היושרה של דגנית ברסט

בתערוכה "המזימה של הטבע" בולטת במיוחד היושרה של ברסט ונאמנותה לאמת פנימית רציפה, נטולת כל זיוף, שאיננה פוחדת לצלול לרצינות תהומית

עוזי צור
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
עוזי צור

דגנית ברסט, ''המזימה של הטבע'', עבודות 1973-2013, אוצרת אלן גינתון, מוזיאון תל־אביב לאמנות

העומד בתחילת תערוכתה המופתית של דגנית ברסט, בקצה הגלריה הגבוהה הנפתחת אל חלק הארי של התצוגה – מוצא את עצמו מוקף ביופי, רגישות ותבונה במינון מופלא, שאינו מטביע אותך אלא נושא אותך כמפרשי אור וחושך על מימיה הגדולים של ברסט. ואמנם רוב יצירתה עשויה הטיות שונות של מרכיב המים במגוון עשיר ונזירי של אמצעים ותחבירים. ויש הרגשה שבתערוכת יחיד זו סוף סוף נעשה צדק פואטי עם אחת מאמני המפתח של האמנות הישראלית.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ