מי מנצח בקרב בין האקספרסיוניזם לאימפרסיוניזם

אוצרי התערוכה "אים אקס" הכריזו על מלחמת עולם בין הגרמנים לצרפתים, וההמונים צובאים על שעריה לצפות במאבק בין יצירות המופת

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

"Im Ex", הגלריה הלאומית הישנה, ברלין

אוצרי התערוכה "אים אקס" הכריזו על מלחמת עולם בין הגרמנים לצרפתים, בין האקספרסיוניזם לאימפרסיוניזם, והצבאות נקראו לדגל, וההמונים צובאים על שעריה לצפות בקרב בין יצירות המופת ולשפוט כל אחד לעצמו מי המנצח.

התערוכה בנויה באופן פשטני לפי חלוקה כמעט ילדותית לנושאים: "העיר", "פנאי", "מתרחצים", "ריקוד וקברט". מבחינתי, זהו מאבק לא שקול בין כוחות לא שווים המתנהל במגרש ביתי (כמעט כל היצירות הן מאוספים גרמניים), והאקספרסיוניזם, בכוחו הפראי והברוטלי, לעיתים מנצח. אבל בין גדודיו היו כמה יצירות ויוצרים פחות מוכרים שהפתיעו בעוצמתם, כ"מטיף" שצייר ב-1912 פרדיננד הודלר (הודלר השווייצי שפיתח סגנון אישי של הסימבוליזם, ה"פראליזם") באולם המוקדש לתת־נושא "תחושות מלחמה".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ