מדריכי פילאטיס אישיים: ללמוד להניע את הגוף ולשלוט בשרירים

כיצד תרגילי הפילאטיס מסייעים בגמישות והתחזקות שרירי הגוף, האם קיים הבדל בין התרגילים על המזרן לבין התרגול באמצעות מכשירים ומדוע השיטה שהומצאה בשנות ה-20 של המאה הקודמת מתאימה לכולם?

לידור יעקב ונטלי שרון
תוכן שיווקי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
אישה שוכבת על הגב ומבצעת תרגילי פילאטיס
מדריכי פילאטיס אישיים: תרגילים מותאמים לצורכי המתאמניםצילום: shutterstock
לידור יעקב ונטלי שרון
תוכן שיווקי

שיטת האימון הגופני פילאטיס, המסייעת לחיזוק הגוף והיציבה, הפכה למאוד פופולארית בשנים האחרונות. תרגילי הפילאטיס שחלקם נעשים באמצעות מכשירים, משפיעים על עיצוב הגוף, עוזרים ביצירת שרירים חזקים וארוכים ומאזנים את הגוף והופכים אותו לגמיש יותר.

את מערכת התרגילים המבוצעים באימון יצר ממציא השיטה בשנות ה-20 של המאה הקודמת, ג'וזף פיאלטיס, והם מתמקדים בשרירי הבטן, הירכיים, הישבן והגב התחתון. התרגילים מסייעים גם בהפחתת משקל, אם כי פחות מתמקדים בשריפת שומנים.

למי מתאימה השיטה, כיצד מבוצעים התרגילים והאימונים והאם היא יכולה לסייע לכם? מאמני פילאטיס – משיבים ומסבירים: איתי רויטנברג, קטי מימון וגלי פלג.

Monolates -Pilates Studio - איתי רויטנברג

אם אתם מאמינים שפילאטיס מתמקדת רק בחיזוק שרירי הליבה, וכי יש הבדל בין תרגילי פיאלטיס על מזרן לבין פילאטיס מכשירים, טעות בידיכם. איתי רויטנברג, מורה לפילאטיס ובעל הסטודיו לאימוני פילאטיס אישיים
monolates - pilates 1x1, מסביר כי מקורה של תפיסה שגויה זו היא תוצאה של תעשיית פילאטיס שניזונה משיעורים קבוצתיים. רויטנברג מוסיף אף כי למעשה, שמה האמיתי של השיטה לא נקרא פילאטיס.

מה אני מלמד: בסטודיו הבוטיק הביתי שלו, שבשכונת הארגזים המתחדשת, בפרויקט פארק TLV, מקיים איתי שיעורים בגישה הקלאסית המשלבת מזרן ומכשירים בקבוצה קטנה של עד 3 מתאמנות.ים, שיעורי מזרן ואביזרים עד 10 מתאמנות.ים, שיעורי דואט – אימונים זוגיים בלבד ואימונים אישיים 1X1 בפילאטיס קלאסי, או בשמה האמיתי של השיטה Contrology – (אמנות השליטה). האימונים בגישה הקלאסית משלבים תרגילים על מזרן לצד תרגילים על מעל עשרה מכשירים שונים. "המזרן הוא פשוט אחד המכשירים בשיטה", אומר איתי. המכשור והציוד שבסטודיו הוא מתוצרת החברות Gratz&Contrology (by balance body) האמריקאיות - מכשור קלאסי שמתאים לכל גוף ונאמן לשרטוטים המקוריים של ג'וזף פילאטיס.

"פתחתי את הסטודיו מתוך אג'נדה לאפשר לכולם אימוני פילאטיס אישיים". איתי רויטנברגצילום: טלי אלחדד

אילו כלים מעניקה שיטת האימון: האימון בשיטה הקלאסית הוא תיאום מושלם בין גוף, נפש ותודעה (mind, body & spirit workout), כאשר המתאמנים עוברים תהליך המורכב משינוי פיזי, תודעתי ותפיסתי של הפיזיות שלנו. "המתאמנים מפתחים מודעות לגופם ולומדים כיצד לשלוט בגוף, מתוך הבנה והכרה שחיבור הגוף והמחשבה משפיעים גם על הנפש", מסביר איתי.

השיטה מתמקדת במספר עקרונות: יציבות, נשימה, ריכוז, מרכוז, יישור, מיזוג, דיוק וזרימה. בניגוד לנהוג לחשוב, האימון בשיטת Contrology הינו לכל שרירי הגוף, מתוך חיזוק שרירי הליבה שמהווה את מרכז הכובד שלנו וגם מרכז אנרגטי.

איתי מוסיף כי שיטת הפילאטיס, כלומר "קונטרולוגי", מתאימה לכולם. היא נוצרה ככלי שיקומי, ולכן היא מתאימה לכל אדם בכל גיל, בכל גודל ובכל מגדר. מטרתה היא להוביל את המתאמן להקשיב לגופו, וללמוד להניע את הגוף מתוך שליטה בשרירים, בנשימה, אקטיביות ושקט.

השיטה מתמקדת במספר עקרונות: יציבות, נשימה, ריכוז, מרכוז, יישור, מיזוג, דיוק וזרימה. בניגוד לנהוג לחשוב, האימון בשיטת Contrology הינו לכל שרירי הגוף, מתוך חיזוק שרירי הליבה שמהווה את מרכז הכובד שלנו וגם מרכז אנרגטי.

איתי מוסיף כי שיטת הפילאטיס מתאימה לכולם. היא נוצרה ככלי שיקומי, ולכן היא מתאימה לכל אדם בכל גיל, בכל גודל ובכל מגדר. מטרתה היא להוביל את המתאמן להקשיב לגופו, וללמוד להניע את הגוף מתוך שליטה בשרירים, בנשימה, אקטיביות ושקט.

קרדיט: monolates Pilates studio

על מה אני לא מוותר באימון: "חשובה לי חדוות הלמידה והרצון של התלמידים והתלמידות להתקדם. במובנים רבים Contrology מאפשרת למתאמנים להתקדם בשיטה עד אינסוף. לצד החתירה להתקדמות והזרימה, אני לא מוותר גם על דיוק התנועה וחותר שכל מתאמן יבין כיצד לבצע את התרגילים בצורה הנכונה והמיטיבה ביותר", אומר איתי.

איתי מוסיף כי מתאמנים רבים הולכים לאיבוד בקבוצה גדולה ואינם מבצעים את התרגילים כמו שצריך ואף עלולים להזיק לעצמם. כאן בא לידי ביטוי יתרונו הגדול של אימון בקבוצה קטנה ואימון אישי או זוגי בסטודיו, בו מעניק איתי ליווי צמוד למתאמן, תוך דיוק של התנועה על מנת להפיק את המרב מהתרגילים.

מה המוטו שלי: "פילאטיס (Contrology) היא שיטה חכמה ומגוונת, פתחתי את הסטודיו מתוך אג'נדה להנגיש כלכלית אימוני פילאטיס אישיים ולכן בסטודיו שלי לצד התרגול בקבוצה קטנה, כל המנויות.ים זכאיות.ים בכל חודש גם לאימון אישי במחיר מוזל.", מסביר איתי.

Monolates -Pilates Studio - איתי רויטנברג
כתובת: שתולים 61 שכונת הארגזים, פארק TLV, תל אביב
טלפון: 055-9694134
למעבר לאתר מונולאטיס>>
למעבר לאינסטגרם>>
למעבר לפייסבוק >>

-----------------------------------

nullPilatex by Katy - קטי מימון

"זו הייתה אהבה ממבט ראשון", מספרת קטי מימון, בעלים של סטודיו by Katy Pilatex. שיעור אחד של פילאטיס מזרן לפני 12 שנה שינה את חייה לתמיד. מאז ועד היום, מציעה קטי שיעורי פילאטיס לאנשים המעוניינים להעניק לעצמם שעה אחת של שקט בתוך השגרה הטרופה, מרחב לנשום בו, לשחרר את התודעה, להתרוקן ולהתמלא מחדש באנרגיה בריאה. את סטודיו הבוטיק שלה בחרה לפתוח בעיצומי הגל השני, בקומת המרתף שבביתה. "החלטתי שזה הזמן לקפוץ למים ולצאת לדרך. פתחתי את המקום בחששות מאוד גדולים וזה הדבר הכי טוב שקרה לי".

אהבה ממבט ראשוןצילום: גלי פלג

קטי עסקה בספורט כבר מילדות, השלימה לימודי פילאטיס בווינגייט ויצאה לדרכה המקצועית החדשה. לאורך השנים, אספה חוויות והחליטה להתמקד דווקא באימון בוטיק. "אני מאמינה מאוד שמשם מגיעה התוצאה. אין מישהי שמגיעה ואין לי איתה שיח אישי ומקצועי. זה לא כמו סטודיו של 25 מתאמנות, אצלי היחס באמת אישי, הן יודעות שאני לא מפספסת אף אחת, שחשוב לי שהתרגילים ייעשו ברמה הכי גבוהה ובצורה הכי נכונה".

מה אני מלמדת: בסטודיו האינטימי שפתחה קטי בביתה שבצורן, היא מעבירה שיעורי פילאטיס מזרן, עם התמחות ב-TRX ו-core . "יש קבוצות של בין 4-5 מתאמנות. יש שיעורי פילאטיס מזרן קלאסיים ושיעור Pilatex שהם שילוב ייחודי שאני יצרתי. אישה שמרגישה טוב עם עצמה, שהיא חזקה מבפנים, מקרינה כוח ועוצמה כלפי חוץ. יחד עם זאת, הפילאטיס מעורר את הגוף לחיים וגורם לאישה להתחבר לגוף שלה ולהאמין בו. הפילאטיס נועד לקשר בין גוף, נפש ותודעה, לחבר בין הפנימיות לחיצוניות. מאוד חשוב לי שבסוף האימון כל מתאמנת תרגיש שהיא הגיעה למקסימום האישי שלה, בשל העובדה שהקבוצות קטנות יש לי את היכולת להתמקד בכל אחת ואחת, להעצים את החוזקות ולחזק את החולשות שלה", מספרת קטי.

אילו כלים מעניקה שיטת האימון: "פילאטיס עובד על חיזוק שרירי הליבה, איסוף נכון של שרירי הבטן ועבודה של קרקעית האגן. אנו פוגשים זאת ביום יום במגוון אופנים, בין אם בישיבה מרובה מול מחשב, הרמת ילדים ועוד מגוון פעולות יומיות הפוגעות לנו בחגורת הכתפיים, בגב, במפרק היד ואיברים נוספים".

קטי מדגישה שפילאטיס מאפשר חוזק פנימי שבא לידי ביטוי בחיי היומיום ומתבטא בעמידה זקופה יותר המשרה יותר ביטחון. "כל מה שלומדים במזרן מתורגם אחר כך גם לחיי היומיום, אם זה בסחיבה של הילדים הנעשית בצורה טובה וקלה יותר, סחיבת שקיות מהסופר, ממש בכל מקום".

"כל מה שלומדים במזרן מתורגם אחר כך גם לחיי היומיום"צילום: גלי פלג

השיטה מתמקדת במספר עקרונות: קטי מציינת כי שיעורי הפילאטיס כיום משולבים עם CORE וחוצים את גבולות הרפרטואר הקלאסי. "השיעור שלי לא בנוי מ-34 התרגילים הבסיסיים, אני תמיד מנסה לאתגר ולחשוב מחוץ לקופסה, מנסה לשלב מודיפיקציות כדי שלא ישעמם, שכל אחת תגיע ולא תרגיש שהיא חוזרת על אותם הדברים. אני מנסה להוציא כל מתאמנת מהקומפורט זון שלה כדי להעלות את רמת הקושי ובהתאם לזה היא תעלה את היכולות שלה".

על מה אני לא מוותרת באימון: "חשובה לי מאוד ההשקעה של המתאמנות בעבודה נכונה. אנחנו נורא עמוסות ביום יום, להכניס אימון של פעם או פעמיים בשבוע מצריך ארגון ותכנון. אני תמיד אומרת אם כבר פיניתן את הזמן, הבאתן בייביסיטר, אז תתנו עבודה. תפנו את הראש, תשקיעו בגוף ותעשו את התנועה נכונה. ואם כבר הגעתן - אז תהנו".

מה המוטו שלי: "אל תצפי לראות שינוי אם את לא עושה אחד כזה".

Pilatex by Kat
עפרוני 14, צורן
טלפון: 0545-919664לעמוד הפייסבוק >>
לחשבון האינסטגרם >>

-------------------------

nullגלי פלג

לנשום, לנוע ולהתחבר לסנטר הפנימי שלכם מבלי לצאת מהבית – זה מה שמציעה גלי פלג, מאמנת פילאטיס מוסמכת בעלת תכנית הדרכה מקוונת לאימוני פילאטיס. את דרכה המקצועית בתחום הפילאטיס היא התחילה ב-2006, כאשר התחום עוד היה בחיתולים בארץ. "הבנתי שאני צריכה להיכנס עם זה, לא התחברתי לזה בשנים הראשונות, הקצב היה לי איטי בהשוואה לטמפרמנט שממנו הגעתי. עם השנים, למדתי שהפילאטיס הוא רפרטואר מאוד מובנה של ממציא השיטה, יש עשרות תרגילים מובנים וזה האימון הקלאסי", מספרת גלי.

לאורך התפתחותה המקצועית ועבודתה עם מתאמנים מגוונים בשטח, ליקטה גלי מתוך הרפרטואר את התרגילים הנכונים עבורה ועבור המתאמנים שלה. "למדתי לנשום עמוק ולהזכיר לעצמי שזה שאני לא עושה את כל הרפרטואר לא אומר שזה לא פילאטיס. במקום שאנשים יתאימו את עצמם לשיטה וילכו ראש בקיר, אני מתאימה את הפילאטיס לצרכים שלהם".

גלי פלגצילום: anat kazula

מה אני מלמדת: "היום אני מלמדת פילאטיס מזרן בסטודיו שלי באזור המרכז, בשיעורים של עד 4 מתאמנים בקבוצה. אני מאמנת בעיקר נשים, בשנתיים האחרונות גם מאמנת לירידה במשקל ולאורח חיים בריא. עשיתי קורס ייעוץ תזונה למאמנים ועוסקת גם בזה. בשנה האחרונה התחלתי ללמד בזום, הקלטתי את כל שיעורי הלייב שעשיתי והבנתי שיש לי אוצר בידיים שהרבה אנשים יכולים ליהנות ממנו. היום יש לי תכנית פילאטיס דיגיטלית מצליחה של מעל 50 אימונים מוקלטים. כל חודש אני מוסיפה לפחות שני אימונים חדשים החל מ-45 דקות עד אימונים של 5-20 דקות. כל אחת תוכל לבחור כל יום לעשות אימון לפי הזמן הפנוי שלה, כאשר האימונים מחולקים לפי נושאים: בטן, ישבן ירכיים, חיזוק רצפת אגן, יציבה, פילאטיס דינמי ואימונים מיוחדים לכאבי גב שעושים נפלאות לאנשים", היא מפרטת.

גלי גילתה את היתרונות באימוני האונליין וכיום מאמנת נשים מכל רחבי הגלובוס. "מבחינתי זה קסם שאני יכולה לאמן באופן איכותי מישהי שלא נמצאת לידי. גיליתי את היכולת והניסיון להעביר שיעורים מקוונים באופן כל כך מדויק, שאין מצב שמישהי לא מבינה. אני מציעה המון מודיפיקציות בכל תרגיל כדי שכל אחת תוכל למצוא את עצמה. יש לי מתאמנות מקנדה, ארה"ב, אנגליה, פראג ועוד. נותן לי הרגשה מאוד טובה שאני יכולה להגיע להמון אנשים".

אילו כלים מעניקה שיטת האימון: "בראש ובראשונה מגיעים כי רוצים לעשות שינוי בגוף. חיזוק הבטן זה אחד הדברים ששמים עליהם הכי הרבה דגש כי זה מרכז הגוף המשפיע גם על היציבה. נשים המרגישות שחגורת הכתפיים שלהן שפופה מדווחות על זה שהיא נפתחת, כאבי הצוואר נחלשים, כאבי שכמות וגב שפשוט נעלמים. להתמיד פעם-שלוש פעמים בשבוע מביא תוצאות, כל אחת לפי היכולת שלה".

פילאטיס לחיטוב ישבן ירכייםקרדיט: Gali Peleg Pilates

גלי מתארת כי אימוני הפילאטיס יכולים להעניק יציבה טובה יותר, לסייע בשחרור כאבים, הצרת היקפים ומראה חטוב ומהודק יותר. "כתוצאה מכך, עולה הביטחון העצמי של המתאמנות, ההערכה והאהבה העצמית שלהן כלפי עצמן. הפילאטיס מעניק תחושת מסוגלות והאפשרות המקוונת עזרה להמון נשים שהתקשו לצאת מהבית. כולם בבית מתעוררים לעשייה כשזה קורה, נכנסים לאורח חיים בריא, משנים את התזונה, זה משפיע על הכל".

השיטה מתמקדת במספר עקרונות: "ממציא השיטה ג'וזף פילאטיס קרא לשיטה contrology והיא מבוססת על העקרונות הבאים: נשימה, ריכוז, דיוק, זרימה ומרכוז".

על מה אני לא מוותרת באימון: "נשימות. נשימה נכונה עושה את התרגיל יותר נכון ואפקטיבי, מגדילות את טווח תנועה. בנוסף אני לא מוותרת על מתיחות, חיוך ומקצועיות".

מה המוטו שלי: "פילאטיס אימון עם תוצאות. אני מאמינה באימון שמניב תוצאות מתוך התמדה. לא חייבים יותר מדי כדי להגיע תוצאות, רק להתמיד".

גלי פלג טלפון: 054-5799996 ניתן לשלוח וואטסאפ
לתוכנית אונליין >>
מעבר לאתר >>
עמוד הפייסבוק >>עמוד האינסטגרם >>
לערוץ היוטיוב >>