מרצדס EQC: חשמל, במלוא הכוח

במרצדס מדביקים את הקצב במהירות מרשימה ומשיקים דגם חשמלי ראשון ועוצמתי במיוחד: EQC עם הספק משולב של 408 כ"ס

יואב קווה
תוכן מקודם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מרצדס EQC
יואב קווה
תוכן מקודם

האתגר שהונח לפתחה של מרצדס-בנץ הוא אדיר. היצרן, ששורשיו נעוצים עמוק בראשית ימיה של תעשיית הרכב העולמית, החל מקרל בנץ וה"מוטורוואגון פטנט" מודל 1886 – נדרש לעבור מעבר חד ממנועי בעירה פנימית לוגמי דלק ופולטי עשן למנועים חשמליים.

אבל אצל מרצדס כמו אצל מרצדס, לקחו את האתגר ברצינות וברוח הסלוגן של היצרן –The best or nothing. נכון שבמשך שנים השאירו את התחום החשמלי לאחרים, אבל עכשיו, גם אם באיחור קל, קפצו על העגלה החשמלית - ומדובר בקפיצה מרשימה.

הדגם הראשון בסדרה, שהשיווק שלו בישראל יתחיל בשבועות הקרובים, נקרא EQC. מדובר ברכב פנאי SUV מרווח שמבוסס על פלטפורמה מוגדלת של דגם GLC. שני מנועים חשמליים מניעים את שני זוגות הגלגלים מלפנים ומאחור ויוצרים הנעה כפולה. נתוני ההספק מרשימים ביותר: 408 כ"ס ומומנט משולב של 77.5 קג"מ. שני המנועים כמעט זהים. הקדמי מכויל ליעילות וחיסכון בחשמל ומופעל בתנאי נהיגה רגילים. רק במצב שבו נדרש אקסטרה כוח, כלומר כשהנהג מועך את הדוושה הימנית, מתעורר לחיים המנוע השני ומצטרף לחגיגה. ואיזו חגיגה. תאוצה של 5.1 שניות ל-100 קמ"ש זה נתון שלקוח מטריטוריה שהיתה שמורה עד לאחרונה למכוניות ספורט טהורות, בטח לא ל-SUV גדול ומרווח במשקל 2.5 טון.

המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-180 קמ"ש. הנתון החשוב, הרלבנטי והמסקרן יותר הוא טווח הנסיעה, שמגיע לטווח של עד 413 ק"מ בין טעינה לטעינה, לפי תקן WLTP המחמיר.

הנסיעה ברכב שקטה לחלוטין. נוחות הנסיעה משובחת להפליא. ואין שום פשרה שנגזרת מהטכנולוגיה החשמלית או מערך הסוללות הגדול. גם לא בתחום נפח תא המטען – 500 ליטרים, מרווח כמו GLC הסטנדרטית. מבחינה עיצובית נוקטת מרצדס קו קלאסי שמרני. העיצוב לא מהפכני או יומרני. הוא מודרני, נעים לעין ומתכתב עם שאר הדגמים של היצרן. ואם זה לא מספיק, הוא גם יושק עם תוספת אבזור רחבה ומפנקת במיוחד.

תוכנית האב של מרצדס, "אמבישן 2039", שמה לה ליעד לעבור, עד שנת 2039, לקו דגמים חשמלי מלא, ללא פליטות מזהמים, גם בתהליך הייצור. הקו החשמלי היוקרתי נקרא EQ. הסנונית היא כאמור EQC – דגם אחד מתוך שמונה שיושקו עד 2022. בפסגה יוצבו שני דגמים: EQS – ספינת הדגל ו-EQS SUV, גרסת SUV של ספינת הדגל, שיציעו טווח נסיעה משופר של 700 ק"מ. לצידם נראה גם את ה-EQE, הפרשנות החשמלית של E קלאס וגם EQE SUV. בתוך הליין הזה נפגוש בהמשך גם שני דגמי יוקרה קומפקטיים: EQA  ו-EQB.

במקרה של מרצדס מדובר ביותר מסתם שמות או אוסף דגמים. המטרה היא להעניק לנהג ולנוסעים חוויית משתמש שלמה. המכונית תדע לתקשר עם הנהג אבל גם עם כל מה שקורה בסביבת הרכב ומחוצה לו. מרצדס מביטה על הנושא החשמלי בצורה מקיפה. כיצרן שחתום על המצאות רבות וחשובות לאורך ההיסטוריה של המכונית ונאמן לערכי הסמל שהוא נושא, המכונית צריכה להיות מובילה לא רק מבחינה טכנולוגית אלא גם מבחינת תחושת ההדר, נוחות הנסיעה והבטיחות.

מרצדס EQC
מנוע, הנעה: חשמלי, לכל הגלגלים
מצבר: ליתיום-יון 80 קילוואט/שעה
הספק (כ"ס): 408 כ"ס
מומנט (קג"מ): 77.5 קג"מ
תא מטען: 500 ליטרים
תאוצה 100-0: 5.1 שניות
מהירות מירבית: 180 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית)

למידע נוסף אודות מרצדס >> לחצו כאן

חזרה למדור

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא: