הרישום כסיסמוגרף של האמנות

האוצרת אירית הדר מגישה במוזיאון תל־אביב לאמנות חתך מרהיב של רישומים, כפנינים המושחלות על חוט דמיוני העובר בין תקופות וסגנונות

עוזי צור
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
עוזי צור

רישומים, למשל: מבחר מאוסף המוזיאון, אוצרת: אירית הדר, מוזיאון תל־אביב לאמנות
ראשית, הם מתקיימים כל אחד לגופו. עולם שלם האצור ברישום, בחותם האמן הרושם, רישום שהוא מתווה לציור, או רישום לשם רישום - וכך יש להתייחס אל כל אחד מהעבודות שליקטה אירית הדר מאוספי מוזיאון תל־אביב לאמנות. אחרי הדפסי האקספרסיוניסטים הגרמנים אדווארד מונק, הגיע תורם של אוצרות הרישום. החתך שהדר אצרה מרהיב כפנינים המושחלות על חוט דמיוני העובר בין הרישומים מהתקופות והסגנונות השונים, מהמאה השמונה־עשרה ועד ימינו, ושוזר אותם לשרשרת שהיא כתב סנגוריה לכוחו וחשיבותו של הרישום כסייסמוגרף של האמנות כולה. זו תערוכה צנועה ונבונה, שפרטיה מעשירים זה את זה מעבר לממדיה - אך בלי כל ניסיון להכפיף אותם לרעיון כוללני.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ