קפה STARBUCKS אצלכם בבית

מכוס הקפה שאהבתם בטיול האחרון שלכם בחו"ל ועד לסלון אצלכם בבית. המותג STARBUCKS מושק בישראל עם קפסולות קפה משובח ומביא עימו בשורה אמיתית לחובבי המותג האייקוני

מיכל אסף
תוכן מקודם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
סטארבקס
מיכל אסף
תוכן מקודם

בחודש מאי האחרון זה קרה. קפה סטארבקס הגיע לישראל. לא רק הגיע. הוא הגיע אליכם הביתה. מותג קפה בינלאומי אפוף ארומה של איכות, מוניטין וטעם ייחודי, וגם כזה שאהוב על הישראלים. בשלב הראשון ייהנו הלקוחות בישראל ממגוון של 8 תערובות קפה בקפסולות התואמות למכונות נספרסו ביתיות, כשבהמשך מתוכנן ההיצע להתרחב עם מוצרים נוספים.

מי שחתומה על ההשקה, שישראלים רבים ציפו לה, היא חברת אסם-נסטלה כחלק מהסכם לשיתוף פעולה כלל עולמי בין נסטלה לסטארבקס שהחל לפני כשנתיים.

"העסקה הגלובלית הזו מגלמת למעשה את החיבור בין שתי חברות הקפה המובילות בעולם", אומר נחום זיימן, מנכ"ל חטיבת הקפה ודגני הבוקר בקבוצת אסם-נסטלה. "נסטלה, חברת המזון הגדולה בעולם, מובילה את מכירות הקפה לצריכה ביתית עם מותגים אייקוניים ומוצרים אהובים שניתן למצוא כמעט בכל נקודת מכירה ברחבי הגלובוס. החיבור של סטארבקס, החברה השנייה בגודלה בתחום הקפה שמכירותיה מגיעות בעיקר מבתי הקפה, משלב את הידע של החברה והבלנדים המפורסמים שלה עם טכנולוגיות הייצור, ההפצה והמכירה ברשתות השווק של נסטלה".

קפסולות אספרסו בלונד של Starbucksצילום: יח"צ

מחנות קטנה בסיאטל

עם 30,000 בתי קפה ב-80 מדינות ברחבי העולם, 380 אלף בריסטות ו-100 מיליון לקוחות בשבוע, סטארבקס הוא המותג החמישי הנערץ בעולם, הזוקף לזכותו מהפכה בתחום הקפה בעולם.

הכל התחיל בחנות קטנה בשוק  Pike Place בסיאטל לפני כמעט 50 שנים. "בחנות הקטנה הזו נולדה למעשה תרבות קפה חדשה", מסביר זיימן. "שם הכירו לאמריקאים את הקפוצ'ינו, האספרסו ועוד משקאות קפה, ובזכות ההצלחה התפשט המותג מהר מאוד בכל רחבי ארצות הברית ובהמשך גם לעולם. העדות לכך שהמותג שינה את תרבות הקפה בכל העולם היא פתיחתם של סניפים במקומות כמו סין, ומדינות נוספות במזרח הרחוק שתרבות הקפה פחות מפותחת בהן".

חוויית שתיית הקפה, כפי שראו אותה מייסדי המותג, לא הסתכמה רק בכוס הקפה המוגשת בסניפים, אלא הביאה עמה חזון חברתי כפי שמגדיר אותו יו"ר סטארבקס הרווארד שולץ: "כל יום אנו קמים לעבודה בתקווה לעשות שני דברים: לחלוק קפה נהדר עם חברינו ולעזור להפוך את העולם לקצת יותר טוב. זה היה נכון כשסניף סטארבקס הראשון נפתח בשנת 1971 וזה נכון גם היום". וזהו אכן המסר שקברניטי סטארבקס פועלים לאורו: קפה איכותי שווה איכות חיים של הצרכנים בכל שכונה, עיר ומדינה.

פופולארי בקרב הישראלים

קפה סטארבקס אהוב גם על הישראלים שעל פי סקרים, טרם כניסת המותג לארץ, העידו 50% מהם כי ביקרו בשנתיים האחרונות באחד מסניפי סטארבקס ברחבי העולם וכ-74% מתוכם הזמינו אספרסו או קפוצ'ינו/קפה לאטה. גם התגובות האוהדות להשקה האחרונה בהחלט מחזקות את העניין שאנחנו הישראלים מגלים בקפה.

"עוד לפני שהשלמנו את הפריסה לכל נקודות המכירה בארץ, עברנו אחרי חודש וחצי את ה-20% נתח שוק", אומר זיימן. "זה מוכיח שהקהל הישראלי אוהב את המותג הזה, וזה בהחלט מעודד ונותן לנו הרבה אופטימיות להמשך, שאנחנו בכיוון הנכון".

על קלייה ודרגה

השינוי הכלל עולמי בתרבות צריכת הקפה הניע בין השאר את הכניסה לרשתות השיווק. "גם בסטארבקס וגם בנסטלה מבינים שיש שני עולמות של צריכת קפה: הצריכה מחוץ לבית והצריכה בתוך הבית, שמאוד התחזקה בשנים האחרונות", מסביר זיימן. "תרבות הקפה בתוך הבית השתנתה מאוד גם בישראל וגם בעולם. אם נסתכל איזה קפה שתינו לפני 30 שנה, איזה קפה שתינו לפני 15 שנה ואיזה קפה אנחנו שותים היום נבין את השינוי וההתפתחות בסטנדרטים ובהתחזקות של צריכת הקפה הביתי".

המגמה הזו, יחד עם הטעם הנרכש של הצרכנים, באה לידי ביטוי בהשקה בישראל של קפה סטארבקס הכוללת 8 תערובות קפה (בלנדים) בקפסולות המותאמות למכונות נספרסו, ומוצעות בשלוש דרגות קלייה המעצבות את פרופיל הטעם: קלייה בהירה (Blonde Roast) ׁׁהמספקת קפה עדין, גוף קליל וטעם עגול, מושלם למי שאוהב קפה נעים ועשיר שמעיר את החושים וחושף תווים של קלייה עדינה; קלייה בינונית (Medium Roast) המייצרת קפה מאוזן ועשיר, מרקם קטיפתי וטעמים עשירים של קלייה שמעירים את החושים; וקלייה כהה (Dark Roast) המציגה תערובות קפה בעלות גוף מלא, טעמים עוצמתיים ואופי ייחודי שמקורו בקלייה אינטנסיבית.

קפסולות הקפה של STARBUCKSצילום: יח"צ

מסע טעמים

כניסת סטארבקס לישראל מגדירה למעשה את קטגוריית הסופר פרימיום של הקפסולות בתוך רשתות השיווק והפארם, ומחזקת את קטגוריית הקפה כאחת הקטגוריות הדינאמיות בשוק המזון. אחד היתרונות הוא המבחר המוצע של הבלנדים הנותן מענה לכל טעם והעדפה אישית. כך לדוגמה ה-Blonde Roast בדרגת קלייה בהירה שהיא תערובת ייחודית של פולי קפה מאמריקה הלטינית, עם תווים מתוקים ורעננים שהתגלו לאחר קלייה מדויקת. הודות לטעמה העדין והמאוזן, התערובת מבליטה את מתיקות החלב, מעדנת את משקאות האספרסו הקלאסיים ומטשטשת את טעמי הקלייה. תערובת אחרת בדרגת קלייה בינונית היא Pike Place Roast, תערובת קטיפתית בעלת גוף מלא ותווים מעודנים של שוקולד ואגוזים קלויים, המיוצרת מזני קפה שונים שמקורם באמריקה הלטינית ומוגשת טרייה מדי יום בבתי הקפה של Starbucks ברחבי העולם. תערובת נוספת באותה דרגת קלייה היא - House Blend שהסוד שלה הוא בפשטותה, בזכות פולי קפה מובחרים מאמריקה הלטינית שנקלו עד לקבלת צבע ערמוני בוהק ועשיר. התערובת עשירה ובעלת טעמים מאוזנים של אגוז וקקאו עם נגיעה קלה של מתיקות שמקורה בקלייה. תערובת זו אגב היא נקודת ההתחלה של המותג Starbucks שממנה, בשנת 1971, הכינו את הקפה הראשון.

תערובת נוספת מגזרת הקלייה הכהה היא Single-Origin Sumatra - קפה בעל ארומות מרעננות, הנקרא על שם האי האינדונזי שממנו הוא מגיע. גוף עגול שממלא את חלל הפה בתחושה קטיפתית, טעמים מתמשכים של עשבי תיבול יבשים ואדמה רעננה, כמעט ללא חומציות.

"כדי להגיע לנקודה אופטימלית של ארומה, חומציות, גוף וטעם זקוקים פולי הקפה לשילוב ייחודי של טמפרטורה וזמן. לכן כשבוחנים לעומק את מקור התערובות השונות מגלים כי ספקטרום הקלייה של Starbucks נוצר בזכות שילוב של מומחיות ועבודה ממוקדת שארכה שנים רבות", אומר זיימן. "האיכות היא שם המשחק והיא באה לידי ביטוי בכל שלב, מבחירת פולי הקפה, בדיקות האיכות, תהליכי הקלייה ולבסוף תהליך הקפסול שנעשה בטכנולוגיה שמבטיחה שהארומה נשמרת. סטנדרטים גבוהים שמבטיחים את התוצאה הטובה ביותר".