קולנוע

בגלותי ודלותי, אני הומה במר בכיי

סרטה של הבמאית ישראלה שאער־מעודד "מורי — חידת שבזי" אינו מנסה לברר מה האמת ומהו מיתוס בסיפורים המתהלכים על שלום שבזי, גדול המשוררים של יהדות תימן, אלא מביא את כל הגירסאות על קורות חייו מפי דוברים שרובם נולדו בתימן או להורים יוצאי תימן, וקשה שלא להבחין בגוון עורם החורג מזה שאליו הורגלה העין הישראלית בסרטים על יוצרים ויצירות ספרותיות ובשפתם עם החית והעין. כל אלה יוצרים חוויה תרבותית תימנית מרוכזת כפי שלא נצפתה על המסך הישראלי

דוד גדג'
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
דוד גדג'

"לאמיתו של דבר, התעלמה המודעות הלאומית של יהדות תימן מן האישיות הפרטית המסוימת הקרויה שלום שבזי והעלתה אותו לממד של דמות על־טבעית, שאינה מעוצבת מכוח פרטים אישיים והיסטוריים מדויקים אלא מכוח אמונות עממיות ואגדות קדושים וכל כיוצא בזה". דברים אלה נכתבו על ידי פרופ' יוסף יובל טובי, חוקר יהדות תימן המופיע בפתח הסרט "מורי — חידת שבזי" ומתרה בבמאית ישראלה שאער־מעודד שהיא תצטרך לשאת באחריות אם דמותו של שבזי תוצג באופן לא מדויק בסרטה.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ