארומתרפיה, העמקתי וחקרתי את עולם הצמחים והשמנים האתריים ופיתחתי בעצמי פורמולות לטיפול בעור המלוות אותי עד היום".

טיפול קוסמטי ורגשי

מוצרים טבעיים שיעשו לכם שמחצילום: צילום: אלונה להב

ליין המוצרים של איריס אשר נמכר ברחבי הארץ ובעולם, מונה עשרה מוצרי טיפוח, פרי יצירתה, בעלי אישור משרד הבריאות הישראלי ותו תקן אירופאי. בבסיס המוצרים ישנם שמנים צמחיים איכותיים ותמציות ארומטיות טהורות 100%. בסדרת הטיפוח משתמשת איריס גם בקליניקה אשר בבעלותה בכרכור, בה היא מטפלת בלקוחות לפי גישת הארומתרפיה.

איריס מטפלת בשיטת אבחון ודיאגנוזה הנקראת face mapping – אבחון המצב הפיזי והרגשי, לפי מצב העור. "אני לא קוסמטיקאית שגרתית, אלא מטפלת בגישה הוליסטית והטיפול עבורי הוא מדיטציה, רגוע ונעים עם מוזיקה איכותית", מסבירה איריס, "אזורי הפנים מסמלים מערכות ואיברים בגוף, לכן פצעונים, שיעור יתר או פיגמנטציה באזור מסוים בפנים, יכולים להעיד על בעיה פנימית מסוימת. כך אני עוזרת ללקוחות לאתר את המקור של חוסר האחידות בעור. אני מטפלת בעזרת המוצרים שלי במהלך הטיפול, והתוצאות בהחלט מרהיבות".

מוצרי טיפוח טבעיים וממכרים

בין המוצרים הבולטים נמצאת תמצית יופי משקמת עור המכילה 13 תמציות ארומטיות אשר מסייעות לאיזון הורמונלי, לרגיעה, שינה טובה וכו';  3 סוגים של קרמי לחות – הידרה ג'ל, קרם מועשר וקרם לחות בוסטר ג'ל לעור שמנוני, המספקים בסיס לחות חזק להזנת העור; ומוצרי טיפוח נוספים כמו ג'ל עיניים לטיפול בכהויות ונפיחות, סבון מקציף המכיל חומצות AHA שמבהירות את העור, מסכת פילינג מטהרת המכילה חימר ירוק ואבקה של גרגירי אפרסק.

עבור תגבור רמת הלחות בעור, שיטת השכבות של אינס יעילה ביותר. משלבים מספר טיפות מהסרום (תמצית יופי) עם מספר טיפות של חומצה היאלורונית ומורחים את התערובת על העור. לאחר מכן, מורחים קרם הידרה ג'ל לאטימה מפני התאיידות של חומרים פעילים, ולבסוף, קרם לחות מועשר לשמירה על הזנה ולחות מוגברת. שיטת השכבות מבטיחה ספיגה כמעט אבסולוטית של חומרים פעילים איכותיים.

אם יש לך חלום, תגיעי אליו

על אף שדרכה של איריס הייתה קשה וכמעט בלתי אפשרית, רצופה מאבקים בירוקרטיים, קולות רקע וחוסר פירגון, אשר במרכזה פרשת גירושים מטלטלת וארבעה ילדים וברקע העסק בהתהוות, איריס האמינה בדרכה, ולא ויתרה על החלום והייעוד שלה. "הייתי על סף קריסה", היא משתפת, "אחרי כשנה של בכי רב, גייסתי תעצומות נפש והקמתי את העסק מחדש – שיניתי הכל, אריזות, מיתוג, מלבד הפורמולות, שהן סוס מנצח עבורי".

איריס ידעה שיגיע היום שתוכל לספר בחיוך את סיפורה, סיפור של אישה אחת שמנהלת עסק גדול לבד, באמונה חזקה ותשוקה להעביר את הבשורה הלאה. היא מסכמת: "הדרך להצלחה חייבת להיות באמונה גדולה שהחלום שלך הוא הייעוד שלך והתמדה. ואם זה כך, אין לוותר עליו".

איריס והמוצריםצילום: צילום: אלונה להב

INES L’APOTHICAIRE

רחוב החץ 1, כרכור
טלפון: 054-7960112
מעבר לאתר>>
מעבר לאינסטגרם>>

מעבר לפייסבוק>>