להטמיע בקלאסי את השוד והשבר של ההיסטוריה

פסליו של זוהר גוטסמן חושפים את הרבדים השונים בעברו: את לימודי הארכיאולוגיה והאמנות ואת עלייתו לרגל למקדשם של הפסלים הקלאסיים

עוזי צור
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
עוזי צור

זוהר גוטסמן – ‘"סינדרום קררה", גלריה רוזנפלד, תל אביב

פסליו של זוהר גוטסמן חושפים את הרבדים השונים של עברו כאדם ואמן – את לימודי הארכיאולוגיה והאמנות ואת עלייתו לרגל למקדשם של הפסלים הקלאסיים והרנסנסיים, אל מחצבות השיש של קררה. לאחר שלמד את המלאכה גוטסמן מנתץ את “עמודי המקדש” כשמשון, ומטמיע בקלאסי את השוד והשבר של ההיסטוריה ואת מגעו האישי, החריג, של בן הפרובינציה המרוחקת. הוא משתחרר מהמאבק שבין הסינדרום של קררה לסינדרום ירושלים, והפסלים שיצר והרס במו ידיו עוברים תהליכים שונים של רפואה. פסליו של גוטסמן נוצרים את חשיבותו של החומר ושל הפעולה. היופי הגופני והמדיח של הקלאסי בוהק ביתר שאת מתוך ההריסות המשוחזרות שלו.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ