תופעת "האמנים-תיירים" בתל אביב הקוסמופוליטית

במסגרת הגלובליזציה של עולם האמנות היתה גם תל אביב, כמו ערים אחרות בעולם, למעין אזור סחר חופשי של רעיונות, דעות, דימויים וסגנונות

עוזי צור
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
עוזי צור

במסגרת הגלובליזציה של עולם האמנות היתה תל־אביב לאחד היעדים הנחשקים של אמנים בינלאומיים מן השורה הראשונה והגלריות המובילות בעיר נעשו אכסניות ליצירתם. דימויה של תל־אביב כעיר קוסמופוליטית ומנגד מיקומה על ספו של העולם השלישי, על סף מלחמה תמידית, והמיזוג המרתק בין לבאנט ומערב, עוני ועושר וחילוניות ודת - כל אלה עשויים להיות גירויים מפרים לאמנים הבאים מרחוק. ערים מעבר לים, וברלין בראשן, היו למוקדי משיכה לאמנים ישראלים צעירים, בינלאומיים, הנעים בין כאן לשם ובחזרה. וכך נולדה התופעה של "אמן־תייר", הלוקה לעתים ברדידות, בשטחיות, באובדן ייחודיות, בחוסר שורשים. מצד אחר, תורמת תנועה כזאת של אמנים להפיכתה של תל אביב למעין אזור סחר חופשי של רעיונות, דעות, דימויים וסגנונות.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ