בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורים | לא צריך להיות פוסטמודרני לשבח את חיוניות שיקול הדעת של נשים

מגילת אסתר מדגישה לכל אורכה את חשיבותה של ידיעת קרוא וכתוב, את הצורך להפיץ הוראות בכתב וכן למסד בכתב את האירועים ואת תוקפם הריטואלי. מרדכי ואסתר מצוירים כדמויות משכילות והיהודים, שהם המרכיב הזר בחברה הפרסית, מתוארים כגורם המשכיל באוכלוסייה, ולכן גם המסוכן. זו השבלונה של הרוע האנטישמי: השכלתם של היהודים נחשבת כגורם המסכן את החברה ה"מארחת"

תגובות

העלאת מקומן של נשים בהצלת בני עמן מיד אויב בצורת עלילה מפורטת היא עיקרה של מגילת אסתר. בעוד שבשאר המקרים הדומים אין המקרא מרחיב ורק מציין שהיו נשים שהרגו במו ידן את האויב, הרי מגילת אסתר מפרטת עלילה על אשה העומדת מאחורי המאורעות ומכוונת את מהלכם בתושייה רבה. היא עצמה אינה מעורבת בהרג של האנשים הנחשבים אויבי ישראל. בעניין זה היא מזכירה את דבורה שנאמר עליה: "וּדְבוֹרָה אִשָּׁה נְבִיאָה אֵשֶׁת לַפִּידוֹת הִיא שֹׁפְטָה אֶת יִשְׂרָאֵל בָּעֵת הַהִיא. וְהִיא יוֹשֶׁבֶת תַּחַת תֹּמֶר דְּבוֹרָה בֵּין...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו