לנדרובר דיסקברי ספורט: הרפתקנות ויוקרה לכל המשפחה

שבעה מקומות ישיבה ותא מטען גדול במיוחד, מבדלים את ה״דיסקו ספורט״ מהמתחרים בקטגוריה. יכולות השטח משלימות חווית לנדרובר אמיתית

יואב קווה
תוכן מקודם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
רכב לנדרובר
יואב קווה
תוכן מקודם

צפון מדבר יהודה, שעת בין ערביים. השמש כבר נמוכה, הצבעים רכים. המדבר נראה פתאום ידידותי למשתמש. אתם מעבירים ל-PARKING, מדוממים מנוע ויוצאים מהרכב. גם הילדים שולפים את עצמם ואפילו משאירים את הטלפונים מאחור. הם מתחילים להתרוצץ ולשחק סביב. רוח מלטפת, לא חמה מדי. מתא המטען נשלפת לה ערכת הקפה וזוג כסאות קמפינג. זמן איכות.

מה שהביא אתכם – זוג וארבעה ילדים - לגבעה הזאת, באמצע שום מקום, הוא לנדרובר דיסקברי ספורט. שם החיבה הוא "דיסקו ספורט". בחזית שלו נעוץ הסמל האובאלי של לנדרובר. הצבע של הסמל ירוק והוא מחייב. ראשית הוא מחייב יכולת שטח, לפחות ברמה כזאת שתאפשר לכם להגיע בנינוחות לגבעה נידחת בצפון מדבר יהודה. שנית הוא מחייב יוקרה, אתם יודעים, כזאת של לנדרובר, בניחוח אריסטוקרטי בריטי מסוים.

אלא שהדיסקברי ספורט מציע עוד משהו – ורסטליות משפחתית. הרכב הזה מכיל שלוש שורות מושבים. השורה השלישית מאפשרת הסעה של שני ילדים. כלומר בסך הכל הרכב מכיל שבעה מקומות ישיבה וזו מעלה חשובה, שגם מבדילה את הדיסקו ספורט מרוב המתחרים שלו בקטגוריה של רכבי הפנאי – יוקרה שמציעים רק חמישה מקומות ישיבה.

שבעה מקומות ישיבה מאפשרים לצאת להרפתקאות בהרכבים מורחבים

ממשיכים דרומה בציר שחוצה את הגבעות. כיול המתלים מוצלח ודיסקו ספורט מגהץ את השבילים. יושבי השורה השנייה וגם השלישית נראים מרוצים. לכולם יש מקום לרגליים. ולא פחות חשוב - גם שקעי USB. אין לכם צורך בשורת המושבים השלישית? היא נבלעת בקלות ברצפת הרכב וחושפת תא מטען גדול במיוחד בנפח של 840 ליטרים.

חולפות כמה דקות ואנחנו בתצפית המרהיבה למנזר העתיק שתלוי על המצוק של נחל קדרון. הנוף המהפנט מזמין הפסקה וסיבוב נוסף של קפה על הגזיה. באור אחרון גולשים מטה לעבר הכביש של בקעת הורקניה ומפה חזרה הביתה.

דיסקברי ספורט מכיל שפע של מערכות בטיחות כולל שבע כריות אוויר ובלימה אוטונומית במקרה של כמעט תאונה. הרכב קיבל את הציון המירבי - חמישה כוכבים - במבחני ריסוק פומביים.

זריז וחסכוני בכביש - מנוע 4 צילנדרים בנפח 2.0 ליטרים מסוג בנזין-טורבו או דיזל-טורבו

הוא זריז וחסכוני בכביש - מנוע 4 צילנדרים בנפח 2.0 ליטרים מסוג בנזין-טורבו או דיזל-טורבו. וכפי שנוכחנו, מפגין יכולת גם בשטח. אמנם לא מצויד בהילוכי כוח (Low) אבל מציע מערכת בקרת משיכה יעילה לשטח, בורר מצבי שטח (חול, בוץ, סלעים ועוד) ובקרת ירידה במדרון – מערכת שבולמת עצמאית את הרכב בזמן ירידה במדרון תלול.

דיסקברי ספורט מוצע כעת במחיר תחרותי שמתחיל ב-369,000 שקל לגרסת הבנזין ו-409,000 לגירסת הדיזל . ועוד דובדבן שאפשר למצוא בלנדרובר  -  כל מי שרוכש את הרכב יהנה מהשתתפות חינם, למשך שנה שלמה, בטיולי השטח של מועדון לנדרובר. שווה.

לנדרובר דיסקברי ספורט  (גרסאות הבנזין)
מנוע: 4 צילינדרים, 2.0 ליטרים בנזין-טורבו
תיבת הילוכים: אוטומטית, 9 מהירויות
הספק מירבי: 200 כ"ס / 249 כ"ס
מומנט מירבי: 32.6 קג"מ  / 36.5 קג"מ
תאוצה 0-100 קמ"ש: 9.2 שניות / 7.8 שניות
מהירות מירבית: 206 קמ"ש / 224 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת (נתוני יצרן): 12.6 ק"מ לליטר
בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק, בלימה אוטונומית במקרה חירום, בקרת יציבות אלקטרונית. בקרת שיוט אדפטיבית (בדגמים הבכירים)
שטח: בקרת משיכה אלקטרונית, בורר מצבי שטח, בקרת ירידה במדרון.

למידע נוסף אודות לנדרובר לחצו כאן

בחזרה למדור