פיג'ו e-2008 חשמלי ו-PHEV 3008: החופש לבחור את מה שמתאים לכם

האם כשבוחרים במכונית היברידית או חשמלית צריך להתפשר על מראה או על שימושיות? פיג'ו מוכיחה שאפשר ליהנות משני העולמות

יואב קווה
תוכן מקודם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
פיג'ו 2008 חשמלי ו-3008 PHEV
יואב קווה
תוכן מקודם

חשמל הוא התחום החם כיום והעולם מתקדם לשם בצעדי ענק. דגמים היברידיים מתגלגלים בינינו כבר כמעט שלושה עשורים, חשמליים הצטרפו בשנים האחרונות, אבל אלה וגם אלה תמיד היו שונים מדגמי המאסה. עיצובם עתידני ולא תמיד נאה, ובמקרים מסוימים הפיסול האווירודינמי הגיע על חשבון הפרקטיות שבתוך המכונית. אבל למה כשבוחרים במכונית היברידית או חשמלית צריך להתפשר על מראה או על שימושיות?

האמת היא שכבר לא צריך. קבוצת PSA (שכוללת את פיג'ו, סיטרואן, DS ואופל) הולכת בקו אחר ומציעה את אותו הדגם עם כמה חלופות הנעה. כבר לא צריך להתפשר על מראה או על שימושיות. אתם בוחרים את גודל המכונית שמתאימה לכם ואז את מקור ההנעה: חשמל, היברידי נטען משקע (PHEV), בנזין או דיזל. כל אחד בהתאם להעדפותיו ולצרכיו.

מי שמובילה את המהפכה הזו היא פיג'ו, שלאחרונה החלה בשיווק שתי גרסאות חדשות לדגמים עם שורשים: פיג'ו 2008-e (חשמלי 100%) ופיג'ו 3008 PHEV. שני דגמי הפנאי האלה שייכים לקטגוריה הרותחת ביותר בעולם ובישראל.

פיג'ו 2008 החדש מציע תמהיל ייחודי בשוק – אפשרות בחירה בין מנוע טורבו-בנזין, טורבו-דיזל ו-100% חשמלי. העיצוב המהפנט זהה בכל הגרסאות וכך גם סביבת הנהג עם פילוסופיית ה-i-Cockpit והגימור חסר הפשרות. הגרסה המסקרנת ביותר היא החשמלית: 136 כ"ס מספקים ביצועים מצוינים, תאוצה מ-0 ל-100 ב-9.8 שניות ומהירות מרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש, תוך כדי נסיעה חרישית עם אפס פליטת מזהמים. סוללה בקיבולת של 50 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 320 ק"מ בין טעינות (לפי תקן WLTP המחמיר) וטעינה מלאה נעה בין 24 שעות (משקע ביתי רגיל) לבין 30 דקות (משקע DC מהיר מאפס ל-80% מקיבולת הסוללה). גולת הכותרת היא עלות האחזקה הנמוכה מאוד – כי אין חלקים נעים שזקוקים לשימון ולהחלפה.

לפיג'ו 3008 עם מנועי טורבו בנזין ודיזל מצטרפות שתי גרסאות היברידיות נטענות משקע (PHEV). המראה החיצוני ותא הנוסעים זהים בכל הגרסאות וטוב שכך, כי מאז שהושק בישראל בסוף 2016 ובזכות כ-11,000 מסירות, פיג'ו 3008 הפך לאמת המידה בקבוצה.

הגרסה הראשונה משלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי ומציעה הספק משולב של 225 כ"ס וביצועים מעולים: 8.7 שניות בתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 225 קמ"ש. הגרסה השנייה מסעירה יותר, ומציעה הספק משולב של 300 כ"ס, שני מנועים חשמליים, הנעה 4X4, וביצועים מעולם מכוניות הספורט: 5.9 שניות מ-0 ל-100 ומהירות מרבית של 240 קמ"ש. מערך סוללות זהה בשתי הגרסאות מאפשר טווח נסיעה של יותר מ-60 ק"מ בכוח החשמל בלבד ותצרוכת דלק משולבת פנטסטית של יותר מ-70 ק"מ לליטר בממוצע.

פיג'ו גם הכינה את דגמי ה-PHEV לעתיד שבו תיאסר הכניסה למרכזי הערים עם מכוניות מזהמות, ובשתי הגרסאות ניתן לכוון את מידת שמירת האנרגיה החשמלית. כך ניתן לנסוע עם הנעת בנזין מחוץ לעיר, והנעה חשמלית ברחבי העיר עם אפס זיהום אוויר.

הינע חשמלי כבר אינו עוד חלום רחוק, אלא כבר נמצא כאן איתנו והוא נגיש ואטרקטיבי מתמיד.

פיג'ו e-2008
מחיר:
164,990 שקל
הספק מרבי בסל"ד: 136 כ"ס
ב 5,500- סל"ד
טווח נסיעה חשמלי WLP:
320 ק"מ

פיג'ו 3008 PHEV 
225 כ"ס
מחיר: 217,990 שקל
הספק משולב: 225 כ"ס
טווח נסיעה חשמלי WLTP:
61  ק"מ

פיג'ו 3008 PHEV4 
300 כ"ס
מחיר: 254,990 שקל
הספק משולב: 300 כ"ס
טווח נסיעה חשמלי WLTP:
63  ק"מ

למידע נוסף אודות פיג'ו 3008 >> לחצו כאן

למידע נוסף אודות פיג'ו 2008 >> לחצו כאן

חזרה למדור

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא: