סאנגיונג רקסטון: חיית שטח קשוחה במחיר נגיש

התצורה מעוררת כבוד: שלדת סולם וסרן אחורי חי. המנוע חזק ובריא: 181 כ"ס, 43 קג"מ ו-7 הילוכים. המחיר: החל מ-244,900 שקל. הרקסטון הוא אחד מרכבי השטח המשתלמים בשוק

יואב קווה
תוכן מקודם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
סאנגיונג בשטח
יואב קווה
תוכן מקודם

סאנגיונג רקסטון הוא רכב שטח עם מכלולים רציניים: שלדת סולם, סרן אחורי חי, תיבת העברה עם  הילוכי כוח (Low). הוא גדול ומרווח (5-7 מקומות ישיבה) והמנוע שלו יותר מבסדר: דיזל בנפח 2.2 ל' עם 181 כ"ס ותיבה בת 7 הילוכים.

ובעיקר – הוא משאיר עודף מרבע מיליון שקל כלומר חותך מלמטה את המחיר של המתחרה בלפחות 120 אלף שקל. תחילה ביצענו נסיעת כביש. המנוע מצוין – שקט וחלק בהשוואה לחלק מהמתחרים ומספק ביצועים זריזים. גם צריכת הדלק טובה: 9 ק"מ לליטר בפועל. 

איכות הגימור טובה. זהו רכב חסון ואיכותי שעושה רושם שיחזיק מעמד לאורך שנים. מרחב הפנים מצוין. אפילו שורת המושבים השלישית יכולה לאכלס שני מבוגרים – אמנם בתנאי שלא מדובר בשחקני כדורסל ולמרחקים קצרים בלבד, אבל גם זה הרבה יותר מרוב רכבי השטח בעלי שלוש שורות מושבים. 

איכות הגימור טובה. זהו רכב חסון ואיכותי שעושה רושם שיחזיק מעמד לאורך שניםצילום: רונן טופלברג

ועכשיו לשטח. לקחנו את רקסטון החדש למעלות הנגמ"שים בבן שמן – סדרה של עליות תלולות, ירידות והצלבות. טיפסנו וגלשנו, טיפסנו וגלשנו והנה המסקנות.
הצמיגים הם אמנם צמיגי כביש ולרקסטון אין נעילת דיפרנציאל רוחבית אבל התפקוד של בקרת המשיכה השתפר בהשווה לרקסטון מודל 2018 שבחנו בעבר ובסך הכל ביצועי השטח טובים.
כמה טובים? מספיק טובים כדי לקחת אתכם, עם כל הילדים וציוד קמפינג, לעומק הנגב. מספיק טובים כדי לטפס בקלות את מעלה שחרות, מעלה נוח, מעלה דככין ועוד.
שימו לב שביטול בקרת הההחלקה (ESP) ישפר את תגובת בקרת המשיכה לשטח והצמיגים יסתחררו פחות במקום.
הרכב מאובזר היטב מבחינה בטיחותית: 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית במקרה חירום, התראה על סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד.
בנוסף רקסטון מצויד בקרת שיוט, מצלמת רוורס, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג מאחור לשורה השניה והשלישית, שקע 220 וולט ועוד.
בגרסת הפרימיום מקבלים גם כיוון חשמלי למושבים, חלון שמש בגג, כניסה והנעה ללא מפתח, ריפודי עור ועוד. 

נוסף על אלה, בכל רכישת רכב חדש, מקבלים הרוכשים שובר להדרכת נהיגת שטח, במתנה. אחריה, זכאים הרוכשים להצטרף למועדון הטיולים של רקסטון, במסגרתו יוצאים מספר פעמים בחודש לטיול באיזור אחר בארץ, בליווי מדריך מיומן שגם דואג לשפר את יכולות נהיגת השטח של המשתתפים. חברת טלקאר, יבואנית סאנגיונג נותנת את חסותה לכל טיולי המועדון כך שהלקוחות נהנים מחוויה עם כל המשפחה ובמחיר מסובסד של כ- 150 שקל בלבד לרכב.

הרכב מאובזר היטב מבחינה בטיחותית: 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית במקרה חירום, התראה על סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים ועודצילום: רונן טופלברג

עכשיו מגיעים לשורת המחיר. רקסטון נמכר בשתי גרסאות: EX, פרימיום. הראשונה תהיה שלכם תמורת 244,900 שקל והשניה 275,900 שקל. המחיר הזה זול משמעותית ממתחרים באותה תצורה ויקר בסכום די מבוטל בהשוואה לרכבי כביש-שטח רכים שלא מציעים יכולת שטח דומה.
שורה תחתונה: מי שלא רוצה להתעסק בשוק היד שניה (ואפשר להבין זאת.) ורוצה חיים קלים עם רכב חדש, מי שרוצה רכב מרווח ומודרני עם יכולת שטח טובה - רקסטון הוא המועמד המוביל.  

סאנגיונג רקסטון – מפרט טכני

מנוע: דיזל-טורבו, 4 בוכנות, 2.2 ליטרים, 181 כ"ס, 42.8 קג"מ מומנט

תיבה: אוטומטית, 7 הילוכים

תאוצה 0-100 קמ"ש: 11.9 ש'

מהירות מירבית: 185 קמ"ש

צריכת דלק ממוצעת (נתוני יצרן): 10 ק"מ לליטר.

בטיחות: 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית במקרה חירום, התראה על סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים.
אבזור:  בקרת שיוט, מצלמת רוורס, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג מאחור, שקע 220 וולט.
בגרסת הפרימיום מקבלים גם כיוון חשמלי למושבים, חלון שמש בגג, כניסה והנעה ללא מפתח, ריפודי עור ועוד. 

למידע נוסף אודות סאנגיונג רקסטון לחצו כאן

בחזרה למדור