המיצב הפיסולי המופתי של לאה אביטל

אביטל מחברת את הגוף האנושי עם חלל התצוגה ועולם הדוממים והחומר. זהו פיסול בשחור-לבן בלבד, כמשחק שח-מט שהומר אל האובייקטים והחלל

עוזי צור
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עוזי צור

לאה אביטל, ''השלמה עם חוסר'', אוצר: יוסף קריספל, גלריה נגא, תל אביב

לאה אביטל, במיצב פיסולי מופתי, מחברת את הגוף האנושי עם חלל התצוגה ועולם הדוממים והחומר. זהו פיסול בשחור־לבן בלבד, כמשחק שח־מט שהומר אל האובייקטים והחלל: פיסול לשמו ולא לשמו שנעשה מצרך כל כך נדיר. המבט על התערוכה כמכלול הוא אחד היפים שראיתי זה זמן רב: תוצאה של שיתוף פעולה מתמשך ומפרה של האוצר, הרשם והצייר יוסף קריספל, והאמנית הפסלת. והתערוכה אכן מתקיימת כמיצב פיסולי הנובע מהרישומי, מרישום הולדתו של הרעיון, הנוכח חלקית גם ביצירה הסופית. כשנכנסים לחלל נגלית קומפוזיציה כמעט מושלמת של משקלים המצויים במתח המתמיד שבין איזון לאי־איזון: "טבע דומם" תלת־ממדי החורג מהרישום השחור־לבן של בריאתו אל האובייקטים הפיסוליים ואל ה"דף" הלבן התלת־ממדי של הקוביה הלבנה שבחללה מוקמו. ובו בזמן הוא גם כמו חוזר אל הרעיון הגרפי של הולדתו; במעגל סביל של התרחשות מחזורית. שילוש שכל אחד מקודקודיו מוקם במדויק בחלל.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ