בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קולנוע

בגלותי ודלותי, אני הומה במר בכיי

סרטה של הבמאית ישראלה שאער־מעודד "מורי — חידת שבזי" אינו מנסה לברר מה האמת ומהו מיתוס בסיפורים המתהלכים על שלום שבזי, גדול המשוררים של יהדות תימן, אלא מביא את כל הגירסאות על קורות חייו מפי דוברים שרובם נולדו בתימן או להורים יוצאי תימן, וקשה שלא להבחין בגוון עורם החורג מזה שאליו הורגלה העין הישראלית בסרטים על יוצרים ויצירות ספרותיות ובשפתם עם החית והעין. כל אלה יוצרים חוויה תרבותית תימנית מרוכזת כפי שלא נצפתה על המסך הישראלי

15תגובות

"לאמיתו של דבר, התעלמה המודעות הלאומית של יהדות תימן מן האישיות הפרטית המסוימת הקרויה שלום שבזי והעלתה אותו לממד של דמות על־טבעית, שאינה מעוצבת מכוח פרטים אישיים והיסטוריים מדויקים אלא מכוח אמונות עממיות ואגדות קדושים וכל כיוצא בזה". דברים אלה נכתבו על ידי פרופ' יוסף יובל טובי, חוקר יהדות תימן המופיע בפתח הסרט "מורי — חידת שבזי" ומתרה בבמאית ישראלה שאער־מעודד שהיא תצטרך לשאת באחריות אם דמותו של שבזי תוצג באופן לא מדויק בסרטה. מיד לאחר מכן מופיע החוקר תום פוגל ומציע להקרין בפתח הסרט אזהרה על כך...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו