טויוטה לנדקרוזר סהרה: משנים את תנאי השטח

בזכות בורר מצבי שטח, מצלמות היקפיות וזחלן שמאפשר נהיגה אוטומטית, טויוטה לנדקרוזר ממשיכה להוכיח שזה השטח שלה

יואב קווה
תוכן מקודם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
טויוטה לנד קרוזר במים
יואב קווה
תוכן מקודם

יש משהו בלנדקרוזר, כבר שנים, שאף מתחרה לא הצליח להעתיק. את המשהו הזה אפשר להרגיש, למשל, בידית האחיזה הפנימית של הדלת. היא כל כך בריאה וחסונה, היא מעבירה ברור מאוד את המסר: "אתם יכולים לסמוך עליי".

לנדקרוזר זה רכב שאפשר לסמוך עליו. אפשר לסמוך עליו שייקח אתכם, עם כל הציוד והמשפחה, לעומק השטח, וגם יוציא אתכם משם בקלות – בכל תנאי דרך ומזג אוויר. אפשר לסמוך עליו שיהיה נוח ונעים – בתנאי השטח הקשים ביותר וגם בשיוט בכביש 6 (כשהוא לא פקוק...). ואפשר אפילו לסמוך עליו כשמגיעה השעה להיפרד – זהו אחד מדגמי הרכב המבוקשים ביותר בשוק כבר שנים, קל למכור אותו גם במחירים גבוהים מהמחירון הלאומי הידוע.

לנדקרוזר זה רכב שאפשר לסמוך עליו. אפשר לסמוך עליו שייקח אתכם, עם כל הציוד והמשפחה, לעומק השטחצילום: טויוטה

גרסת הלנדקרוזר המעניינת ביותר כיום לשטח בישראל נקראת "סהרה". הגרסה הזאת מצוידת בשלל סוכריות לג'יפאי חובב השטח: נעילה רוחבית אחורית, בורר מצבי שטח, זחלן ("קרוז קונטרול" לשטח), ביטול אוטומטי של המוטות המייצבים ומצלמות לתצוגה היקפית של השטח.
יצאנו לשטח כדי לבחון את המערכות השונות. לפני העלייה התלולה הראשונה צריך לדבר קצת על כסף. המחיר של לנדקרוזר "סהרה" הוא 420 אלף שקל. זו הגרסה היקרה ביותר של לנדקרוזר בישראל. למעשה מדובר בלנדקרוזר בגרסת "לימיטד" שמחירו 400 אלף שקל ובתוספת של 20 אלף שקל לחבילת השטח שנקראת "סהרה".

הרכב מצויד בבורר מצבי שטח, אבל הפיצ'ר המעניין באמת הוא בקרת המהירות לשטח או זחלן (Crawl). בסיבוב חוגה ניתן לבחור מהירות של בין 1 קמ"ש ל-5 קמ"ש (בקפיצות של 1 קמ"ש!), ואז פשוט להוריד את הרגל מדוושת ה"גז" (אל תשכחו להשאיר את הידיים על ההגה). המערכת כבר תדאג לשמור באדיקות על המהירות שנבחרה, ואגב - לא משנה אם הרכב נמצא בעלייה תלולה או בירידה תלולה. בהתאם לתוואי ולשיפוע המערכת שולטת גם במצערת וגם בבלמים. זה פועל נפלא וזה יכול להוריד הרבה לחץ ומאמץ מנהג השטח, בעיקר אם הוא נהג שטח מתחיל. המערכת הזאת היא פתרון נוח ובטיחותי מאין כמוהו. לנדקרוזר סהרה מצויד גם במערכת מצלמות היקפית 360 מעלות, כך שלא תפספסו אף סלע בנתיב שלכם או מכשול כלשהו בחניה. זאת בנוסף לשלל מערכות בטיחות הכוללות בלימה אוטונומית במצבי חירום ובקרת שיוט אדפטיבית. 

רכב כביש-שטח איכותי ואמין במיוחדצילום: טויוטה

לסיכום: לנדקרוזר הוא לנדקרוזר הוא לנדקרוזר. זהו רכב כביש-שטח איכותי ואמין במיוחד. לנדקרוזרים גומעים מאות אלפי קילומטרים בלי אף שיהוק או גיהוק, גם בנסיעות שטח קשוחות. היכולת הזאת היא באמת יוצאת דופן – שילוב של נוחות נסיעה טובה בכביש לצד יכולת שטח גבוהה ביותר, וכל זה בחבילה שפשוט לא מתקלקלת, גם לא אחרי 15 שנה וחצי מיליון קילומטרים על השעון.

טויוטה לנדקרוזר סהרה
מחיר: 420,000 שקל
מנוע: דיזל, 4 צילינדרים, נפח 2.8 ליטר
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
הספק מירבי: 177 כ"ס ב-3,400 סל"ד
מומנט מירבי: 45.9 קג"מ ב-1,600 סל"ד
תאוצה 0-100 קמ"ש: 12.7 שניות
מהירות מירבית: 175 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת (נתוני יצרן): 13 ק"מ לליטר
בטיחות: 7 כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, בקרת שיוט עם שמירת מרחק אוטומטית, התרעה מפני סטייה מהנתיב, בלימה אוטונומית במצבי חירום.
שטח: שלדת סולם, סרן אחורי חי, הילוכי כוח (Low), בקרת זחילה, בקרת מצבי נסיעה, בקרת משיכה, נעילת דיפרנציאל אורכי-מרכזי ורוחבי אחורי, ניתוק מוט מייצב, מצלמות היקפיות לזיהוי מכשולים בשטחים המתים.

למידע נוסף אודות טויוטה לנד קרוזר לחצו כאן

בחזרה למדור