כיצד הפתיעה תעשיית הריהוט הישראלי דווקא בתקופת הקורונה

השנה החולפת התנהלה בצל מגפת קורונה והביאה לשינויים באורח חיינו. מפעלים בחו"ל הושבתו והייבוא התייקר. בשל המצב, נדרשו רבים מאיתנו לשנות ולהתאים חללים בביתם למציאות החיים החדשה, ובחרו לרכוש וליהנות ממוצרי ריהוט ישראלים מעולים ונגישים מחברות ומרשתות הריהוט המקומיות שהגיבו במהירות וביעילות, והתאימו עצמן לצורך הגדל

ענת שי-לאור
תוכן שיווקי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
איגוד סילברליין
צילום: shutterstock
ענת שי-לאור
תוכן שיווקי

כולנו עדים לכך שבחודשים האחרונים אנו מתבוננים בביתנו ב"עיניים חדשות" ופרקטיות, ומוכנים להשקיע נתח נכבד מתקציבנו המשפחתי על עיצובו ורכישת פרטי ריהוט איכותיים שישרתו את צרכינו המשתנים. העבודה והלימודים מרחוק דרשו מאיתנו לעצב חדר או אזורי עבודה יעילים ומתפקדים. המטבח, שהיה תמיד החלל החשוב ביותר בבית, נהיה חשוב עוד יותר, החליף את המסעדות ובתי קפה והפך ממש ללב הבית ועוד.

חברות העיצוב והריהוט ובראשן "איגוד תעשיות הריהוט הישראלי" עקבו מקרוב אחר המתרחש והגיבו במהירות כדי לענות על צרכיהם המידיים והמשתנים של צרכניהן
איגוד תעשיות הריהוט בישראל נרתם מיידית ופעל לכך שרוב מפעלי התעשייה בענף הריהוט ימשיכו לפעול כדי לספק את הרהיטים ללקוחות, גם בשיא המשבר ובסגרים, בשל שיוכם לענפים החיוניים. כך יכלו אלו מאיתנו ששיפצו או בנו את ביתם לרכוש מטבחים, ארונות, ריהוט משרדי-ביתי, מיטות ועוד. הצרכנים יכלו להגיע לרוב אולמות התצוגה, לבחור ולרכוש את פרטי הריהוט והעיצוב בפגישות אישיות שנקבעו מראש והתבצעו על פי תקנות הסגר. בנוסף השתכלל מערך המכירה של היצרנים הישראליים שעברו תהליך התאמה מהיר, ופתחו ערוצי רכישה נוספים כמו מכירות בזום ופתיחת חנויות אינטרנטיות.

העיצוב והריהוט הישראליים הפכו השנה, יותר מתמיד, לדיירי קבע ובעלי שם של כבוד בביתנו ולא בכדי
הזמינות, ההתאמה לצרכים ולגדלים, בנוסף לעיצוב העדכני, לאיכות ולחדשנות של המעצבים והיצרנים הישראליים הביאו לביתנו בשנה החולפת, עדכנות עיצובית, עכשוויות, נוחות ופינוק.

חוסנו של ענף הריהוט הוא בעומד בראשו: הכירו את איגוד תעשיות הריהוט שבהתאחדות התעשיינים
בראש ענף הריהוט עומד "איגוד תעשיות הריהוט בישראל", המאגד עשרות חברות מהמובילות בענף, אשר מעצבות, מייצרות ומשווקות רהיטים בישראל. המפעלים החברים בו מהווים את עלית תעשיית העיצוב והריהוט הישראליות על כל ענפיה, והם טכנולוגיים וממוכנים. אולמות התצוגה שלהם פזורים ברחבי הארץ ולכן נגישים לכולם, ובהם ניתן למצוא מבחר ענק של רהיטים על טהרת ה״כחול לבן״, שמתחרה בקלות בריהוט המיובא במגוון הדגמים, באיכות, בעיצוב, במחיר ובאחריות. האיגוד חרת על דגלו לעזור ולקדם את העיצוב והחדשנות בתחום, כמו גם את התאמת הריהוט לצרכן הישראלי. מסתבר שהצרכן הישראלי מכיר בכך ומעדיף, באופן כמעט גורף, לרכוש ריהוט ישראלי!

כשחדשנות בעיצוב ותעשייה מתקדמת נפגשים - בראיון שערכתי עם מר אריאל אמירי, יו"ר איגוד תעשיות הריהוט בישראל ומנכ"ל חברת כדורי, שאלתי אותו על חזונו לגבי התעשייה בראשה הוא עומד
אריאל ענה ש"השנה נוצלה ע"י החברות הישראליות לעדכון טכנולוגי מתקדם של מפעליהן. עדכון המאופיין במחשוב המיכון וברובוטיקה מתקדמת". בעקבות הקשר ההדוק שבין עיצוב וטכנולוגיה חיזקה תעשיית הריהוט המסורתית, בעיצומה של המגפה, את המהפכה המכונה מהפכת ה-Industry 4.0. כשהחזון אותו מקדם האיגוד, בקרב חבריו, הוא לקדם את הטמעתה עד שתהפוך זמינה בכל מפעל ולכל צרכן".
הוא הסביר ש"מהפכה זו מתבטאת בשילוב טכנולוגיות אינטרנט בפס הייצור, כמו יכולות תקשורת של מכונות, העברה והקמה לחיים של שרטוטי מוצר של מעצבים ואדריכלים ולקוחות, ניתוחם ושימוש ברובוטיקה חכמה כדי לייצרם".

"אם פעם דיברנו על Mass Production, היום אנחנו מדברים על
Mass Customization - התאמה אישית המונית בעיצוב, בייצור ובשיווק"

"אם בעבר הצרכן רצה מוצר המותאם לו אישית עובדה שגרמה למוצר להיות יקר מאוד, כיום החדרת הטכנולוגיה האינטרנטית ששולחת את הרצוי ישר למכונת הייצור, מאפשרת קבלת פרטי ריהוט מעולים ואיכותיים, בהתאמה אישית נגישה וזולה יותר".
בנוסף לכל אלו יוזם האיגוד תערוכות, מקיים תחרויות עיצוב, קרנות לעיצוב, תווי איכות ושירות ועוד.