פיגומים של שלמות

ב''ערבסק 3#'' הכל גלוי וחשוף ואין סודות, אך זאת בלי לאבד את הקסם של אחורי הקלעים המעצימים את היופי והתבונה של המסורת

עוזי צור
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עוזי צור

מחמוד קייס, ערבסק 3#, אוצרת אפרת לבני, מוזיאון תל אביב לאמנות

ניצבתי לפני קיר פיגומי העץ של מחמוד קייס, המתחקים אחר שלמות האורנמנטיקה של המזרח דווקא בגולמיותם המכוונת והעדינה. הערבסקות המוגדלות הללו וצלן הזכירו לי את דוגמאות המשרביות המסוככות על מרפסות הבתים בערי ערב העתיקות, נותנות לרוח ולאור המסונן לחדור מבעד לחריריהן אל פנים הבית בלי לחשוף את סודותיו אל הרחוב. הן גם הזכירו לי את חזית ''מכון העולם הערבי'' שלגדות הסיין, שהיא משרבייה מודרנית העשויה כולה מרצף אורנמנטלי של צמצמי פלדה (כשל מצלמה ידנית) הנפתחים ונסגרים לפי כמות האור שבחוץ.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ