"אני הכי נהנית מהתגובה של הלקוחות למוצרים שלנו"

היא אחראית לכך שאלפי טונות של חומרי גלם יגיעו בזמן ובאיכות גבוהה לייצור, מבינה את המשמעות של שמירה על תנאים ראויים עבור מגדלי הקפה ולא מוותרת על הפסקת קפה טורקי בשעה 15:00. ישבנו לקפה עם יפית אברהם, מנהלת הרכש בשטראוס קפה

שירה עדן
תוכן שיווקי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
יפית אברהם
שירה עדן
תוכן שיווקי

גם אחרי 15 שנה בתחום, יפית אברהם, מנהלת הרכש בשטראוס קפה, עדיין מתרגשת כשהיא נתקלת בתגובות של לקוחות למוצרי החברה. שנת 2020 הייתה מלאה באתגרים והצלחות עבורה: היא התמודדה עם הזינוק בביקושים לקפה – וקשיי לוגיסטיקה חובקי עולם – לאורך תקופת הקורונה, ובקרוב יגיע למדפים מוצר  קפה חדש, איכותי וייחודי, שמרגש אותה במיוחד. יפית מעידה על עצמה שרכשה את התשוקה לקפה איכותי יחד עם התפקיד, מקפידה להתחיל את היום עם קפה הפוך מפנק וצופה שבקרוב יותר ויותר ישראלים ילגמו אספרסו מפולים שנטחנים במקום – במטבח שלהם.

מתי נולדה התשוקה שלך לקפה ואיך הגעת לתחום?

"לא נולדתי עם תשוקה לקפה, תמיד שתיתי קפה כמו כולם והיה לי טעים. כשהתחלתי בתפקידי כמנהלת היצוא הייתי צריכה להבין את המוצר שאני מוכרת, איך מייצרים אותו, ואיך כל חומר גלם ושלב בתהליך משפיעים על הטעמים – בקיצור, איך עושים קפה טוב. ברגע שמתחילים להתמקצע בתחום אי אפשר לחזור לאחור, עם ההתמקצעות מגיעה המשיכה לקפה, האהבה והיכולת להעריך קפה טוב".

איך את שותה את הקפה שלך וכמה כוסות ביום?

"אני חייבת להתחיל את הבוקר שלי עם שני שלוקים של קפה נמס בבית, זה מה שאני מספיקה עם הארגון של הילדים. בעבודה אני מכינה לי הפוך מפנק עם חלב מוקצף. אני תמיד נפגשת עם מישהו לשיחה קלילה באזור הכנת הקפה שלנו, ואז אפשר להתחיל היום. בהמשך היום אני משתדלת לשתות מים וב-15:00 קפה טורקי קטן עם קצת חלב".

מה היה החלום שלך בתחום והאם הגשמת אותו?

"זו יותר אג'נדה מחלום: בשנים שאני עוסקת בתחום הקפה נחשפתי להשפעות המחירים על המגדלים וההיזון החוזר בינם לבין היצרנים בענף. קפה הוא מוצר חקלאי, כלומר המגדלים יכולים להיות מטעי ענק או חקלאים זעירים בחצר ביתם. יש חשיבות מכרעת  לזה שהמגדלים יקבלו תמורה ראויה עבור הסחורה שלהם. אנחנו בשטראוס מבינים את זה ופועלים לתמיכה במגדלים בדרכים מגוונות החל מציוד, הכשרות, ייעול וגם רכש ישיר בפרמיה הוגנת - אבל זו רק ההתחלה. שמירה על המשאבים שלנו צריכה להיות חלק חשוב ממדיניות הקיימות של כל המדינות והתעשיות הגדולות בעולם המתקדם".

ספרי על הישג יוצא דופן שלך מהשנה החולפת.

"השנה הזו הביאה הרבה מאוד אתגרים, אחד מהם הוא הביקוש המוגבר לקפה. תהליך הרכש של קפה הוא מורכב וארוך: צריך לתכנן חודשים רבים מראש, לדאוג לרמת מלאים מספקת ולאיכות הזנים והפולים כדי לשמור על פרופיל הטעם של המוצר ועל איכותו. בנוסף, עוד טרום הקורונה, התחלנו בפיתוח של מוצר חדש, שיביא בשורה לאוהבי הקפה הישראלים. פיתוח מוצר כזה, אשר יושק בשבועות הקרובים, הוא מורכב גם בלי השפעות חיצוניות, אז להשלים זאת בתנאים הנוכחיים זה באמת הישג מטורף".

ממה את הכי נהנית בעבודה שלך?

"מהתגובה של הלקוחות למוצרים שלנו. אני רואה את המכירות של המוצרים, ואומרת 'וואו, יש לי חלק בזה!'. זה באמת הבייבי שלי".

איך את רואה את עולם הקפה המקומי בעתיד הקרוב?

"הטרנד שאנחנו רואים הוא שצרכני הקפה מתמקצעים ומתפתחים, הצעירים עוברים למשקאות איכותיים בין אם זה אספרסו מקפסולות, ממערכת סגורה עם פולים טריים שנטחנים במקום או קפה נמס מפנק. כוס הקפה הטובה שהתרגלנו לשתות בבית הקפה עוברת אלינו הביתה, שם נהנה ממנה בנחת שלנו, במקום שלנו".