עם אוּם כּוּלְת'וּם בקהיר

קונצרט של שירי "הגברת הראשונה של השירה הערבית" באולם תיאטרון אל־גוּמְהוּרִיָה במרכז העיר. הקהל כולו מכיר את השירים, ומכיר כל תג וכל תו בהם. חלק ממנו מלווה את המוסיקה בתנועות ידיים ו"מנצח" על התזמורת. לפי הכללים הבלתי כתובים, מותר להריע ואף לשרוק בהפסקות או באתנחתאות בתוך השירים, אך לא במהלך השירה

גבריאל מ' רוזנבאום
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
גבריאל מ' רוזנבאום

ושוב הייתי בקהיר, ושוב הלכתי לשמוע את אוּם כּוּלְת'וּם. לא אותה, את השירים שלה.

אוּם כּוּלְת'וּם! ללא עוררין הזמרת הגדולה ביותר של מצרים בכל הזמנים, וללא ספק אחת הגדולות בעולם. כאשר אומרים על מישהו שהוא גדול מן החיים, מתכוונים למישהי כמו אום כלת'ום. במחשבה שנייה, הביטוי הזה קטן עליה.

מדי פעם אני מגיע לקהיר, ולא תמיד מתאפשר לי להגיע לקונצרט של מוסיקה מצרית קלסית. הפעם שיחק לי המזל. היה קונצרט של (שִירֵי) אום כלת'ום במוצאי שבת. היה לי ערב פנוי, וכאשר הלכתי לבדוק אם יש כרטיסים התברר שנשאר כרטיס אחד בלבד, במקום מעולה בגוש המקומות הטובים. חטפתי אותו.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ