השלמות הקטועה ביצירתו של תמיר שר

מדהים איך בחלל קטן כל כך גלריה "זיז" מצליחה להיות בחוד החנית של האמנות הישראלית, ממוקדת, מחויבת, לא מתפשרת ועכשווית

עוזי צור
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
עוזי צור

תמיר שר: ''הרגש אותי'', גלריה זיז, תל אביב

מדהים איך בחלל קטן כל כך גלריה זיז מצליחה להיות בחוד החנית של האמנות הישראלית, ממוקדת, מחויבת, לא מתפשרת ועכשווית. ''זיז'' איפשרה לתמיר שר להגשים את מאוויו עד תום - מהקומפוזציה הכוללת של התערוכה, כגוף אנטומי המתפקד בחלל, שאבריו מפעילים זה את זה ולכל אחד מהם יש את יעודו ותפקידו המסוים, וכל אחד הופק ומומש בפרפקציוניזם מוחלט. גוף עבודות שיש בו מהמתח שבין הנזרי והמעוצב לאיזו חושניות חמקמקה הגוהרת מלשד העבודות, שגם הן, כל אחת בדרכה, מוהלת ניגודים שונים לכלל שלמות 'מסוכסכת', המתמצה בין השאר בשלמות ששר קוטע בכדי להעצים את היופי, גדימה שיש בה מעוצמתו ויופיו של הפסל הקלאסי הקטום; שלמות גופנית ה'מופקרת' לאמצעי קטיעה ממוחשבים וידניים, הנוצרים את המתח שבין הייטקיות נמוכה לגבוהה, המצוי על קו־השבר של אותה שלמות קטועה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ