המעגל השלם של אמרי קהן

בתערוכה "לופ שטיח פיצה טרנזישן יהלום" ממיר אמרי קהן חומר גלם קפיטליסטי לעולם שלם, מופשט, מרהיב, מורכב, של פנים האמנות

עוזי צור
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עוזי צור

אמרי קהן: “לופ שטיח פיצה טרנזישן יהלום”, גלריה Tempo Rubato, מתחם נגה, יפו

כשעמדתי באמצע מעגל העבודות של אמרי קהן, פנה אלי האוצר ובעל הגלריה גיום רושון ואמר: ''מרתק אותי לדעת מה אפשר לכתוב על היצירות הללו, לי זה נראה כמעט בלתי אפשרי''.  

יש להתחיל מהעובדות היבשות: אלו הן 28 עבודות קולאז' על פורמט אחיד של קרטון־פיצה ששוטח, פורמט השובר את ריבועיות המצע המסורתי והוא נדמה לנושאת־מטוסים ממבט־על, שההמראות והנחיתות הטביעו על משטח צלליתה את סימני גלגליהן הצבעוניים. זהו קולאז' המורכב ממאות העתקים של אותו עלון פרסומת לאחד המרכולים בארץ, שמהגרפיקה של הדף הבודד שנגזר לרצועות רצועות, אחידות ברוחבן, שהודבקו מחדש, מטפסות מעט זו על זו, נוצר רצף חדש ומשובש של חומר הגלם הצרכני (שיבוש של הלוגו המסחרי והכיתוב הפרסומי). כלומר, חומר הגלם הקפיטליסטי, הירוד, מומר על ידי קהן לעולם שלם, מופשט, מרהיב, מורכב, של פנים האמנות. 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ