בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בין שתי ערים

הרומן של כנרת רוזנבלום עוקב אחר זוג השב לנתיב ירח הדבש, הפעם כדי להתגרש

תגובות

מסעם של בני זוג, שיוצאים לעיירה האיטלקית שבה נישאו לפני שנים, אבל הפעם כדי להתגרש, עומד במרכז ספרה של העיתונאית כנרת רוזנבלום, "סיפור אהבות", שייצא בהוצאת כתר. במהלך המסע משחזרים השניים את חיי הנישואים שלהם, מאז הכירו כסטודנטים בתל-אביב ועד לפרידתם, וניצבים לפני ניסיונות חדשים שמעמידים במבחן את החלטתם להתגרש.

הרומן "סיפור אהבות" מתרחש ברומא ובתל-אביב. מה ההיכרות שלך עם שתי הערים הללו?

"תל-אביב היא העיר שלי. אני מכירה בה כל פינה, ומתקשה לדמיין את עצמי חיה מחוץ לה. ברומא ביקרתי לראשונה כשנסענו לירח דבש באיטליה, ואז גם תהיתי מה קורה לזוג ששב באותו נתיב כדי להתגרש. לאחרונה נסעתי שוב לאיטליה והתפלאתי לגלות שבכמה מקרים משאלות הלב העירוניות של הגיבורים שלי התגשמו במציאות, שנים אחרי שנכתבו".

באיזו מידה יכול מי שאינו מכיר את שתי הערים הללו כמוך ליהנות מהספר?

"בסיפור אהבות" הערים אינן גיבורות הספר, אלא מצע עשיר ומאתגר לחייהם של גיבורי הסיפור וכוח מניע במערכות היחסים הנרקמות ביניהם. הערים נפרשות לרגלי הגיבורים, מפתות אותם ביופיין ובזרותן, אבל מאוחר יותר מערימות עליהם ומנחיתות אותם על הקרקע המוצקה של המציאות - הרגשית, הכלכלית, החברתית - שאותה, מתברר, הגיבורים נושאים איתם לכל מקום שבו יהיו. לאחר מכן שבות הערים ומסחררות את הגיבורים שלי, מבטיחות שעכשיו יקרה להם משהו חדש באמת, שלא יכול לקרות בשום מקום אחר בעולם. לפעמים הן גם מקיימות".

בד בבד עם דימויים של בנייה ושיפוץ את מספרת את סיפור הרס הנישואים של כרמי וגליה. מה הקשר בין שני הדברים הללו?

"הדבר הראשון שהבנתי, כשליוויתי את הזוג הזה, הוא שנישואין הם לא עקומת פעמון של התאהבות, שיא וקמילה, ובוודאי לא מישור. דעיכה, הידרדרות, התפוררות והרס הם חלקים בלתי נפרדים ממחזור החיים של מבנים, של העיר, של העבודה ושל האהבה. החדש עשוי להיות יפה ומרגש, אבל פריחתו לא תתאפשר בלי הרס הישן והמוכר, וממילא, כל בית שנבנה, כל יחסים שנרקמים, מושתתים על שכבות היסטוריות הפועמות מתחת לפני השטח".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו